Research Article
BibTex RIS Cite

7. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilere Dair Görüşleri

Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 33 - 43, 31.12.2020

Abstract

Araştırmanın temel amacı, 7. Sınıf öğrencilerinin Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi ilişkilerine dair görüş ve önerilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılı içerisinde Nevşehir’de eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan ve 8 soruyu kapsayan yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu bulgular Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri’nin arasındaki ilişkilerin iyi olduğu ancak ilişkilerin daha fazla geliştirilmesi gerektiğini yönündedir. Elde edilen verilere göre 7. Sınıf öğrencileri Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri’nin kültürel, sosyal, ekonomik ve siyasi ilişkilerinin geliştirilmesi için çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Sonuç olarak Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri arasındaki ilişkileri geliştirebilmek için farklılıklara saygı gösterilmesi, karşılıklı olarak eğitim faaliyetlerinin artırılması, çeşitli gezilerin düzenlenmesi, iletişim ve ulaşım olanaklarının artırılması, siyasi birlikteliklerin artırılması ve dış tehditlere karşı ortaklıklar kurulması yönünden önerilerde bulunulabilir.

References

  • Bayram, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Türk Dünyası, Yüksek Lisans Tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi
  • Demirok, U. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Algısı (Balıkesir Üniversitesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi
  • Engin, A. (1992). Sovyetler Birliği’nin Dağılması Sonrasında Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye ile İlişkilerinin Geleceği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
  • Ersungur, M. Kızıltan, A. Karabulut, K. (2007). Türkiye İle Diğer Türk Cumhuriyetlerinin Ekonomik İlişkilerinin Analizi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 35, 285-310
  • Gömeç, S. (2007). Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkileri Üzerine Bir Değerlendirme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 1(1)
  • Güzel, M. Erol, M.S.(2019). Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilerin Bilim Diplomasisi Boyutu, Bölgesel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 12-49
  • İlhan, S. (1993). Türkiye’nin ve Türk Dünyasının Jeopolitiği. Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
  • Kasım, K. (2018). Türkiye-Türk Cumhuriyetleri İlişkilerinde Yeni Dönemin Parametreleri, TESAM III. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 11-12 Ekim 2018, İstanbul
  • Özey, R. (2015). Türk Dünyası Coğrafyası, İstanbul: Aktif Yayınevi
  • Sarıalioğlu, H. (2017). Türkiye’nin Türk Cumhuriyetleri İle Ticari İlişkilerinin Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Giresun: Giresun Üniversitesi
  • Tombak, F. (2013). Türkiye’nin 1990 – 2000 Yıllarında Türk Cumhuriyetleri İle Kültürel, Siyasi Ve Ekonomik İlişkileri, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri: Erciyes Üniversitesi
  • Topal, E. Sezer, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 33, 96-113
  • Yıldırım, İ. (2015). Türkiye’nin Türk Dünyası Politikaları: Bağımsız Türk Cumhuriyetleri İle İlişkiler, Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
Year 2020, Volume: 1 Issue: 2, 33 - 43, 31.12.2020

Abstract

References

  • Bayram, H. (2011). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Türk Dünyası, Yüksek Lisans Tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi
  • Demirok, U. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Algısı (Balıkesir Üniversitesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi
  • Engin, A. (1992). Sovyetler Birliği’nin Dağılması Sonrasında Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye ile İlişkilerinin Geleceği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
  • Ersungur, M. Kızıltan, A. Karabulut, K. (2007). Türkiye İle Diğer Türk Cumhuriyetlerinin Ekonomik İlişkilerinin Analizi, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 35, 285-310
  • Gömeç, S. (2007). Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkileri Üzerine Bir Değerlendirme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 1(1)
  • Güzel, M. Erol, M.S.(2019). Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilerin Bilim Diplomasisi Boyutu, Bölgesel Araştırmalar Dergisi, 3(1), 12-49
  • İlhan, S. (1993). Türkiye’nin ve Türk Dünyasının Jeopolitiği. Ankara: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü.
  • Kasım, K. (2018). Türkiye-Türk Cumhuriyetleri İlişkilerinde Yeni Dönemin Parametreleri, TESAM III. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 11-12 Ekim 2018, İstanbul
  • Özey, R. (2015). Türk Dünyası Coğrafyası, İstanbul: Aktif Yayınevi
  • Sarıalioğlu, H. (2017). Türkiye’nin Türk Cumhuriyetleri İle Ticari İlişkilerinin Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Giresun: Giresun Üniversitesi
  • Tombak, F. (2013). Türkiye’nin 1990 – 2000 Yıllarında Türk Cumhuriyetleri İle Kültürel, Siyasi Ve Ekonomik İlişkileri, Yüksek Lisans Tezi, Kayseri: Erciyes Üniversitesi
  • Topal, E. Sezer, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyasına İlişkin Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi, Marmara Coğrafya Dergisi, 33, 96-113
  • Yıldırım, İ. (2015). Türkiye’nin Türk Dünyası Politikaları: Bağımsız Türk Cumhuriyetleri İle İlişkiler, Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Fatma Kantemiz This is me

Publication Date December 31, 2020
Submission Date December 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Kantemiz, F. (2020). 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri Arasındaki İlişkilere Dair Görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 33-43.

Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List,  H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.

The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Cappadocia Journal of Education (KAPED) uses iThenticate and Turnitin, which are the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3

Cappadocia Jurnal of Education (KAPED) is an open-access journal.

15006