Bu araştırmanın amacı, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencilerin “bağımsızlık” kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesidir.
Araştırmanın verileri 2018-2019 eğitim- öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı ve Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 23 erkek ve 97 kız toplam 120 öğrenciden toplanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Araştırma, betimsel nitelik taşımaktadır. Bu kapsamda, öğretmen adaylarının geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması süreci beş aşamada gerçekleşmiştir. Bu aşamalar: 1. Metaforlar belirlenmiştir. 2. Belirlenen metaforlar olumlu ve olumsuz olarak sınıflandırılmıştır. 3. Metaforlar kategorilendirilmiştir. 4. Araştırmanın geçerlik ve güvenirliği kontrol edilmiştir. 5. Nicel verilerin analizi için veriler SPSS paket programına aktarılmıştır. Öğretmen adaylarının bağımsızlık kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforların çeşitli kategorilere göre farklılık gösterip göstermediği analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencilerin 120’si geçerli 50 metafor üretmiştir. Üretilen metaforların 41’i olumlu, 9 tanesi olumsuzdur. Metaforlar gerekçelendirilmelerine göre kişisel, somut, soyut, yaşam kaynağı, özgür olma durumu ve diğer olmak üzere altı kategoriye ayrılmıştır.
Bağımsızlık Metafor Analizi Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı İlköğretim Matematik Öğretmen Adayı Sınıf Öğretmeni Adayı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | July 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).