Bu araştırma; Allah lafzının aslını, iştikak yönünü, filologların bu lafza dair görüşlerini, bu lafzın anlamını ve dil açısından değerlendirilmesiyle ilişkisi olduğu diğer hususları kapsamaktadır. Ayrıca bu araştırma, Allah ile ilah kavramı arasındaki farka değinerek Allah kelimesinin özel isim (alem) olduğunu ve O’ndan başkası için kullanılmadığını vurgulamaktadır. İlah kelimesi ise cins isim olup hem Allah hem de O’nun dışındakiler için kullanılabilmektedir. Allah lafzının ikil veya çoğul kullanımı mümkün olmadığı gibi yüceliğinden dolayı bu kelimenin ism-i tasgir (küçültme ismi) şeklinde kullanımı da doğru değildir. Bunun yanında söz konusu lafzın muzaf (tamlayan) hâlini alması da söz konusu olamaz. Allah lafzı bunların hiçbirine ihtiyaç duymazken bütün mahlûkat ise O’na muhtaçtır. Nitekim O, hiçbir şeye muhtaç değildir (Samed) .
يتناول البحث دراسة أصل لفظ الجلالة واشتقاقه، وبيان آراء أصحاب اللغة في أصله ،
ومعناه وما يتصل به من خلال دراسة لغوية، كما بيَّنت الدراسة الفرق بين لفظ الجلالة وبين الإله
وتوصلتْ الدراسةُ إلى أنّ "الله" علَم لا يُطلق على غيره تعالى. و"إله" اسم جنس يطلق عليه وعلى
غيره، وأنّ لفظ الجلالة لا يُثنى ولا يُ مع ولا يقبل التصغير ولا يص ح في حق الله ذلك تعظيمًا له.
ولا يقع مضافًا؛ فلفظ الجلالة "الله" غير مفتقر إلى ذلك كلّه وجميع الخلق مفتقرون إليه. إذ هو
الصمد المقص ود في الحوائج.
Bu araştırma; Allah lafzının aslını, iştikak yönünü, filologların bu lafza dair görüşlerini, bu lafzın anlamını ve dil açısından değerlendirilmesiyle ilişkisi olduğu diğer hususları kapsamaktadır. Ayrıca bu araştırma, Allah ile ilah kavramı arasındaki farka değinerek Allah kelimesinin özel isim (alem) olduğunu ve O’ndan başkası için kullanılmadığını vurgulamaktadır. İlah kelimesi ise cins isim olup hem Allah hem de O’nun dışındakiler için kullanılabilmektedir. Allah lafzının ikil veya çoğul kullanımı mümkün olmadığı gibi yüceliğinden dolayı bu kelimenin ism-i tasgir (küçültme ismi) şeklinde kullanımı da doğru değildir. Bunun yanında söz konusu lafzın muzaf (tamlayan) hâlini alması da söz konusu olamaz. Allah lafzı bunların hiçbirine ihtiyaç duymazken bütün mahlûkat ise O’na muhtaçtır. Nitekim O, hiçbir şeye muhtaç değildir (Samed) .
Primary Language | Arabic |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2020 |
Submission Date | February 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 4 |