Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi, bilimin doğası ve amaçları, bilimsel bilginin nitelikleri, bilimsel araştırmanın önemi, süreci ve yöntemleri, veri toplama, veri analiz ve değerlendirme teknikleri, literatür taraması ve bilimsel yayın veri tabanlarının kullanılması, araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi gibi araştırma becerilerinin geliştirmesinin amaçlandığı bir derstir. Üniversite müfredatlarında yer alan bilimsel araştırma yöntemi derslerini konu edinen çalışmalar, öğrencilerin zaman zaman bu alanda zorluk yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Bu bağlamda Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersine ilişkin öğrencilerin tutumlarına yönelik bir inceleme yapılmasının alan için önemli olacağı düşünülmektedir. Çalışmada İletişim Fakültelerinde okutulan ve zorunlu dersler arasında yer alan Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri dersine ilişkin öğrenci tutumları incelenmiştir. Bu amaçla 2022-2023 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin Doğu Bölgesinde bulunan bir kamu üniversitesinde İletişim Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü 3. sınıfa devam eden örgün ve ikinci öğretim öğrencilerine, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” (BAYTÖ) uygulanmıştır. Araştırma grubunun seçilmesinin nedeni bu dersin ikinci sınıflarda verilmesidir. 7'li likert tipinde ve 20 maddeden oluşan Bilimsel Araştırma Yöntemleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, bilimsel araştırmanın önemi, bilişsel özgüven, ilgi ve günlük yaşantı-mesleki ilişki olmak üzere dört faktörlü yapıya sahiptir. Ölçeğin puanlaması 1 (Kesinlikle Katılmıyorum) ile 7 (Kesinlikle Katılıyorum) arasında değişmektedir. Verilerin analizi SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiş ve elde edinilen veriler yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre bilimsel araştırmanın önemi ve ilgi alt boyutlarında cinsiyete göre; bilişsel özgüven ve ilgi boyutlarında öğrenim şekline göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.
Bilimsel araştırma bilimsel araştırma yöntemleri dersi Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |