Research Article
BibTex RIS Cite

Bilgi Güvenliği Makalelerinin Eğitim Araştırmaları Açısından Bibliyometrik Analizi

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 18 - 33, 28.12.2024

Abstract

Bu araştırmanın amacı; Web of Science (WoS) veri tabanında bilgi güvenliği ve eğitim araştırmaları kapsamında yer alan makalelerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma durum çalışması çerçevesinde yapılmış olup elde edilen veriler bibliyometrik analiz aracılığı ile raporlanmıştır. Bibliyometrik analiz, inceleme kriterleri belirlenmiş bir alanda yayınlanan araştırmaları farklı değişkenler üzerinde incelemeyi sağlar. Araştırma sonucunda elde edilen veriler R programlama dili kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz edilen veriler incelendiğinde bilgi güvenliği çerçevesinde eğitim araştırmaların 2006 yılı itibari ile başladığı, 2006 ile 2024 tarihleri arasında toplam 126 araştırmanın makale düzeyinde yapıldığı ve yayınlandığı, yapılan araştırmaların sayısı her yıl farklılık gösterse de 2022 yılında en fazla araştırmanın yapıldığı, araştırmaların genelde birden fazla yazar tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca “sistemler” ve “kullanım” kelimelerinin de bilgi güvenliği ve eğitim araştırmaları çerçevesinde sıklıkla kullanıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte ülkelere göre yapılan araştırmalar incelendiğinde belirlenen alanda en fazla araştırmanın ABD, Rusya, Çin, Ukrayna ve Türkiye’de yapıldığı görülmüştür. Bu bulgular doğrultusunda Web of Science veri tabanında bilgi güvenliği ve eğitim araştırmaları üzerine; farklı değişkenler temele alınarak çalışmalar yapılabilir, bilgi güvenliği ve eğitim araştırmaları belirli yaş grupları üzerinde yapılabilir, araştırmaların tarama ve deneysel yöntemler çerçevesinde gerçekleştirilebilir ve farklı branşlarla multidisipliner çalışmalar yapılabilir şeklinde öneriler sunulabilir. Ek olarak ölçek geliştirme çalışmaları da bilgi güvenliği farkındalık araştırmaları kapsamında yapılabilir.

Ethical Statement

Araştırmada etik dışı bir sorun olmadığı, araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde araştırma yaptığımızı beyan ederiz. Bu konuda yazarlar tarafından “Etik İznine Gerek Olmadığına Dair Beyan Formu” doldurularak imzalanmış ve gönderilmiştir.

Thanks

Araştırma ilk olarak 17. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulmuştur. Söz konusu araştırma geliştirilip genişletilerek makaleye dönüştürülmüştür.

