Bu çalışmanın amacı yetişkin bireylerin dini yönelimlerinin toplumsal cinsiyet algılarına olan etkisini belirlemektedir. Bu amaç doğrultusunda Nevşehir ilinde ikamet eden 405 kişiye ulaşılmış ve katılımcılara Altınova ve Duyan (2013) tarafından geliştirilen “Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği” ile Türkçe uyarlaması Cirhinlioğlu (2006) tarafından yapılan “Dini Yönelim Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilern Spss 22.0 programı ile analiz edilmiş ve analizlerde parametrik olmayan testlerin kullanılmasına karar verilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırma sonucuna göre katılımcıların toplumsal cinsiyet algıları ile cinsiyetleri ve meslekleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Aynı zamanda katılımcıların dini yönelim düzeyleri ile medeni durumları, yaşları, meslekleri, dini bilgi düzeyleri ve dindar olma durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bunlarla birlikte katılımcıların dini yönelim düzeylerinin ve alt boyutlarından olan sosyal dini yönelimin toplumsal cinsiyet üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda toplumsal konu üzerinde etki olacağı düşünelen durumlar hakkında önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | June 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).