BibTex RIS Cite

Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi

Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 99 - 105, 01.01.2018

Abstract

Bu çalışmada; bir metropoliten alandaki ev-iş otobüs hizmetlerinin tasarımı için bir model geliştirilmiştir. Bu tarz hizmetler; verimlilik, etkinlik ve eşitlik gibi çelişen kriterler arasında bir dengeyi sağlamak durumundadır. Bu maksatla, diğer bütün aşamaları da kapsayacak şekilde çok amaçlı bir model geliştirilmeye çalışılmış olup eşitlik değeri, otobüsün durağa varış zamanının zaman çizelgeleriyle gösterilmesiyle dikkate alınmaya çalışılmıştır. Zaman çizelgeleri; örneğin bu hizmetin diğer ulaştırma türleriyle uyumunun garanti edilmesi gibi diğer kullanımları da ihtiva etmektedir. Bu; önerilen modelin kılavuz ilkelerinden birisi olup bir kerede birçok konunun eş zamanlı işleme alınması konseptine dayanmaktadır. Hat boyunca hem otobüs durak yerleri ve hem de kısıtlamalarla karşılaşıldığında geçişlerin olabileceği kentsel yol ağlarında bir güzergâh belirlenmesini içeren bir rotalar kümesi yaklaşımı modele tanımlanmıştır. Sonuç olarak; çok amaçlı güzergâh yerleşim modeli bir tabu araştırma algoritmasıyla çözülmüştür. İtalya’nın Roma kentindeki büyük bir araştırma merkezi için bir uygulama olarak ev-iş servisi analiz edilmiştir. Bu mevcut durum çalışması bir algoritma sonuçları için kıstas ortaya koymakta ve önerilen yönteme uygulanabilirlik göstermektedir

References

  • Ilıcalı, M., Çatbaş, N., Öngel, A., Kızıltaş, MÇ. 2013. Multimodal Transportation Issues in Istanbul: A Case Study For Traffic Redistribution Due To Long Span Bridge Rehabilitation, Hong Kong. pp 413-417
  • Kızıltaş, MÇ. 2014. Şehircilik ve Ulaştırma-4. Ulaştırma Dünyası. http://www.ulastirmadunyasi.com/index.php/2013/08/ sehircilik-ve-ulastirma-4/ (24.04.2014)
  • Kızıltaş, MÇ. 2014. Yüksek Hızlı Demiryolu Politikaları-1. Ulaştırma Dünyası.http://www.ulastirmadunyasi.com/?p=824, (01.10.2014)
  • Marsh, M., Shilling, D. 1994. Equity Measurement In Facility Location Analysis: A Review and Framework. European J. Oper. Res. 74 (1): 1-17
  • Perugia, A., Moccia, L., Cordeau, JF., Laporte, G. 2011. Designing A Home-To-Work Bus Service In A Metropoliten Area. Transport. Res., 63(2): 232–244
  • T.C. 10.Kalkınma Planı Ulaştırma ve Trafik Güvenliği Ö.İ.K. Raporu. 2012. Ankara

Multi Objective Decision Making on Mass Transport and Home-Work Trip Service Modelling in a Metropoliten Area

Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 99 - 105, 01.01.2018

Abstract

In this study, a model and algorithm has been tried to be execute for design of home-work trip services in a metropoliten area. These type services has to be provide a balance between challenging criterias like efficiency, effectiveness and equity. For this reason, a multi objective model has been tried to develop which includes all the other phases that equity criteria has been considered by showing of arrive time of the bus to the station with timetable. Timetables contain other usages for example guarantee of the adaptation of this service with other transportation modes. That is one of the guideline principles of the proposed model which bases on theconcept of simultaneous processing of various subejcts at one time. A route cluster approach was identified to the model along the line that includes a routing which has accesses on the conditions of facing with either bus stop or other limitations in urban road networks. Consequently, multi objective routing model was solved by a basic research. Home-work bus service in Rome-Italy was analyzed for a central research center. This existing case study executes limitations for an algorithm results and shows applicability for the proposed methodology.

References

  • Ilıcalı, M., Çatbaş, N., Öngel, A., Kızıltaş, MÇ. 2013. Multimodal Transportation Issues in Istanbul: A Case Study For Traffic Redistribution Due To Long Span Bridge Rehabilitation, Hong Kong. pp 413-417
  • Kızıltaş, MÇ. 2014. Şehircilik ve Ulaştırma-4. Ulaştırma Dünyası. http://www.ulastirmadunyasi.com/index.php/2013/08/ sehircilik-ve-ulastirma-4/ (24.04.2014)
  • Kızıltaş, MÇ. 2014. Yüksek Hızlı Demiryolu Politikaları-1. Ulaştırma Dünyası.http://www.ulastirmadunyasi.com/?p=824, (01.10.2014)
  • Marsh, M., Shilling, D. 1994. Equity Measurement In Facility Location Analysis: A Review and Framework. European J. Oper. Res. 74 (1): 1-17
  • Perugia, A., Moccia, L., Cordeau, JF., Laporte, G. 2011. Designing A Home-To-Work Bus Service In A Metropoliten Area. Transport. Res., 63(2): 232–244
  • T.C. 10.Kalkınma Planı Ulaştırma ve Trafik Güvenliği Ö.İ.K. Raporu. 2012. Ankara
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Fatih Altan This is me

Mehmet Çağrı Kızıltaş This is me

Süleyman Cem Divrik This is me

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Altan, M. F., Kızıltaş, M. Ç., & Divrik, S. C. (2018). Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi, 8(1), 99-105.
AMA Altan MF, Kızıltaş MÇ, Divrik SC. Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. January 2018;8(1):99-105.
Chicago Altan, Mehmet Fatih, Mehmet Çağrı Kızıltaş, and Süleyman Cem Divrik. “Toplu Taşımada Çok Lı Karar Verme Ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi”. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi 8, no. 1 (January 2018): 99-105.
EndNote Altan MF, Kızıltaş MÇ, Divrik SC (January 1, 2018) Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 8 1 99–105.
IEEE M. F. Altan, M. Ç. Kızıltaş, and S. C. Divrik, “Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi”, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 99–105, 2018.
ISNAD Altan, Mehmet Fatih et al. “Toplu Taşımada Çok Lı Karar Verme Ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi”. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 8/1 (January 2018), 99-105.
JAMA Altan MF, Kızıltaş MÇ, Divrik SC. Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2018;8:99–105.
MLA Altan, Mehmet Fatih et al. “Toplu Taşımada Çok Lı Karar Verme Ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi”. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi, vol. 8, no. 1, 2018, pp. 99-105.
Vancouver Altan MF, Kızıltaş MÇ, Divrik SC. Toplu Taşımada Çok lı Karar Verme ve Metropoliten Bir Alanda Servis Araçlarının Modellemesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2018;8(1):99-105.