Günümüzün hızlı değişimi her alanı etkilediği gibi eğitimde de dönüşümlere neden olmaktadır. Öğretim teknolojileri, bu hızlı değişimin bir yansımasıdır. Günümüzde eğitimin kalitesini arttıran seçeneklerden birisi öğretim teknolojilerinin eğitime entegrasyonudur. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerine bakışlarını karşılaştırmaktır. Araştırma, 2018 yılında Nevşehir ili merkez ve ilçelerine bağlı rastgele seçilen okullardaki sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel veri toplama araçları kullanılmış olup, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Analizler betimsel analiz yönteminin ilke ve kurallarına göre gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerden elde edilen veriler incelenerek bir çerçeve oluşturulmuş, verilerin hangi temalara göre düzenleneceği tespit edilmiştir. Görüşme formunda yer alan her bir soruya verilen cevaplar analiz edilmiş, dökümleri yapılmış ve ilgili maddenin altında toplanmıştır. Oluşturulan çerçeveye göre elde edilen veriler seçenekler doğrultusunda kodlanarak sıralanmıştır. Son olarak verilerin tanımlanması, düzenlenmesi ve sayısallaştırılması gerçekleştirilmiştir. Veriler daha sade, anlaşılır hale getirilerek analiz edilmiş olup, gerektiğinde öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar, anlatımı güçlendirmek amacıyla doğrudan alıntı yoluyla verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre sosyal bilgiler ve ilkokul öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde öğretim teknolojilerine yönelik bakışları karşılaştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | September 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).