Research Article
BibTex RIS Cite

İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 14 - 24, 31.03.2021

Abstract

Amaç: Çalışmada, Üreme Sağlığı ve Doğuma Hazırlık ve Ebeveyn Eğitimi dersinde kullanılan işbirlikli öğrenme ve interaktif eğitim yöntemlerinin öğrencilerin motivasyonları ve özgüvenleri üzerine etkisinin saptanması amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu çalışma, yarı deneysel olarak iki gruplu ön test-son test düzeninde, hemşirelik öğrencilerine (n=165) yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak soru formu, Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği ve Öz-Güven Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından dönem başında grup sunumları başlamadan önce ve dönem sonunda tüm grup sunumları bittikten sonra, öğrencilerin öz bildirimlerine göre toplanmıştır. Öğrenciler, araştırmacılarla birlikte belirlenen konu ve gruplar (4-6 kişi) ile en az iki kez danışmanlık aldıktan sonra, her bir grup işbirlikli öğrenme ve interaktif eğitim yöntemlerini kullanarak 30 dakikada eğitim ve danışmanlık becerilerini gerçekleştirmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin grup sunumları öncesi ve sonrası, Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği ve Öz-Güven Ölçeği toplam ve alt puanları arasında istatistiksel olarak ileri derecede anlamlı fark bulunmuştur. Öğrencilerin %69,4'ü işbirlikli öğrenme ve interaktif eğitim yöntemleri ile dersin işlenmesinin ders motivasyonlarını, %68,4’ü özgüvenlerini ve %59,7'si ders başarılarını artırdığını, %67,4'ü de bilgilerini daha kalıcı hale getirdiğini belirtmişlerdir.
Sonuç: Çalışma sonucunda, derste işbirlikli öğrenme ve interaktif eğitim yöntemlerinin kullanılmasının, öğrencilerin motivasyonları ve özgüvenlerini artırdığı saptanmıştır.

References

  • Astra, I., Wahyuni, C., ve Nasbey, H. (2015), Improvement of learning process and learning outcomes in physics learning by using collaborative learning model of group investigation at high school, Journal of Education and Practice, 6(11), 75-79. Austria, M. J., Baraki, K., ve Doig, A. K. (2013), Collaborative learning using nursing student dyads in the clinical setting, International Journal of Nursing Education Scholarship, 10(1), 73-80.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 14 - 24, 31.03.2021

Abstract

References

  • Astra, I., Wahyuni, C., ve Nasbey, H. (2015), Improvement of learning process and learning outcomes in physics learning by using collaborative learning model of group investigation at high school, Journal of Education and Practice, 6(11), 75-79. Austria, M. J., Baraki, K., ve Doig, A. K. (2013), Collaborative learning using nursing student dyads in the clinical setting, International Journal of Nursing Education Scholarship, 10(1), 73-80.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Araştırma Makele
Authors

Nevin Akdolun Balkaya 0000-0003-2374-1541

Çiğdem Bilge 0000-0002-8120-6216

Sevgül Dönmez 0000-0003-2420-8167

Publication Date March 31, 2021
Acceptance Date February 21, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Akdolun Balkaya, N., Bilge, Ç., & Dönmez, S. (2021). İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 8(1), 14-24.
AMA Akdolun Balkaya N, Bilge Ç, Dönmez S. İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi. KASHED. March 2021;8(1):14-24.
Chicago Akdolun Balkaya, Nevin, Çiğdem Bilge, and Sevgül Dönmez. “İşbirlikli Öğrenme Ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon Ve Özgüvenlerine Etkisi”. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi 8, no. 1 (March 2021): 14-24.
EndNote Akdolun Balkaya N, Bilge Ç, Dönmez S (March 1, 2021) İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi 8 1 14–24.
IEEE N. Akdolun Balkaya, Ç. Bilge, and S. Dönmez, “İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi”, KASHED, vol. 8, no. 1, pp. 14–24, 2021.
ISNAD Akdolun Balkaya, Nevin et al. “İşbirlikli Öğrenme Ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon Ve Özgüvenlerine Etkisi”. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi 8/1 (March 2021), 14-24.
JAMA Akdolun Balkaya N, Bilge Ç, Dönmez S. İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi. KASHED. 2021;8:14–24.
MLA Akdolun Balkaya, Nevin et al. “İşbirlikli Öğrenme Ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon Ve Özgüvenlerine Etkisi”. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, vol. 8, no. 1, 2021, pp. 14-24.
Vancouver Akdolun Balkaya N, Bilge Ç, Dönmez S. İşbirlikli Öğrenme ve İnteraktif Eğitim Yöntemlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Motivasyon ve Özgüvenlerine Etkisi. KASHED. 2021;8(1):14-2.