Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. 21. yüzyıl becerileri temelde üç beceri alanından meydana gelmektedir. Bunlar; Öğrenme ve yenilenme becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri, yaşam ve kariyer becerileridir. Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan; Eleştirel düşünme, karar verme, problem çözme, iletişim, girişimcilik, araştırma, yenilikçi düşünme, dijital okuryazarlık, medya okuryazarlığı gibi becerilerin 21. yüzyıl becerileri ile ortak olduğu görülmektedir. Bu nedenle sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları oldukça önem arz etmektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. “21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği” Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde 2018-2019 yılında öğrenim görmekte olan Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına uygulanmıştır. Veriler analiz programına girilmiştir.
Sosyal bilgiler öğretmen adayları cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, anne eğitim düzeyleri ve baba eğitim düzeyleri açısından incelenmiştir. Uygulanan ölçeklerden elde edilen puanlara öncelikle normallik testi uygulanmıştır. Daha sonra puanların cinsiyet değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için bağımsız örneklemler t testi, sınıf düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), yaş düzeyi ve anne eğitim düzeyi değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Kruscal Wallis-H testi yapılmıştır. Kruscal Wallis testinde gruplar arasında fark bulunmuş, farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla non-parametrik testlerden Mann Whitney-U testi yapılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerinin cinsiyet, yaş düzeyi ve baba eğitim düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği, sınıf düzeyi ve anne eğitim düzeyine göre istatistiksel olarak farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).