References

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Altıntaş, F. F. (2022). G7 ülkelerinin siber güvenlik performanslarının analizi: Entropi tabanlı mabac yöntemi ile bir uygulama. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 11(1), 263-286. https://doi.org/10.28956/gbd.1109776 Aria, M., & Cuccurullo, C. (2017). Bibliometrix: An R-tool for comprehensive science mapping analysis. Journal of Informetrics, 11(4), 959-975. https://doi.org/10.1016/j.joi.2017.08.007
  • Arslan, E. (2022). Sosyal bilim araştırmalarında VOSviewer ile bibliyometrik haritalama ve örnek bir uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 33-56. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227291 Avcı, M., & Kurudayıoğlu, M. (2022). Türkçede iki dillilik çalışmalarının bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(1), 252-265. https://doi.org/10.16916/aded.1030651
  • Başaran, A. (2016). Siber savaş cephesinden notlar. İstanbul: Arion.
  • Bozdoğan, A. E., Demir, A., & Şahinpınar, D. (2022). Bibliometric assessment based on web of science database: educational research articles on botanic gardens, national parks, and natural monuments. Participatory Educational Research, 9(1), 303-323. https://doi.org/10.17275/per.22.17.9.1
  • Bozdoğan, K. (2020). A bibliometric analysis of educational studies about museum education. Participatory Educational Research,7(3),161-179. https://doi.org/10.17275/per.20.40.7.3
  • Canbek, G. & Sağıroğlu, Ş. (2007). Kötücül ve casus yazılımlar: Kapsamlı bir araştırma. Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 22(1), 121-136.
  • Canoğulları, E. (2021). Öğretmenlerin bilgi güvenliği konusundaki farkındalıklarının incelenmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 11(2), 651-679.
  • Chen, X., Yu, G., Cheng, G., & Hao, T. (2019). Research topics, author profiles, and collaboration networks in the topranked journal on educational technology over the past 40 years: a bibliometric analysis. Journal of Computers in Education, 6(4), 563-585. https://doi.org/10.1007/s40692-019-00149-1
  • Çakmak Karapınar, D. & Daş, A. (2023). Açık ve uzaktan eğitim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalığı: Atatürk Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Ekev Akademi Dergisi, (93), 103-118.
  • Çelikkaya, H. (1993). Eğitimin anlamları ve farklı açılardan görünüşü. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, ss 73-85.
  • Çetinkaya, L., Güldüren, C. & Keser, H. (2017). Öğretmenler için bilgi güvenliği farkındalık ölçeği geliştirme çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 46(216), 33-52.
  • Derin, M. A. & Gençoğlu, M. T. (2020). Ortaokul öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalığı. Savunma Bilimleri Dergisi, (38), 159-181.
  • Edwards, S. (1999). Citation analysis as a collection development tool: A bibliometric study of polymer science theses and dissertations.. Serials Review, 25(1), 11-20.
  • Elango, B., Matilda, S., Martina Jose Mary, M., & Arul Pugazhendhi, M. (2023). Mapping the cybersecurity research: A scientometric analysis of Indian publications. Journal of Computer Information Systems, 63(2), 293-309.
  • Erkan, İ. (2020). Dijital pazarlamanın dünü, bugünü, geleceği: Bibliyometrik bir analiz. Akademik Hassasiyetler, 7(13), 149-168.
  • Eroğlu, Y. & Güler, N. (2015). Koşullu öz-değer, riskli internet davranışları ve siber zorbalık/mağduriyet arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 118-129.
  • Evrin, V., & Demirer, M. (2011). Kurumsal bilgi güvenliği süreç çalışmaları: ISO/IEC-27001 örneği. IV. Ağ Ve Bilgi Güvenliği Sempozyumu, Atılım Üniversitesi, Ankara, 25-30.
  • Furnell, S. & Clarke, N. (2012). Power to the people? The evolving recognition of human aspects of security. Computers & Security, 31(8), 983-988.
  • Greitzer, F. L., Strozer, J. R., Cohen, S., Moore, A. P., Mundie, D., & Cowley, J. (2014, Mayıs). Analysis of unintentional insider threats deriving from social engineering exploits. Güvenlik ve Gizlilik Çalıştaylarında sunulmuş bildiri, San Francisco, ABD.
  • Göçoğlu, V., & Aydın, M. D. (2019). Siber güvenlik politikası: ABD, Rusya ve Çin üzerine karşılaştırmalı bir analiz. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 8(2), 229-252. https://doi.org/10.28956/gbd.646311
  • Guo S, Wang L, Xie Y, Luo X, Zhang S, Xiong L, Ai H, Yuan Z, Wang J. (2019). Bibliometric and visualized analysis of stem cells therapy for spinal cord ınjury based on web of science and citespace in the last 20 years. World Neurosurg. DOI: 10.1016/j.wneu.2019.08.191
  • Hawkins, D.T. (2001). Bibliometrics of electronic journalsin information science. Information research. 7 (1). 30. 04. 2024 tarihinde http://InformationR.net/ ir/71/paper120.html adresinden erişildi.
  • Hebebci, M. T., Çelik, İ., & Şahin, İ. (2016). Eğitim Ortamlarında Etkileşimli Tahta Kullanımı: Araştırmalar ve Eğilimler. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 55-76.
  • Kapanoğlu, G. (2016). Öğretmenlerin bilgi güvenliği farkındalığının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karagöz, B. & Koç Ardıç, İ. (2019). Ana dili eğitimi dergisinde yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 419- 435.https://doi.org/10.16916/aded.482628
