Araştırmanın temel amacı, 7. Sınıf öğrencilerinin Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi ilişkilerine dair görüş ve önerilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılı içerisinde Nevşehir’de eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan ve 8 soruyu kapsayan yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu bulgular Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri’nin arasındaki ilişkilerin iyi olduğu ancak ilişkilerin daha fazla geliştirilmesi gerektiğini yönündedir. Elde edilen verilere göre 7. Sınıf öğrencileri Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri’nin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi ilişkilerinin geliştirilmesi için çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Sonuç olarak Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirebilmek için farklılıklara saygı gösterilmesi, karşılıklı olarak eğitim faaliyetlerinin artırılması, çeşitli gezilerin düzenlenmesi, iletişim ve ulaşım olanaklarının artırılması, siyasi birlikteliklerin artırılması ve dış tehditlere karşı ortaklıklar kurulması yönünden önerilerde bulunulabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | December 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).