Bayramlar toplumların kültür aktarımıyla geçmişten günümüze taşıdıkları ve yaşattıkları toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan önemli unsurlardandır. Bayramların yaşatılması ve sürekliliği toplumların birlikte yaşaması ve kültürün devamlı içinde önemlidir. Zaman içerisinde kültürü oluşturan diğer unsurlarda olduğu gibi bayramlarında kültürel aktarımını etkileyen durumlar yaşanabilmektedir. Covid-19 nedeniyle uygulanan tam kapanma döneminde geçirilen kurban bayramı kültür aktarımına etki edebilecek durumlara örnek oluşturmaktadır. Bu sebepte araştırmanın amacı Covid-19 nedeni ile ramazan bayramında uygulanan tam kapanmanın bayram geleneklerindeki kültür aktarımına nasıl yansıdığını ortaya koymaktır.
Çalışmadan nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji desene kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Kırşehir merkezde 3 farklı devlet okulunda 6. sınıfta eğitim gören 12 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubu maksimum çeşitlilik örneklemi kullanılarak seçilmiştir. Katılımcıların sosyo-ekonomik açıdan farklı ailelerden gelen öğrencilerden seçilmesine özen gösterilmiştir. Veriler online görüşmelerle toplanmıştır. Görüşmelerde araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır.
Çalışmada elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin tam kapanma sürecinde geçirdikleri ramazan bayramında bir önceki bayramda yaptıkları bayram geleneklerinden uzak kaldıkları görülmüştür. Tam kapanmanın ramazan bayramındaki geleneklerin kültürel aktarımını olumsuz etkilediği ortaya konmuştur. Öğrencilerin tam kapanma sonrasındaki bayramlarda geleneklerin yaşatılacağına dair olumlu düşünceler taşıdıkları görülmüştür. Bu görüşler doğrultusunda tam kapanmanın bayram geleneklerinin kültürel aktarımına olumsuz etkisinin geçici olduğu yargısına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).