  • Karagöz, B. & Şeref, I. (2019). Yunus emre ile ilgili araştırmaların bibliyometrik analizi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(27),123-141. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.6
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G. & Çavuş Ezin, Ç. (2017). Ebeveynlerin bilgi güvenliği farkındalıklarının incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 41-57.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G., Yılmaz, R. & Sezer, B. (2014). Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 176-199.
  • Karayel, T., & Akbıyık, A. (2023). Siber güvenlik araştırmalarına küresel bir bakış: Yayın trendleri ve araştırma yönelimleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 16(3), 221-235. https://doi.org/10.17671/gazibtd.1291783 Koley, S. & Sen, B. K. (2016). Biobibliometric study of professor A. S. paintal, a celebrated medical physiologist, Library Herald, 54 (2), s. 174-190. http://dx.doi.org/10.5958/0976-2469.2016.00013.0
  • Kurt, A., & Kurtoğlu Erden, M. (2020). Özel eğitim alanında teknoloji kullanımı ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 47-70.
  • Kürklü, S. (2020). Biyoetik Konusunda Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi; WOS Örneği. Türkiye Biyoetik Dergisi, 6(3), 87-99.
  • Martínez-Lopez, F., Merigo, J., Fernández, L. & Nicolás, C. (2018). Fifty years of the european journal of marketing: A bibliometric analysis. European Journal Of Marketing, 52(2), 439-468. https://doi.org/10.1108/EJM-11-2017-0853
  • Nezgitli, S. & Gökçearslan, Ş. (2022). Kamu kurumu ve özel sektöre yönelik bilgi güvenliği farkındalığı üzerine bir inceleme. Instructional Technology and Lifelong Learning, 3(1), 19-44. https://doi.org/10.52911/itall.1115701
  • OECD (2009). Computer viruses and other malicious software: A threat to the ınternet economy. https://www.oecd-ilibrary.org/science-and-technology/computer-viruses-and-other-malicious-software_9789264056510-en sayfasından erişilmiştir.
  • Olsen, R. V. & Tokerud, S. (2020). Teachers’ awareness, knowledge and practice of information security in school. (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.
  • Öner, Y. E., & Güneş, T. (2024). The effect of the digital game developed according to the retaın model on academic achievement in the subject of household wastes and recycling. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 720-760. https://doi.org/10.46778/goputeb.1413068
  • Özdemir, A. & Uluyol, Ç. (2021). Kamu kurum ve kuruluşlarında bilgi güvenliği farkındalığı. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25(3), 649-666. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.815635
  • Rençber, Ö. F. & Mete, S. (2016). Bilgi güvenlik farkındalığını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Yüksekokul öğrencileri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 800-823.
  • Ruiz, N., Shukla, P., & Kazemian, H. (2020). Cyber security index for undergraduate computer science courses in the UK. Taylor ve Francis in Journal of Applied Security Research, doi: 10.1080/19361610.2020.1798173, 1-7.
  • Singh, S., & Singh, N. (2016, December). Blockchain: Future of financial and cyber security. In 2016 2nd international conference on contemporary computing and informatics (IC3I) (pp. 463-467). IEEE.
  • Şahinaslan, E., Kantürk, A., Şahinaslan, Ö. & Borandağ, E. (2009, Şubat). Kurumlarda bilgi güvenliği farkındalığı, önemi ve oluşturma yöntemleri. XI. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Talan, T. & Aktürk, C. (2021). Orta öğretim öğrencilerinin dijital okuryazarlık ve bilgi güvenliği farkındalığı seviyelerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 158-180. https://doi.org/10.33437/ksusbd.668255
  • Tekerek, M. & Tekerek, A. (2013). Öğrencilerin bilgi güvenliği farkındalığı üzerine bir araştırma. Turkish Journal of Education, 2(3), 61-70.
  • Topcu, İ., & Ersoy, M. (2020). Eğitim Yönetiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 15(1), 4930-4955. https://doi.org/10.26466/opus.652611
  • Tunç Şahin, C., Turan, S., & Karadeniz, O. (2021). X, Y ve Z Kuşaklarının Eğitim, Öğretmen, Öğrenci Algıları. OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 6295-6327. https://doi.org/10.26466/opus.948789
  • Üsdiken, B. & Pasadeos, Y. (1993). Türkiye’de örgütler ve yönetim yazını. Amme İdaresi Dergisi, 26(2), 73- 93.
  • Vural, Y. & Sağıroğlu, S. (2008). Kurumsal bilgi güvenliği ve standartları üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 507- 522.
  • Whitman, M. E., & Mattord, H. J. (2011). Roadmap to information security: For IT and infosec managers. Delmar Learning.
  • Xu, J., Xiao, P., Li, T. ve Wang, Z. (2022). Research Progress On Endangered Plants: A Bibliometric Analysis. Biodiversity and Conservation, 31(4), 1125-1147. https://doi.org/10.1007/s10531-022-02392-y
  • Yıldırım, M., & Demirer, V. (2021). Eğitim alanında bilgi güvenliği üzerine sistematik bir alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 835-856. https://doi.org/10.17556/erziefd.862623
  • Yılmaz, E., Şahin, Y. L. & Akbulut, Y. (2016). Öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalığı. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 26-45.
  • Zalim N. M. (2024). Okul öncesi öğretmenlerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Zwicky, E. D., Cooper, S. & Chapman, B. (2000). Building internet firewalls. Ca Sebastopol: O’reilly Media.

