This article examines the context surrounding Leibniz’s Egypt Plan and evaluates whether it aligns with his philosophical views on the criteria for just wars. To achieve these aims, the study is divided into five sections. Following an introduction to the political atmosphere of the era when the plan was conceived, the first section discusses the moral justification of the plan, assessing whether it endorses war on ethically sound grounds. The second section evaluates the plan through the lens of proportionality, asserting that a war is just if the harm caused is less than the harm it seeks to prevent. The third section explores why Leibniz did not consider war as a last resort, emphasizing that it should be an option only after all diplomatic avenues have been exhausted. The fourth section examines the intentions behind just wars, which should prioritize the common good over personal or political ambitions. The final section offers an in-depth analysis of whether Leibniz’s plan aligns with divine providence, particularly its adherence to the moral order established by the Christian God, to mitigate both intrareligious and interreligious conflicts. The article ultimately argues that Leibniz’s Egypt Plan is inconsistent with his own philosophical views on just war, highlighting inherent contradictions within his proposals in the context of just war theory.
Bu makale, Leibniz’in Mısır Planı etrafındaki bağlamı incelemekte ve bu planın adil savaşlar için belirlediği kriterler üzerindeki felsefi görüşleriyle ne ölçüde uyumlu olduğunu değerlendirmektedir. Bu amaçlara ulaşmak için çalışma beş bölüme ayrılmıştır. Planın oluşturulduğu dönemin siyasi atmosferine yapılan bir girişin ardından, ilk bölüm planın ahlaki gerekçesini tartışmakta ve bu planın etik açıdan sağlam temellere dayanan bir savaşı destekleyip desteklemediğini değerlendirmektedir. İkinci bölüm, planı orantılılık açısından değerlendirerek, bir savaşın adil sayılması için neden olduğu zararın önlemeye çalıştığı zarardan daha az olması gerektiğini savunmaktadır. Üçüncü bölüm, Leibniz’in savaşı son çare olarak neden düşünmediğini araştırmakta ve bunun, tüm diplomatik yollar tükenmeden yalnızca bir seçenek olması gerektiğini vurgulamaktadır. Dördüncü bölüm, adil savaşların ardındaki niyetleri incelemekte ve bu niyetlerin kişisel veya politik hırsların yerine kamu yararını önceliklendirmesi gerektiğini belirtmektedir. Son bölüm, Leibniz’in planının ilahi irade ile ne ölçüde uyumlu olduğunu, özellikle de Hristiyan Tanrı tarafından oluşturulan ahlaki düzene olan bağlılığını derinlemesine analiz etmekte, böylece hem iç dinî hem de dinler arası çatışmaları azaltmayı amaçlamaktadır. Makale, sonuç olarak Leibniz’in Mısır Planı’nın adil savaş konusundaki kendi felsefi görüşleriyle tutarsız olduğunu savunmakta ve adil savaş teorisi bağlamında önerilerindeki içsel çelişkileri vurgulamaktadır.
Leibniz Mısır Planı Adil Savaş Etiği Savaş Etiği Sonuçsalcılık
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Siyasi Tarih (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 84 |