Betimleyici bir alan yazın araştırması örneği olarak hazırlanan bu araştırmada nispeten yeni olarak adlandırılabilecek alternatif edebiyat türü hakkında farklı internet teorisyenleri, yazarları, aktivistleri ve dergi editörlerinin görüşleri ele alınmıştır. Özellikle Z-kuşağı olarak anılan genç kesimin söz konusu alternatif yazın ürünlerinin içeriğinden etkilenmesinin onların kişilik gelişim süreçleri ve öz kültürel donanımlarını koruyabilme konusunda sağlıklı sonuçları olmama ihtimali dile getirilmiştir. Denetlenmeyen, reklam odaklı yazın ürünlerinin edinilmesinin uzun vadede yeni kuşağın kişisel gelişimi açısından geri dönülemez bir karma kültür oluşumuna sebep olacağı düşünülmektedir. Bu yüzden tüm öğretim kademelerinde, özellikle de üniversitelerin yabancı dil edebiyat bölümlerinde verilmekte olan ders içeriklerinin gözden geçirilmesi önerisinde bulunulmuştur.
Yok.
Yok.
Yok.
In this research, which is tried to be prepared as a descriptive literature research example, the opinions of different internet theorists, writers, activists, and magazine editors about a type of literature that can be called alternative literature are discussed. It has been expressed that young people, especially the Z-generation, are affected by the content of these alternative literary products, which may not have beneficial results in terms of protecting their personality development processes and their own cultural equipment. It is thought that the acquisition of uncontrolled, advertising-oriented literary products will lead to the formation of an irreversibly mixed culture in terms of the personal development of this new generation in the long run. For this reason, it has been suggested to review the course contents given in all education levels, especially in foreign language and literature departments of universities.
Yok.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | Yok. |
Publication Date | July 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 29 |