Bibliometric Analysis of Information Security Articles in Terms of Educational Research

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 18 - 33, 28.12.2024

Abstract

The aim of this study is to examine the articles in the Web of Science (WoS) database within the scope of information security and education research in terms of various variables. The research was conducted within the framework of a case study, and the data obtained was reported using bibliometric analysis. Bibliometric analysis enables examining research published in a field with defined examination criteria for different variables. The data obtained from the research were analyzed using R programming language. When the analyzed data were examined, it was determined that educational research within the framework of information security started in 2006; a total of 126 researches were conducted and published at the article level between 2006 and 2024, although the number of researches differed every year, the most research was conducted in 2022, and more than one author generally conducted the researches. In addition, it has been determined that the words “systems” and “use” are frequently used within the framework of information security and education research. In addition, when the research was conducted according to the countries analyzed, it was seen that most of the research was conducted in the USA, Russia, China, Ukraine, and Turkey. In line with these findings, it can be suggested that studies on information security and education research in the Web of Science database can be conducted based on different variables, information security, and education research can be conducted on specific age groups, research can be conducted within the framework of survey and experimental methods, and multidisciplinary studies can be conducted with different branches. In addition, scale development studies can also be conducted within the scope of information security awareness research.

References

  • Akyürek, M. İ. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-9.
  • Altıntaş, F. F. (2022). G7 ülkelerinin siber güvenlik performanslarının analizi: Entropi tabanlı mabac yöntemi ile bir uygulama. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 11(1), 263-286. https://doi.org/10.28956/gbd.1109776 Aria, M., & Cuccurullo, C. (2017). Bibliometrix: An R-tool for comprehensive science mapping analysis. Journal of Informetrics, 11(4), 959-975. https://doi.org/10.1016/j.joi.2017.08.007
  • Arslan, E. (2022). Sosyal bilim araştırmalarında VOSviewer ile bibliyometrik haritalama ve örnek bir uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 33-56. https://doi.org/10.18037/ausbd.1227291 Avcı, M., & Kurudayıoğlu, M. (2022). Türkçede iki dillilik çalışmalarının bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10(1), 252-265. https://doi.org/10.16916/aded.1030651
  • Başaran, A. (2016). Siber savaş cephesinden notlar. İstanbul: Arion.
  • Bozdoğan, A. E., Demir, A., & Şahinpınar, D. (2022). Bibliometric assessment based on web of science database: educational research articles on botanic gardens, national parks, and natural monuments. Participatory Educational Research, 9(1), 303-323. https://doi.org/10.17275/per.22.17.9.1
  • Bozdoğan, K. (2020). A bibliometric analysis of educational studies about museum education. Participatory Educational Research,7(3),161-179. https://doi.org/10.17275/per.20.40.7.3
  • Canbek, G. & Sağıroğlu, Ş. (2007). Kötücül ve casus yazılımlar: Kapsamlı bir araştırma. Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 22(1), 121-136.
  • Canoğulları, E. (2021). Öğretmenlerin bilgi güvenliği konusundaki farkındalıklarının incelenmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 11(2), 651-679.
  • Chen, X., Yu, G., Cheng, G., & Hao, T. (2019). Research topics, author profiles, and collaboration networks in the topranked journal on educational technology over the past 40 years: a bibliometric analysis. Journal of Computers in Education, 6(4), 563-585. https://doi.org/10.1007/s40692-019-00149-1
  • Çakmak Karapınar, D. & Daş, A. (2023). Açık ve uzaktan eğitim öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalığı: Atatürk Üniversitesi örneği. Sosyal Bilimler Ekev Akademi Dergisi, (93), 103-118.
  • Çelikkaya, H. (1993). Eğitimin anlamları ve farklı açılardan görünüşü. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, ss 73-85.
