Research Article
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 85 - 99, 31.12.2023

Abstract

Türkçe, dünyada en çok konuşulan ve ilgi gören dillerdendir. Bu doğrultuda hem Türkiye’de hem de farklı ülkelerde yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yapılmaktadır. Yüz yüze yapılan Türkçe öğretim faaliyetleri, ilk olarak koronavirüs salgını nedeniyle sonrasında da 6 Şubat 2023 Kahramanmaraş merkezli depremler nedeniyle zorunlu olarak uzaktan eğitim şeklinde yapılmıştır. Bu sıkıntılı dönemlerde uzaktan eğitim önemli bir işlev görmüş ve eğitimin devamlılığı sağlanmıştır. Fakat bu süreçte uzaktan eğitimden kaynaklı bazı sıkıntılar da yaşanmıştır. Bu çalışmada yaşanan bazı sıkıntılar uluslararası öğrencilerin düşüncelerine göre incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın analiz birimini de uluslararası öğrencilerin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri oluşturmuştur. Bu doğrultuda Dicle Üniversitesi TÖMER’e devam eden 60 uluslararası öğrenciye çevrim içi olarak bir anket uygulanmıştır. Sonrasında ulaşılan veriler için içerik analizi yapılmıştır. Analiz sürecinde öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevapların yüzdelik oranları alınmış ve bu cevapların kapsadığı alan ölçüt olarak kullanılmıştır. Öncesinde uzaktan eğitim hakkında fikir sahibi oldukları anlaşılan uluslararası öğrencilerin; internet ile ilgili problem yaşadıkları, yüz yüze eğitimi daha verimli buldukları, uzaktan eğitim sürecinde sosyal yaşantılarının sekteye uğradığı ve bunun da Türkçe öğrenmelerini olumsuz etkilediği, uzaktan eğitimin dil becerileri ile ilgili çalışmaları yapmada yetersiz kaldığı ve ders içi etkileşimin yeteri kadar sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), s.69-71. DOI: 10.5961/jhes.2011.011
  • Anadolu Ajansı (2023). https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/blog/turkiye-de-de-gorulen-eris-varyanti-hakkinda-bilinmesi-gerekenler/1816560 (e.t. 14.09.2023).
  • Asandaş, N. & Hacıcaferoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covid-19) döneminde uzaktan eğitim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 213-223.
  • Ateş, E. ve Aytekin, H. (2022). Küreselleşme sürecinde yaşanan dilsel ve kültürel değişimler ve topluma yönelik etkileri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (28), 397-407. DOI: 10.29000/rumelide.1132599.
  • Avcı, F. & Akdeniz, E.C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi- USBED, 3(4), 117-154.
  • Babacan, G. (2023). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 6(1), 17-30.
  • Balcı, M. & Melanlıoğlu, D. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD). 10(2), 173-198.
  • Başkan, A. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisi öğretimi ve etkinlik örnekleri. İ.Erdem, B.Doğan ve H.Altunkaya (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi içinde (ss. 157-174). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Başkan, A. & Ustabulut, M.Y. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlama becerileri (dinleme ve okuma). RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 21, 39-55. https://doi.org/10.29000/rumelide.835294
  • Biçer, N. (2021). Öğrenen ihtiyaçlarının belirlenmesi ve yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde program geliştirme. E. Boylu ve L. İltar (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi – Politika, Program, Yöntem ve Öğretim (2. Baskı) içinde (ss.63-85). Pegem Akademi Yayımcılık.
  • Boylu, E. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen temel seviyedeki İranlı öğrencilerin yazma problemleri. Zeitschrift für die Welt der Türken – Journal of Worl Turks, 6(2), 335-349. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bulut Şahin, B. & Eriçok, B. (2023). Türkiye’de yükseköğretimin uluslararasılaşmasında ulusal stratejiler ve kurumsal yönetim. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(3), 1915-1937. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1341529
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Creswell, J.W. (2017). Eğitim araştırmaları. EDAM Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
  • Doğan, M., Koç, N. & Saraç, M. (2022). Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 26, 765-781. https://doi.org/10.29000/rumelide.1074059
  • Durak, G., Çankaya, S. & İzmirli, S. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 14(1), 787-809. Doi: 10.17522/balikesirnef.743080
  • Eriçok, B., Arastaman, G. (2022). Understanding the internationalization of higer education in Turkey: the meaning and current policies. International Online Journal of Educational Sciences, 14(4), 1107-1124. https://doi.org/10.15345/iojes.2022.04.008
  • Eroğlu, A. & Okur, A. (2021). Yabancı dil olarak Türkçeyi uzaktan öğretenlerin uzaktan öğretime ilişkin metaforik algıları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 325-338. DOI: 10.29000/rumelide.1011455.
  • Göçer, A. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 21-36.
  • Gökçearslan, A. (2008). Uzaktan eğitim bir ders materyali olarak bilgisayarın eğitimde kullanılması. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, Sayı 18, 6-9.
  • Güngör, H., Çangal, Ö. & Demir, T. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretimine ilişkin öğrenci ve öğretici görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1163-1191.
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak önemi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 29-36.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karadağ Yılmaz, R., Savaş, H. & Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1031333
  • Karal, H. & Fiş Erümit, S. (2009). Karadeniz Teknik Üniversitesi öğretim üyelerinin uzaktan eğitime bakışı ve hazır bulunuşlukları. 9th International Educational Technology Conference, Hacettepe University, 334-960.
  • Karatay, H., Kaya, S. & Başer, D. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde uzaktan eğitime yönelik öğrenci görüşleri. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 223-232.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M.Ö., Esendemir, N. & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 19, 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kaya, M. & Kardaş, M.N. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretim programı-1- 2016, 2017 Türkçe Öğretim Programları (MEB). M.N. Kardaş (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi içinde (ss.83- 104). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, S. (2020). Zorunlu uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar: öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. EJER Congress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı (ss.152-154). Anı Yayıncılık.
  • Kocayanak, D. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde standartlaşma: diller için ortak öneriler çerçevesi (CEFR). E.Özkan (Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi içinde. Eğitim Yayınevi.
  • Örge Yaşar, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik hazırlanmış öğretim programları. E.Özkan (Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi. Eğitim Yayınevi.
  • Özdoğan, A.Ç. & Berkant, H.G. (2020). Cocid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim, (49), 13-43.
  • Özşavlı, M. (2023). Akran geri bildiriminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisine etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(1), 253-273. https://doi.org/10.7884/teke.5638 Peker, A. & Saltık-Ayhanöz, G. (2022). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde matematik dersine ilişkin veli görüşlerinin incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(1), 18-32.
  • Sak, R., Sak, İ.T.Ş., Şendil, Ç.Ö. & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Serpen, M.N. & Üstten, A.U. (2023). Dönüt verme uygulamalarının yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde yazma becerisine etkisi. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 34, 69-87. https://doi.org/10.29000/rumelide.1316132
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Topal, F. & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine bir inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-336. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • YÖK. (2023). https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf (e.t. 14.09.2023)
  • Yurdakul, Y. & Duman, G.B. (2021). Uzaktan eğitimle Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sürecinde temel becerilerin gerçekleştirilebilme durumunun öğretici görüşleri üzerinden değerlendirilmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (23), 167-186. DOI: 10.29000/rumelide.953696

