BibTex RIS Cite

İklim Değişikliği Konusunda Orman Fakültesi Öğrencilerinin Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Örneği)

Year 2016, Volume: 16 Issue: 2, 0 - 0, 01.12.2016
https://doi.org/10.17475/kastorman.289776

Abstract

Özet

İklim değişikliği günümüz dünyası ilgilendiren önemli sorunlardan birisidir. Dünyadaki iklim olaylarında yaşanan birçok dengesizlik bu olguya olan ilgiyi gittikçe arttırmış ve alınması gereken tedbirlere ilişkin birçok öneri ortaya konulmuştur.

İklim değişikliğinin önlenmesinde sera gazlarının salınımının etkisi azımsanmayacak derecede önemlidir. Sera gazlarının salınımın azaltılması ile birlikte karasal ekosistemler içeresinde en büyük depolama kaynağı olan orman alanlarının arttırılması iklim değişikliğinin önlenmesinde büyük katkı sağlayacaktır.

İleride orman ekosistemlerinin ve orman ürünleri sektörünün yöneticileri olacak orman mühendislerinin ve orman endüstri mühendislerinin konuya ilişkin bilgi düzeyleri oldukça önemlidir.

Bu çalışmada Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Orman Mühendisliği ve Orman Endüstri Mühendisliği öğrencilerine iklim değişikliği konusu ile ilgili anket yapılmış ve bu anketlere göre öğrencilerin konuya ilişkin bilgi düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Anket çalışması 216 orman mühendisliği, 92 orman endüstri mühendisliği öğrencisi olmak üzere toplam 308 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Anketlerin analizinde, yüzde analizi yöntemi, frekans tabloları ve ki kare testi kullanılmıştır. 

References

  • Bayrak, M. R. 2012. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Türkiye’de Düşük Karbon Ekonomisi ve Kyoto Protokolü’nün Finansman Kaynakları, Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi (ISSN: 2147-0626), Cilt 1, Sayı 4, Karabük.
  • Bulut, A. 2012. Ormanların Karbon Depolama Kapasitesinin Üç Farklı Uydu Görüntüsü Kullanılarak Uzaktan Algılama Yöntemi İle Belirlenmesi (Alacadağ Orman İşletme Şefliği Örneği ), Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Trabzon.
  • Erol, G.H.,Gezer, K. 2006. Prospective of elementary school teachers’ attitudes toward environment and environmental problems. International Journal of Environmental and Science Education 1.1 65-77.
  • Houghton, R.A., Woodwell, G.M., 1989. Global climatic change. Scient. Am. 260, 36-44
  • İncekara S., Tuna, F. 2010. Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Konularla İlgili Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi: Çankırı İli Örneği, Marmara Üniversitesi Coğrafya Dergisi, Sayı:22, Syf. 168-182. İstanbul.
  • Mitchell, J.F.B., 1989. The greenhouse effect and climate change. Rev. Geophy. 27, 115-139.
  • Öztürk, K. 2002. Küresel İklim Değişikliği ve Türkiye’ye Olası Etkileri, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1, Syf. 47-65, Ankara.
  • Short, F.T. ve Neckles, H. 1998. The effects of global climate change on seagrasses, Aquatic Botany 63 169-196.
  • Şama, E. 2003. Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 23, Sayı 2, Syf. 99-110, Ankara
  • Şimşek, E.G. 2016. Uluslararası Hukukta Doğal Hayatın Korunması, Beta Basım A.Ş., Syf. 24., İstanbul.
  • Türkeş, M. 1995a. ‘Toronto 1988'den Berlin 1995’e İklim Değişikliği Sözleşmesi’, TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, 331, 46-49, Ankara.
  • Türkeş, M. 1995b. ‘İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Türkiye’, Çevre ve Mühendis, TMMOB Çevre Mühendisleri Odası yayın organı, 9, 16-20, Ankara.
  • Türkeş, M., Sümer, U. M. ve Çetiner, G. 1999. ‘Kyoto Protokolü’nde Esneklik Mekanizmaları: Ortak Yürütme ve Temiz Kalkınma Mekanizması’, BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi Seminer Notları (7 Nisan 1999, Ankara), 30-51, Çevre Bakanlığı/ÇKÖK Gn. Md., Ankara.
  • Türkeş, M., Sümer, U. M. ve Çetiner, G. 2000. ‘Kyoto Protokolü Esneklik Mekanizmaları’ (Flexibility Mechanisms Under the Kyoto Protocol), Tesisat Dergisi, 52, 84-100, İstanbul.
  • Türkeş, M. 2000a. ‘Küresel ısınma, İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü’, 6. Uluslararası Kojenerasyon ve Çevre Konferansı ve Sergisi (25-26 Mayıs 2000 İstanbul) Bildiriler Kitabı, 147-162, Cogen Europe ve Cogen Association, İstanbul.
  • Türkeş, M. 2001. Küresel iklimin korunması, İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Türkiye. Tesisat Mühendisliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası, Süreli Teknik Yayın 61: 14-29.
  • URL1. http://www.karbonayakiziniziazaltin.com/ Erişim Tarihi Eylül 2016.
  • Worrest, R.C. 1989. What are the effects of UV-B radiation on marine organisms? In: Schneider, T. et al. (Eds.), Atmospheric Ozone Research and its Policy Implications. Elsevier, Amsterdam, The Netherlands, pp. 269±278.
  • Yalçın, A. Z. , 2010. “Sürdürülebilir Kalkınma İçin Düşük Karbon Ekonomisinin Önemi ve Türkiye İçin Bir Değerlendirme” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 13 Sayı 24, Balıkesir.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli, İ. 2002. Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Haccettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22:15-162, Ankara.

Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty)

Year 2016, Volume: 16 Issue: 2, 0 - 0, 01.12.2016
https://doi.org/10.17475/kastorman.289776

Abstract

References

  • Bayrak, M. R. 2012. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Türkiye’de Düşük Karbon Ekonomisi ve Kyoto Protokolü’nün Finansman Kaynakları, Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi (ISSN: 2147-0626), Cilt 1, Sayı 4, Karabük.
  • Bulut, A. 2012. Ormanların Karbon Depolama Kapasitesinin Üç Farklı Uydu Görüntüsü Kullanılarak Uzaktan Algılama Yöntemi İle Belirlenmesi (Alacadağ Orman İşletme Şefliği Örneği ), Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Trabzon.
  • Erol, G.H.,Gezer, K. 2006. Prospective of elementary school teachers’ attitudes toward environment and environmental problems. International Journal of Environmental and Science Education 1.1 65-77.
  • Houghton, R.A., Woodwell, G.M., 1989. Global climatic change. Scient. Am. 260, 36-44
  • İncekara S., Tuna, F. 2010. Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Konularla İlgili Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi: Çankırı İli Örneği, Marmara Üniversitesi Coğrafya Dergisi, Sayı:22, Syf. 168-182. İstanbul.
  • Mitchell, J.F.B., 1989. The greenhouse effect and climate change. Rev. Geophy. 27, 115-139.
  • Öztürk, K. 2002. Küresel İklim Değişikliği ve Türkiye’ye Olası Etkileri, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1, Syf. 47-65, Ankara.
  • Short, F.T. ve Neckles, H. 1998. The effects of global climate change on seagrasses, Aquatic Botany 63 169-196.
  • Şama, E. 2003. Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 23, Sayı 2, Syf. 99-110, Ankara
  • Şimşek, E.G. 2016. Uluslararası Hukukta Doğal Hayatın Korunması, Beta Basım A.Ş., Syf. 24., İstanbul.
  • Türkeş, M. 1995a. ‘Toronto 1988'den Berlin 1995’e İklim Değişikliği Sözleşmesi’, TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, 331, 46-49, Ankara.
  • Türkeş, M. 1995b. ‘İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Türkiye’, Çevre ve Mühendis, TMMOB Çevre Mühendisleri Odası yayın organı, 9, 16-20, Ankara.
  • Türkeş, M., Sümer, U. M. ve Çetiner, G. 1999. ‘Kyoto Protokolü’nde Esneklik Mekanizmaları: Ortak Yürütme ve Temiz Kalkınma Mekanizması’, BM İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi Seminer Notları (7 Nisan 1999, Ankara), 30-51, Çevre Bakanlığı/ÇKÖK Gn. Md., Ankara.
  • Türkeş, M., Sümer, U. M. ve Çetiner, G. 2000. ‘Kyoto Protokolü Esneklik Mekanizmaları’ (Flexibility Mechanisms Under the Kyoto Protocol), Tesisat Dergisi, 52, 84-100, İstanbul.
  • Türkeş, M. 2000a. ‘Küresel ısınma, İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü’, 6. Uluslararası Kojenerasyon ve Çevre Konferansı ve Sergisi (25-26 Mayıs 2000 İstanbul) Bildiriler Kitabı, 147-162, Cogen Europe ve Cogen Association, İstanbul.
  • Türkeş, M. 2001. Küresel iklimin korunması, İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Türkiye. Tesisat Mühendisliği, TMMOB Makina Mühendisleri Odası, Süreli Teknik Yayın 61: 14-29.
  • URL1. http://www.karbonayakiziniziazaltin.com/ Erişim Tarihi Eylül 2016.
  • Worrest, R.C. 1989. What are the effects of UV-B radiation on marine organisms? In: Schneider, T. et al. (Eds.), Atmospheric Ozone Research and its Policy Implications. Elsevier, Amsterdam, The Netherlands, pp. 269±278.
  • Yalçın, A. Z. , 2010. “Sürdürülebilir Kalkınma İçin Düşük Karbon Ekonomisinin Önemi ve Türkiye İçin Bir Değerlendirme” Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 13 Sayı 24, Balıkesir.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P., Göbekli, İ. 2002. Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre kavramları ve Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler, Haccettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22:15-162, Ankara.
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yavuz Güloğlu This is me

Alper Bulut

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Güloğlu, Y., & Bulut, A. (2016). Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty). Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 16(2). https://doi.org/10.17475/kastorman.289776
AMA Güloğlu Y, Bulut A. Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty). Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. December 2016;16(2). doi:10.17475/kastorman.289776
Chicago Güloğlu, Yavuz, and Alper Bulut. “Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty)”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 16, no. 2 (December 2016). https://doi.org/10.17475/kastorman.289776.
EndNote Güloğlu Y, Bulut A (December 1, 2016) Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty). Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 16 2
IEEE Y. Güloğlu and A. Bulut, “Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty)”, Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, vol. 16, no. 2, 2016, doi: 10.17475/kastorman.289776.
ISNAD Güloğlu, Yavuz - Bulut, Alper. “Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty)”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty 16/2 (December 2016). https://doi.org/10.17475/kastorman.289776.
JAMA Güloğlu Y, Bulut A. Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty). Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2016;16. doi:10.17475/kastorman.289776.
MLA Güloğlu, Yavuz and Alper Bulut. “Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty)”. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, vol. 16, no. 2, 2016, doi:10.17475/kastorman.289776.
Vancouver Güloğlu Y, Bulut A. Determining the Knowledge Level of the Forestry Faculty Students about Climate Change (a Case Study of Kastamonu University Forestry Faculty). Kastamonu University Journal of Forestry Faculty. 2016;16(2).

14178  14179       14165           14166           14167            14168