Research Article
BibTex RIS Cite

DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 18 Issue: 70, 469 - 485, 15.06.2021

Abstract

Teknolojik ilerlemeler sayesinde bilgiye ulaşımın kolaylaşması, uluslararası iş birliklerinin kurulması, yükseköğretimde Türkiye’nin giderek cazibe noktası olması, kitlesel göç hareketlerinin yaşanması gibi nedenlerle dünya genelinde Türkçe öğrenmeye olan talep artmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine özel bir lisans programı bulunmadığı için farklı fakültelerin farklı bölümlerini bitirenler bir sertifika veya hizmet içi eğitim programına katılarak bu alanda görev yapmaya aday olabilmektedir. Düzenleyen görüşlerinden hareketle yabancılara Türkçe öğretimi (YTÖ) sertifika programlarını çeşitli açılardan incelemeyi amaçlayan bu çalışma nitel desenli bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, açılışında bugüne YTÖ alanında en az bir kere sertifika programı organize etmiş üniversitelerin dil öğretim merkezlerinde görevli 18 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen toplam 11 maddeden oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu düzenleyicilere elektronik ortamda ulaştırılmış ve cevaplar kayıt altına alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel çözümleme teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, elde edilen bulgular doğrultusunda YTÖ alanında düzenlenen sertifika programlarının iyileştirilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.

References

  • BARIN, E. vd. (2017). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Görev Yapacak Öğretmenlerin Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Öneri”. International Journal of Language Academy. V/7: 81-98.
  • BULUT, S. (2020). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sertifika Programının Kursiyerlerin Gözünden Değerlendirilmesi”. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. VI/2: 376-392.
  • ÇETİN, O. (2020). “Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika Programlarında Görülen Eksiklikler ve Çözüm Önerileri”. XV. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Bildiri Kitabı. Tiflis: 366-375.
  • DURMUŞ, M. (2018). “Dil Öğretiminin Temel Kavramları Üzerine Düşünceler: Yabancılara Türkçe Öğretimi Mi, Yabancı Dil veya İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi Mi?”. Türkbilig. 35: 181-190.
Year 2021, Volume: 18 Issue: 70, 469 - 485, 15.06.2021

Abstract

References

  • BARIN, E. vd. (2017). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Görev Yapacak Öğretmenlerin Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Bir Öneri”. International Journal of Language Academy. V/7: 81-98.
  • BULUT, S. (2020). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sertifika Programının Kursiyerlerin Gözünden Değerlendirilmesi”. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. VI/2: 376-392.
  • ÇETİN, O. (2020). “Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika Programlarında Görülen Eksiklikler ve Çözüm Önerileri”. XV. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Bildiri Kitabı. Tiflis: 366-375.
  • DURMUŞ, M. (2018). “Dil Öğretiminin Temel Kavramları Üzerine Düşünceler: Yabancılara Türkçe Öğretimi Mi, Yabancı Dil veya İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi Mi?”. Türkbilig. 35: 181-190.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Emre Çelik

Publication Date June 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 18 Issue: 70

Cite

APA Çelik, M. E. (2021). DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Karadeniz Araştırmaları, 18(70), 469-485.
AMA Çelik ME. DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Karadeniz Araştırmaları. June 2021;18(70):469-485.
Chicago Çelik, Mehmet Emre. “DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”. Karadeniz Araştırmaları 18, no. 70 (June 2021): 469-85.
EndNote Çelik ME (June 1, 2021) DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Karadeniz Araştırmaları 18 70 469–485.
IEEE M. E. Çelik, “DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”, Karadeniz Araştırmaları, vol. 18, no. 70, pp. 469–485, 2021.
ISNAD Çelik, Mehmet Emre. “DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”. Karadeniz Araştırmaları 18/70 (June 2021), 469-485.
JAMA Çelik ME. DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Karadeniz Araştırmaları. 2021;18:469–485.
MLA Çelik, Mehmet Emre. “DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ”. Karadeniz Araştırmaları, vol. 18, no. 70, 2021, pp. 469-85.
Vancouver Çelik ME. DÜZENLEYEN GÖRÜŞLERİNDEN HAREKETLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMLARININ İNCELENMESİ. Karadeniz Araştırmaları. 2021;18(70):469-85.