Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması

Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 11, 31.12.2021

Abstract

Günümüzün hızlı değişimi her alanı etkilediği gibi eğitimde de dönüşümlere neden olmaktadır. Öğretim teknolojileri, bu hızlı değişimin bir yansımasıdır. Günümüzde eğitimin kalitesini arttıran seçeneklerden birisi öğretim teknolojilerinin eğitime entegrasyonudur. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerine bakışlarını karşılaştırmaktır. Araştırma, 2018 yılında Nevşehir ili merkez ve ilçelerine bağlı rastgele seçilen okullardaki sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel veri toplama araçları kullanılmış olup, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Analizler betimsel analiz yönteminin ilke ve kurallarına göre gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerden elde edilen veriler incelenerek bir çerçeve oluşturulmuş, verilerin hangi temalara göre düzenleneceği tespit edilmiştir. Görüşme formunda yer alan her bir soruya verilen cevaplar analiz edilmiş, dökümleri yapılmış ve ilgili maddenin altında toplanmıştır. Oluşturulan çerçeveye göre elde edilen veriler seçenekler doğrultusunda kodlanarak sıralanmıştır. Son olarak verilerin tanımlanması, düzenlenmesi ve sayısallaştırılması gerçekleştirilmiştir. Veriler daha sade, anlaşılır hale getirilerek analiz edilmiş olup, gerektiğinde öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar, anlatımı güçlendirmek amacıyla doğrudan alıntı yoluyla verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre sosyal bilgiler ve ilkokul öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerine yönelik bakışları karşılaştırılmıştır.

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri . Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 1-17.
  • Adıgüzel, A., & Yüksel, İ. (2012). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri entegrasyon becerilerinin değerlendirilmesi: Yeni pedagojik yaklaşımlar için nitel bir gereksinim analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 265-286.
  • Alpan, G. (2008). Görsel okuryazarlık ve öğretim teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 74-102.
  • Ayaz, M. F., Şekerci, H., & Oral, B. (2016). Öğretim teknolojileri kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1). 35-54. DOI: 10.17679/iuefd.17131503
  • Bass R., (2000). Technology, evaluation, and the visibility of teaching and learning. New Directions for Teaching and Learning, 83, 35-50.
  • Borich, G. D. (2014). Etkili öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bumin, K. (2013). Batı'da devlet ve çocuk. Ankara: Çizgi kitabevi.
  • Cviko, A., McKenney, S. & Voogt, J. (2012).Teachers enacting a technology-rich curriculum for emergent literacy. Educational Technology Research and Development, 60(1), 31- 54.
  • Güven, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlikler yönünden değerlendirilmesi (İnönü üniversitesi eğitim fakültesi örneği) . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2) , 165-179.
  • Hollingsworth, P. M., & Hoover, H. H. (1999). İlköğretimde Öğretim Yöntemleri,(Çev. Tanju Gürkan vd.). Ankara: AÜ Rektörlüğü Yayınları.
  • Joubert, M., & Wishart, J. (2012). Participatory practices: Lessons learnt from two initiatives using online digital technologies to build knowledge. Computers & Education, 59(1), 110-119.
  • İnan, N. U. (2009). Teknoloji ve Eğitim. A Oktay (Ed.). Eğitim bilimine giriş içinde, (s. 127-180). Ankara: Pegem.
  • İzci, E. (2004). Öğretimde teknoloji. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme.(1. Basım). Elazığ: Üniversite Kitapevi.
  • Karademirci, A. H. (2010). Öğretim teknolojileri: Tanımı ve tarihsel gelişimine yeniden bakmak. 10. Akademik Bilişim Konferansı, https://ab.org.tr/ab10/bildiri/190.pdf adresinden 20/12/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yenen, E.T. & Kılınç, H. H. (2018). Öğretmenlerin öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2767-2787. DOI: https://doi.org/10.7884/teke.4325
  • Yıldırım & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 11, 31.12.2021

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri . Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 1-17.
  • Adıgüzel, A., & Yüksel, İ. (2012). Öğretmenlerin öğretim teknolojileri entegrasyon becerilerinin değerlendirilmesi: Yeni pedagojik yaklaşımlar için nitel bir gereksinim analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 265-286.
  • Alpan, G. (2008). Görsel okuryazarlık ve öğretim teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 74-102.
  • Ayaz, M. F., Şekerci, H., & Oral, B. (2016). Öğretim teknolojileri kullanımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1). 35-54. DOI: 10.17679/iuefd.17131503
  • Bass R., (2000). Technology, evaluation, and the visibility of teaching and learning. New Directions for Teaching and Learning, 83, 35-50.
  • Borich, G. D. (2014). Etkili öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bumin, K. (2013). Batı'da devlet ve çocuk. Ankara: Çizgi kitabevi.
  • Cviko, A., McKenney, S. & Voogt, J. (2012).Teachers enacting a technology-rich curriculum for emergent literacy. Educational Technology Research and Development, 60(1), 31- 54.
  • Güven, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlikler yönünden değerlendirilmesi (İnönü üniversitesi eğitim fakültesi örneği) . Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2) , 165-179.
  • Hollingsworth, P. M., & Hoover, H. H. (1999). İlköğretimde Öğretim Yöntemleri,(Çev. Tanju Gürkan vd.). Ankara: AÜ Rektörlüğü Yayınları.
  • Joubert, M., & Wishart, J. (2012). Participatory practices: Lessons learnt from two initiatives using online digital technologies to build knowledge. Computers & Education, 59(1), 110-119.
  • İnan, N. U. (2009). Teknoloji ve Eğitim. A Oktay (Ed.). Eğitim bilimine giriş içinde, (s. 127-180). Ankara: Pegem.
  • İzci, E. (2004). Öğretimde teknoloji. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme.(1. Basım). Elazığ: Üniversite Kitapevi.
  • Karademirci, A. H. (2010). Öğretim teknolojileri: Tanımı ve tarihsel gelişimine yeniden bakmak. 10. Akademik Bilişim Konferansı, https://ab.org.tr/ab10/bildiri/190.pdf adresinden 20/12/2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Yenen, E.T. & Kılınç, H. H. (2018). Öğretmenlerin öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(4), 2767-2787. DOI: https://doi.org/10.7884/teke.4325
  • Yıldırım & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Barış Çiftçi This is me

Ahmet Durmaz This is me

Ahmet Galip Yücel This is me

Publication Date December 31, 2021
Submission Date September 18, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Çiftçi, B., Durmaz, A., & Yücel, A. G. (2021). Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Kapadokya Eğitim Dergisi, 2(2), 1-11.

Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List,  H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.

The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Cappadocia Journal of Education (KAPED) uses iThenticate and Turnitin, which are the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3

Cappadocia Jurnal of Education (KAPED) is an open-access journal.

15006