Culture is regarded as an essential component of a society. It encompasses several aspects of human life, including the language, literature, art, attitudes, beliefs, customs, and morals of people who live in the same community and share the same history. The cultures of people living in different societies have their own unique cultures, even if they are somewhat similar to each other. In the same vein, language reflects the culture to which it belongs and differs from one society to another. Language is the most important communication tool that provides social elements of a society. It is best passed down from generation to generation through literature such as poetry, fairy tales, stories, or novels. Literature offers the opportunity to understand the lives, thoughts, and feelings of people from the same culture and society. As mentioned, it is clear that culture, literature, and language are interdependent and cannot be considered separate from each other. Culture is also important for language teaching and cannot be disconnected from one another. From this point, this paper focuses on how language, literature, and culture are interrelated and the role of culture in language teaching.
Kültür, bir toplumun temel bir bileşeni olarak kabul edilir. Aynı toplumda yaşayan ve aynı tarihi paylaşan insanların dili, edebiyatı, sanatı, tutumları, inançları, gelenekleri ve ahlakı da dahil olmak üzere insan yaşamının çeşitli yönlerini kapsar. Farklı toplumlarda yaşayan insanların kültürleri, birbirlerine bir şekilde benzeseler bile, kendilerine özgü kültürleri vardır. Aynı şekilde dil de ait olduğu kültürü yansıtır ve bir toplumdan diğerine farklılık gösterir. Dil, bir toplumun sosyal unsurlarını sağlayan en önemli iletişim aracıdır. Şiir, masal, hikaye veya roman gibi edebiyat türleriyle en iyi şekilde nesilden nesile aktarılır. Edebiyat, aynı kültürden ve toplumdan gelen insanların yaşamlarını, düşüncelerini ve duygularını anlama fırsatı sunar. Belirtildiği üzere, kültür, edebiyat ve dilin birbirine bağlı olduğu ve birbirinden ayrı düşünülemeyeceği açıktır. Kültür, dil öğretimi için de önemlidir ve birbirinden bağlantısız değildir. Bu noktadan hareketle, bu makale dil, edebiyat ve kültürün birbiriyle nasıl ilişkili olduğuna ve kültürün dil öğretimindeki rolüne odaklanmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Early Pub Date | December 25, 2024 |
Publication Date | December 27, 2024 |
Submission Date | October 29, 2024 |
Acceptance Date | December 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).