THE OPINIONS OF STUDENTS LEARNING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE ABOUT DISTANCE EDUCATION

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 85 - 99, 31.12.2023

Abstract

Turkish is one of the most spoken and popular languages in the world. In this direction, teaching Turkish as a foreign language is carried both in Turkey and in different countries. Face to face Turkish teaching activities were carried out in the form of compulsory distance education, first due to the coronavirus epidemic and then due to the earthquakes centered in Kahramanmaraş on February 6, 2023. In these troubled periods, distance education played an important role and the continuity of education was ensured. However, in this process, some problems were experienced due to distance education. In this study, some of these problems were analyzed according to the opinions of international students. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the study. The analysis unit of the study was the opinions of international students about distance education. In this direction, an online questionnaire was applied to 60 international students attending Dicle University TÖMER. Afterwards, content analysis was conducted for the data obtained. In the analysis process, the percentages of the answers given by the students to the survey questions were taken and the area covered by these answers was used as a criterion. The international students who were understood to have an idea about distance education beforehand; It was concluded that they had problems with the internet, they found face to face education more efficient, their social life was interrupted during the distance education process and this negatively affected their Turkish learning, distance education was insufficient to carry out studies on language skills, and in class interaction was not provided enough.

References

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), s.69-71. DOI: 10.5961/jhes.2011.011
  • Anadolu Ajansı (2023). https://www.aa.com.tr/tr/teyithatti/blog/turkiye-de-de-gorulen-eris-varyanti-hakkinda-bilinmesi-gerekenler/1816560 (e.t. 14.09.2023).
  • Asandaş, N. & Hacıcaferoğlu, S. (2021). Koronavirüs (Covid-19) döneminde uzaktan eğitim süreci. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 213-223.
  • Ateş, E. ve Aytekin, H. (2022). Küreselleşme sürecinde yaşanan dilsel ve kültürel değişimler ve topluma yönelik etkileri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (28), 397-407. DOI: 10.29000/rumelide.1132599.
  • Avcı, F. & Akdeniz, E.C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi- USBED, 3(4), 117-154.
  • Babacan, G. (2023). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 6(1), 17-30.
  • Balcı, M. & Melanlıoğlu, D. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD). 10(2), 173-198.
  • Başkan, A. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisi öğretimi ve etkinlik örnekleri. İ.Erdem, B.Doğan ve H.Altunkaya (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi içinde (ss. 157-174). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Başkan, A. & Ustabulut, M.Y. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlama becerileri (dinleme ve okuma). RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 21, 39-55. https://doi.org/10.29000/rumelide.835294
  • Biçer, N. (2021). Öğrenen ihtiyaçlarının belirlenmesi ve yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde program geliştirme. E. Boylu ve L. İltar (Ed.), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi – Politika, Program, Yöntem ve Öğretim (2. Baskı) içinde (ss.63-85). Pegem Akademi Yayımcılık.
  • Boylu, E. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen temel seviyedeki İranlı öğrencilerin yazma problemleri. Zeitschrift für die Welt der Türken – Journal of Worl Turks, 6(2), 335-349. Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bulut Şahin, B. & Eriçok, B. (2023). Türkiye’de yükseköğretimin uluslararasılaşmasında ulusal stratejiler ve kurumsal yönetim. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(3), 1915-1937. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1341529
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Creswell, J.W. (2017). Eğitim araştırmaları. EDAM Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
  • Doğan, M., Koç, N. & Saraç, M. (2022). Yabancı dil hazırlık sınıfı öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 26, 765-781. https://doi.org/10.29000/rumelide.1074059
  • Durak, G., Çankaya, S. & İzmirli, S. (2020). Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 14(1), 787-809. Doi: 10.17522/balikesirnef.743080
  • Eriçok, B., Arastaman, G. (2022). Understanding the internationalization of higer education in Turkey: the meaning and current policies. International Online Journal of Educational Sciences, 14(4), 1107-1124. https://doi.org/10.15345/iojes.2022.04.008
  • Eroğlu, A. & Okur, A. (2021). Yabancı dil olarak Türkçeyi uzaktan öğretenlerin uzaktan öğretime ilişkin metaforik algıları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö10), 325-338. DOI: 10.29000/rumelide.1011455.
  • Göçer, A. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılması. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 21-36.
  • Gökçearslan, A. (2008). Uzaktan eğitim bir ders materyali olarak bilgisayarın eğitimde kullanılması. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, Sayı 18, 6-9.
  • Güngör, H., Çangal, Ö. & Demir, T. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretimine ilişkin öğrenci ve öğretici görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1163-1191.
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak önemi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 29-36.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim (4. Baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karadağ Yılmaz, R., Savaş, H. & Kalkan, S. (2022). Katkıları ve sorunlarıyla uzaktan eğitime farklı bir bakış: sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim algıları. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 277-296. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1031333
  • Karal, H. & Fiş Erümit, S. (2009). Karadeniz Teknik Üniversitesi öğretim üyelerinin uzaktan eğitime bakışı ve hazır bulunuşlukları. 9th International Educational Technology Conference, Hacettepe University, 334-960.
  • Karatay, H., Kaya, S. & Başer, D. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde uzaktan eğitime yönelik öğrenci görüşleri. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 223-232.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M.Ö., Esendemir, N. & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 19, 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kaya, M. & Kardaş, M.N. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretim programı-1- 2016, 2017 Türkçe Öğretim Programları (MEB). M.N. Kardaş (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi içinde (ss.83- 104). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaya, S. (2020). Zorunlu uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunlar: öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. EJER Congress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı (ss.152-154). Anı Yayıncılık.
  • Kocayanak, D. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde standartlaşma: diller için ortak öneriler çerçevesi (CEFR). E.Özkan (Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi içinde. Eğitim Yayınevi.
  • Örge Yaşar, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine yönelik hazırlanmış öğretim programları. E.Özkan (Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi. Eğitim Yayınevi.
  • Özdoğan, A.Ç. & Berkant, H.G. (2020). Cocid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim, (49), 13-43.
  • Özşavlı, M. (2023). Akran geri bildiriminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisine etkisi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(1), 253-273. https://doi.org/10.7884/teke.5638 Peker, A. & Saltık-Ayhanöz, G. (2022). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde matematik dersine ilişkin veli görüşlerinin incelenmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 3(1), 18-32.
  • Sak, R., Sak, İ.T.Ş., Şendil, Ç.Ö. & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-250. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Serpen, M.N. & Üstten, A.U. (2023). Dönüt verme uygulamalarının yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde yazma becerisine etkisi. RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Sayı 34, 69-87. https://doi.org/10.29000/rumelide.1316132
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Topal, F. & Tauscher, S. (2020). Uluslararası öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar üzerine bir inceleme. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 309-336. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.624380
  • YÖK. (2023). https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/BasinDuyurusu/2023/basin-duyurusu-universitelerde-uzaktan-egitime-gecis.pdf (e.t. 14.09.2023)
  • Yurdakul, Y. & Duman, G.B. (2021). Uzaktan eğitimle Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sürecinde temel becerilerin gerçekleştirilebilme durumunun öğretici görüşleri üzerinden değerlendirilmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (23), 167-186. DOI: 10.29000/rumelide.953696
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management), Other Fields of Education (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Nurullah Aykaç 0000-0002-0261-9769

Publication Date December 31, 2023
Submission Date September 19, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Aykaç, N. (2023). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Kapadokya Eğitim Dergisi, 4(2), 85-99.

Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List,  H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.

The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Cappadocia Journal of Education (KAPED) uses iThenticate and Turnitin, which are the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3

Cappadocia Jurnal of Education (KAPED) is an open-access journal.

15006