The aim of this study is to determine the problems experienced by the teachers in the primary school mathematics course conducted through distance education. In this research, the case study design, one of the qualitative research designs, was used. An open-ended questionnaire developed by the researchers was used to collect data. The sample of the study is easily accessible case sampling. In this study, it was determined that the general opinion of the classroom teachers about the suitability of the mathematics course for the distance education process was negative. Opinions on the negative aspects of mathematics courses given through distance education are that there is not enough feedback, the subjects cannot be concretized, the students' insufficient participation in the lessons, the lack of materials and the difficulty of classroom control. To reduce the negativities in distance education mathematics courses, it can be recommended to make the curricula suitable for distance education, to increase the interaction with the students taking the course, to reduce the number of students in the classes and to organize the distance education infrastructure in a way that every student can reach.
Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitim yoluyla yürütülen ilköğretim matematik dersinde öğretmenlerin yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veri toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilmiş açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi oluşturmaktadır. Bu çalışmada matematik dersinin uzaktan eğitim sürecine uygunluğu hakkında sınıf öğretmenlerinin genel görüşü olumsuz yönde olduğu belirlenmiştir. Uzaktan eğitim yoluyla verilen matematik derslerinin olumsuz yönlerine ait görüşler, yeterli dönüt alınamaması, konuların somutlaştırılamaması, derslere öğrencilerin yetersiz katılımı, materyal yetersizliği ve sınıf kontrolünün zor olması şeklindedir. Uzaktan eğitim matematik derslerindeki olumsuzlukların azaltılması için, müfredatların uzaktan eğitim için uygun hale getirilmesi, derse giren öğrencilerle etkileşimi artırmak sınıflardaki öğrenci sayılarının az olması ve uzaktan eğitim alt yapısının her öğrencinin ulaşabileceği şekilde düzenlenmesi önerilebilir.
Ziel dieser Studie ist es, die Probleme zu ermitteln, mit denen Lehrer im Mathematikunterricht der Grundschule im Fernunterricht konfrontiert sind. In dieser Studie wurde das Fallstudiendesign, eines der qualitativen Forschungsdesigns, verwendet. Zur Datenerhebung wurde ein von den Forschern entwickelter offener Fragebogen verwendet. Die Stichprobe der Forschung ist eine leicht zugängliche Fallstichprobe. In dieser Studie wurde festgestellt, dass die allgemeine Meinung der Klassenlehrer über die Eignung des Mathematikkurses für den Fernunterrichtsprozess negativ war. Zu den negativen Aspekten des Mathematikunterrichts im Fernunterricht zählen die unzureichende Rückmeldung, die fehlende Konkretisierung der Themen, die unzureichende Beteiligung der Studierenden am Unterricht sowie fehlende Materialien und Schwierigkeiten bei der Unterrichtskontrolle. Um die Negativitäten in Mathematik-Fernstudiengängen zu reduzieren, kann empfohlen werden, die Lehrpläne für den Fernunterricht geeignet zu gestalten, die Interaktion mit den Kursteilnehmern zu erhöhen, die Anzahl der Studierenden in den Klassen zu reduzieren und den Fernunterricht zu organisieren Bildungsinfrastruktur so zu gestalten, dass jeder Schüler sie erreichen kann.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | August 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Special Issue for the 100th Anniversary of the Republic of Türkiye |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).