Çalışmanın amacı: Biçilmiş ahşap malzeme pazarlamacılarının karlılığı ve pazarlama verimliliği üzerinde kredi etkisi incelenmiştir.
Çalışma alanı: Ndokwa Batı Yerel Yönetim Alanı, Delta Eyaleti.
Materyal ve yöntem: Çok aşamalı örnekleme tekniği kullanılarak 120 katılımcı elde edilmiş ve yapılandırılmış anketlerle görüşmeler yapılmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler ve karlılık modeli kullanılarak analiz edilmiştir.
Temel sonuçlar: Katılımcılar yaş ortalaması 50 olan erkeklerdir (%70). Satılan biçilmiş ahşap malzemenin boyutları farklılık göstermektedir (4"x12", 1"x12", 2"x3", 2"x2"). En çok satılanlar 2"x4" (%16.8) ve 2"x2" (%14.8) kesilmiş ahşaplardır. 4"x12"'nin alış fiyatı (₦1306.5) ve satış fiyatı (₦1503.3) diğer biçilmiş ahşap ebatlarından daha yüksektir. Biçilmiş ahşap malzeme işinin toplam maliyeti ₦456604.20, geliri ₦845843.30₦, net kârı ₦389239.20, fayda maliyet oranı %2.17 ve piyasa verimliliği %85.7’tir. Kredinin, 0.00000127 z değeriyle (P<0.05) karlılık üzerinde önemli bir iyileşme (%69,6) sağladığı görülmüştür. Tüketicilere doğrudan (%56.0) satış yapan üreticiler (%93.3) kesilmiş ağaç pazarına ve pazar kanalına hakimdir. Piyasa davranışı, fiyatların ahşap birliği ile sabitlendiğini göstermektedir. Biçilmiş ahşap malzemenin pazarlama genel kısıtlama endeksi %67.0 olup, en yüksek yetersiz finansman (Ẋ=3.43) ve nakliye maliyetleri (Ẋ=3.13) olmuştur.
Araştırma vurguları: Krediye erişim sayesinde, biçilmiş ağaç malzemepazarlamacılarının karlılık endeksi büyük ölçüde artacaktır. Uygun kredilerle müdahale, biçilmiş ahşap malzeme sektörünün genişletilmesine yardımcı olabilir.
Aim of study: Credit impact on profitability and marketing efficiency of sawn wood marketers was examined.
Area of study: Ndokwa West Local Government Area, Delta State.
Material and methods: 120 respondents were obtained using multistage sampling technique and interviewed with structured questionnaires. Data were analyzed using descriptive statistics and profitability model.
Main results: Respondents were male (70.0%) with 50 years average age. Sizes of sawn wood sold varied (4"x12", 1"x12", 2"x3", 2"x2"). The 2"x4" (16.8%) and 2"x2" (14.8%) sawn wood were most sold. Purchase price (₦1306.5) and selling price (₦1503.3k) of 4"x12" was higher than other sawn wood sizes. Total cost, revenue, net profit, benefit cost ratio and market efficiency of sawn wood business were ₦456604.20, ₦845843.30, ₦389239.20, 2.17 and 85.7% respectively. Credit had significant improvement on profitability (69.6%) with z-value of 0.00000127 (P<0.05). Producers (93.3%) who sell directly (56.0%) to consumers dominated sawn wood market and market channel. Market conduct shows prices are fixed by wood union. Sawn wood marketing overall constraints index was 67.0% with insufficient finance (Ẋ=3.43) and transportation costs (Ẋ=3.13) highest.
Research highlihts: With access to credit, profitability index of sawn wood marketers will greatly increase. Intervention with soft loans could help expand sawn wood business.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Wood Physics and Mechanics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 29, 2024 |
Publication Date | October 3, 2024 |
Submission Date | December 27, 2023 |
Acceptance Date | May 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 24 Issue: 2 |