  • Çetinkaya, L., Güldüren, C. & Keser, H. (2017). Öğretmenler için bilgi güvenliği farkındalık ölçeği geliştirme çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 46(216), 33-52.
  • Derin, M. A. & Gençoğlu, M. T. (2020). Ortaokul öğrencilerinin bilgi güvenliği farkındalığı. Savunma Bilimleri Dergisi, (38), 159-181.
  • Edwards, S. (1999). Citation analysis as a collection development tool: A bibliometric study of polymer science theses and dissertations.. Serials Review, 25(1), 11-20.
  • Elango, B., Matilda, S., Martina Jose Mary, M., & Arul Pugazhendhi, M. (2023). Mapping the cybersecurity research: A scientometric analysis of Indian publications. Journal of Computer Information Systems, 63(2), 293-309.
  • Erkan, İ. (2020). Dijital pazarlamanın dünü, bugünü, geleceği: Bibliyometrik bir analiz. Akademik Hassasiyetler, 7(13), 149-168.
  • Eroğlu, Y. & Güler, N. (2015). Koşullu öz-değer, riskli internet davranışları ve siber zorbalık/mağduriyet arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 118-129.
  • Evrin, V., & Demirer, M. (2011). Kurumsal bilgi güvenliği süreç çalışmaları: ISO/IEC-27001 örneği. IV. Ağ Ve Bilgi Güvenliği Sempozyumu, Atılım Üniversitesi, Ankara, 25-30.
  • Furnell, S. & Clarke, N. (2012). Power to the people? The evolving recognition of human aspects of security. Computers & Security, 31(8), 983-988.
  • Greitzer, F. L., Strozer, J. R., Cohen, S., Moore, A. P., Mundie, D., & Cowley, J. (2014, Mayıs). Analysis of unintentional insider threats deriving from social engineering exploits. Güvenlik ve Gizlilik Çalıştaylarında sunulmuş bildiri, San Francisco, ABD.
  • Göçoğlu, V., & Aydın, M. D. (2019). Siber güvenlik politikası: ABD, Rusya ve Çin üzerine karşılaştırmalı bir analiz. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 8(2), 229-252. https://doi.org/10.28956/gbd.646311
  • Guo S, Wang L, Xie Y, Luo X, Zhang S, Xiong L, Ai H, Yuan Z, Wang J. (2019). Bibliometric and visualized analysis of stem cells therapy for spinal cord ınjury based on web of science and citespace in the last 20 years. World Neurosurg. DOI: 10.1016/j.wneu.2019.08.191
  • Hawkins, D.T. (2001). Bibliometrics of electronic journalsin information science. Information research. 7 (1). 30. 04. 2024 tarihinde http://InformationR.net/ ir/71/paper120.html adresinden erişildi.
  • Hebebci, M. T., Çelik, İ., & Şahin, İ. (2016). Eğitim Ortamlarında Etkileşimli Tahta Kullanımı: Araştırmalar ve Eğilimler. Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi, 1(1), 55-76.
  • Kapanoğlu, G. (2016). Öğretmenlerin bilgi güvenliği farkındalığının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karagöz, B. & Koç Ardıç, İ. (2019). Ana dili eğitimi dergisinde yayımlanan makalelerin bibliyometrik analizi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 419- 435.https://doi.org/10.16916/aded.482628
  • Karagöz, B. & Şeref, I. (2019). Yunus emre ile ilgili araştırmaların bibliyometrik analizi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(27),123-141. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.6
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G. & Çavuş Ezin, Ç. (2017). Ebeveynlerin bilgi güvenliği farkındalıklarının incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 41-57.
  • Karaoğlan Yılmaz, F. G., Yılmaz, R. & Sezer, B. (2014). Üniversite öğrencilerinin güvenli bilgi ve iletişim teknolojisi kullanım davranışları ve bilgi güvenliği eğitimine genel bir bakış. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 176-199.
  • Karayel, T., & Akbıyık, A. (2023). Siber güvenlik araştırmalarına küresel bir bakış: Yayın trendleri ve araştırma yönelimleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 16(3), 221-235. https://doi.org/10.17671/gazibtd.1291783 Koley, S. & Sen, B. K. (2016). Biobibliometric study of professor A. S. paintal, a celebrated medical physiologist, Library Herald, 54 (2), s. 174-190. http://dx.doi.org/10.5958/0976-2469.2016.00013.0
  • Kurt, A., & Kurtoğlu Erden, M. (2020). Özel eğitim alanında teknoloji kullanımı ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 47-70.
  • Kürklü, S. (2020). Biyoetik Konusunda Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi; WOS Örneği. Türkiye Biyoetik Dergisi, 6(3), 87-99.
  • Martínez-Lopez, F., Merigo, J., Fernández, L. & Nicolás, C. (2018). Fifty years of the european journal of marketing: A bibliometric analysis. European Journal Of Marketing, 52(2), 439-468. https://doi.org/10.1108/EJM-11-2017-0853
