Kavram yanılgıları, kimya öğretiminde öğrenci ve öğretmenler için sıkıntı verici bir sorundur. Öğrencilerin sahip oldukları bu fikirler bilimsel olarak tutarsız düşünce, önyargı ve yaşam deneyimlerini ortaya koymaktadır. Bu durum, öğrencilerin kimya konularını doğru olarak öğrenmelerini güçleştirmektedir. Araştırmada, öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını gidermek için ısı ve sıcaklık kavramlarını doğru biçimde öğrenmelerini sağlayan kavram karikatürleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Ereğli Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. Sınıf öğrencilerinden 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan ısı ve sıcaklık kavram testi ISKT , öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki temel kavramları anlama düzeylerini ve bu konudaki kavram yanılgılarını belirlemek için Başer 1996 tarafından geliştirilmiştir ve güvenirlik katsayısı 0,71 olarak bulunmuştur. ISKT hem başarı testi hem de kavram yanılgılarını ölçebilecek şekilde tasarlanmıştır. Test 19 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir yapıdadır ve ısı ve sıcaklık konusunda öğrencilerde görülen en yaygın 15 kavram yanılgısını belirleyebilmek için kullanılmaktadır. Isı-sıcaklık kavramlarının öğretiminde çeşitli araştırmacılar tarafından geliştirilen karikatür örnekleri kullanılmıştır Keogh and Naylor 1999, Ekim 2007, Demir 2008 . Kavram karikatürü uygulamalarında, kavramların doğru biçimde ifade edildiği gözlenmiştir. Öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarını bilimsel fikirlere dönüştürmede kavram karikatürlerinin yardımı olduğu tespit edilmiştir
Misconceptions are common problems in chemistry education for teachers and students. These non-scientific ideas are reflecting students’ not consistent ideas, biases and daily-life experiences. This situation is an obstacle for students to learn chemistry topics. In the research, concept cartoons, which are intended to give information about heat and temperature subject, are used to get rid of misconceptions. Sample of the research is 35 students who are enrolled Elementary Science Education at Bent Ecevit University in 2010-2011. Heat and temperature concept test HTCT was used as data collection tool, which was developed by Başer 1996 . Alpha Croanbach coefficient of test was 0.71. HTCT is not only developed to measure achievement but also to identification of misconceptions. The test consist of 19 multiple choice questions items and it can be used to detect 15 common misconceptions related to heat and temperature topic. Concept cartoons are used by some researchers in teaching heat and temperature concepts. Keogh and Naylor 1999, Ekim 2007, Demir 2008 . In the application of concept cartoons appropriate usage of the concepts are observed. Also the fact that observed, concept cartoons are helpful in transformation of misconceptions to scientific ideas
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |