Üniversite hayatı, sağlıklı nesillerin yetişmesinde önemli etkisi olan bir süreçtir. Bu sürece adım atabilmek ise üniversitede okuyabilecek yeterliliğe sahip olmakla mümkündür. Çoğu aday öğrenci için “üniversiteyi kazanmak” bir hedeftir ve mutlu sondur. Oysa önemli olan “iyi” ve kaliteli bir eğitim alabilmektir ve bu bir son değil, yeni ve zorlu bir dönemin başlangıcıdır. Günümüzde birçok alanda “iyi”, “kalite” kavramı ile ifade edilmektedir. Kalite, tanımlanması güç ve çok boyutlu bir kavramdır. Yükseköğretimde kalite; sosyal, psikolojik ve fiziksel yönlerden değerlendirilmesi gereken bir konudur. Konuyla ilgili yapılan çalışmalar genellikle girdi-süreç-çıktı çerçevesinde hazırlanmıştır. Kampüs açık mekânları da bu süreç çerçevesinde değerlendirilmesi gereken bir konudur. Üniversite kampüs açık mekânlarının öğrencilerin dış mekân ihtiyaçlarını karşılayacak yeterlilikte olması gerekir. Çoğu öğrenci için kampüs açık mekânları fiziksel etkinlikler gerçekleştirebilecekleri yegâne mekânlardır. Bu nedenle üniversite kampüs açık mekânları gençlerin hayata hazırlanmasında önemli rolü olan alanlardır. Her ne kadar kampüs ana kullanıcıları öğrenciler olsa da konunun farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacı yükseköğretimde kampüs dış mekân kalitesinin üniversite çalışanları ve öğrencilerin değerlendirmeleriyle ortaya koyularak kampüs dış mekânına yönelik kullanıcı ‘tutum’ ve ‘davranışlarının’ birbiriyle karşılaştırılmasıdır. Böylece kampüs dış mekân kalitesinin kullanıcı davranışlarına etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Kampüsü’nde, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları 26.05.2023 tarih ve 2023-443 sayılı Etik Kurul izni ile gerçekleştirilmiştir
University life is a process that has a significant impact on raising healthy generations. Stepping into this process is only possible with the qualifications to study at the university. For many prospective students, “getting into a university” is a goal and a happy ending. However, what’s crucial is receiving a “good” and quality education, which is not an end but the beginning of a new and challenging period.In today’s world, “good” and “quality” are terms used to Express excellenge in many fields
Quality is a complex to define and multidimensional concept. In higher education, quality needs to be assessed from social, psychological and physical aspects. Most studies on this topic are generally prepared within the framework of input-process-output framework. Campus outdoor spaces also need to be evaluated within this process framework. University campus outdoor spaces must be sufficiently equipped to meet student’s outdoor needs. For most students, campus outdoor spaces are the only places where they can engage in physical activities. Therefore, university campus outdoor spaces play a crucial role in preparing young people for life. Although students are the primary users of the campus, this topic needs to be evaluated from differenet perspectives. The aim of the study is to compare user 'attitudes' and 'behaviors' towards campus outdoor space by revealing the quality of campus outdoor space in higher education with the evaluations of university staff and students. Thus, it is aimed to determine the effects of campus outdoor space quality on user behaviors. The study was conducted at Ondokuz Mayıs University Fine Arts Campus with the permission of Ondokuz Mayıs University Social and Human Sciences Research Ethics Committee dated 26.05.2023 and numbered 2023-443.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 5, 2024 |
Submission Date | November 29, 2023 |
Acceptance Date | October 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 22 |
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Açık Erişim bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) lisansı aracılığıyla kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için dergi editöründen izin alınması gereklidir.
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.