  • Nezgitli, S. & Gökçearslan, Ş. (2022). Kamu kurumu ve özel sektöre yönelik bilgi güvenliği farkındalığı üzerine bir inceleme. Instructional Technology and Lifelong Learning, 3(1), 19-44. https://doi.org/10.52911/itall.1115701
  • OECD (2009). Computer viruses and other malicious software: A threat to the ınternet economy. https://www.oecd-ilibrary.org/science-and-technology/computer-viruses-and-other-malicious-software_9789264056510-en sayfasından erişilmiştir.
  • Olsen, R. V. & Tokerud, S. (2020). Teachers’ awareness, knowledge and practice of information security in school. (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.
  • Öner, Y. E., & Güneş, T. (2024). The effect of the digital game developed according to the retaın model on academic achievement in the subject of household wastes and recycling. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 720-760. https://doi.org/10.46778/goputeb.1413068
  • Özdemir, A. & Uluyol, Ç. (2021). Kamu kurum ve kuruluşlarında bilgi güvenliği farkındalığı. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25(3), 649-666. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.815635
  • Rençber, Ö. F. & Mete, S. (2016). Bilgi güvenlik farkındalığını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Yüksekokul öğrencileri üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 800-823.
  • Ruiz, N., Shukla, P., & Kazemian, H. (2020). Cyber security index for undergraduate computer science courses in the UK. Taylor ve Francis in Journal of Applied Security Research, doi: 10.1080/19361610.2020.1798173, 1-7.
  • Singh, S., & Singh, N. (2016, December). Blockchain: Future of financial and cyber security. In 2016 2nd international conference on contemporary computing and informatics (IC3I) (pp. 463-467). IEEE.
  • Şahinaslan, E., Kantürk, A., Şahinaslan, Ö. & Borandağ, E. (2009, Şubat). Kurumlarda bilgi güvenliği farkındalığı, önemi ve oluşturma yöntemleri. XI. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Talan, T. & Aktürk, C. (2021). Orta öğretim öğrencilerinin dijital okuryazarlık ve bilgi güvenliği farkındalığı seviyelerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 158-180. https://doi.org/10.33437/ksusbd.668255
  • Tekerek, M. & Tekerek, A. (2013). Öğrencilerin bilgi güvenliği farkındalığı üzerine bir araştırma. Turkish Journal of Education, 2(3), 61-70.
  • Topcu, İ., & Ersoy, M. (2020). Eğitim Yönetiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 15(1), 4930-4955. https://doi.org/10.26466/opus.652611
  • Tunç Şahin, C., Turan, S., & Karadeniz, O. (2021). X, Y ve Z Kuşaklarının Eğitim, Öğretmen, Öğrenci Algıları. OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 6295-6327. https://doi.org/10.26466/opus.948789
  • Üsdiken, B. & Pasadeos, Y. (1993). Türkiye’de örgütler ve yönetim yazını. Amme İdaresi Dergisi, 26(2), 73- 93.
  • Vural, Y. & Sağıroğlu, S. (2008). Kurumsal bilgi güvenliği ve standartları üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(2), 507- 522.
  • Whitman, M. E., & Mattord, H. J. (2011). Roadmap to information security: For IT and infosec managers. Delmar Learning.
  • Xu, J., Xiao, P., Li, T. ve Wang, Z. (2022). Research Progress On Endangered Plants: A Bibliometric Analysis. Biodiversity and Conservation, 31(4), 1125-1147. https://doi.org/10.1007/s10531-022-02392-y
  • Yıldırım, M., & Demirer, V. (2021). Eğitim alanında bilgi güvenliği üzerine sistematik bir alanyazın incelemesi: Türkiye örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 835-856. https://doi.org/10.17556/erziefd.862623
  • Yılmaz, E., Şahin, Y. L. & Akbulut, Y. (2016). Öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalığı. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 26-45.
  • Zalim N. M. (2024). Okul öncesi öğretmenlerinin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Zwicky, E. D., Cooper, S. & Chapman, B. (2000). Building internet firewalls. Ca Sebastopol: O’reilly Media.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Research, Science and Technology Policy
Journal Section Research Articles
Authors

İbrahim Enes Öner 0000-0002-9513-8242

Arif Hakkoz This is me 0000-0002-4250-7091

Publication Date December 28, 2024
Submission Date November 16, 2024
Acceptance Date December 26, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Öner, İ. E., & Hakkoz, A. (2024). Bilgi Güvenliği Makalelerinin Eğitim Araştırmaları Açısından Bibliyometrik Analizi. TOGU Career Research Journal, 5(2), 18-33.