Bu çalışma, Türk Dünyasını oluşturan bağımsız Türk Cumhuriyetleri ile özerk yönetime sahip Türk toplumları hakkında, üniversite öğrencilerinin mekânsal, tarihsel ve kültürel bilgi düzeylerine ilişkin algılarını ve Türk Dünyasının geleceği hakkında düşüncelerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın örneklem grubunu Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi ve Veterinerlik Fakültesi’nden 321 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma kapsamında, öğrencilerin Türk Dünyasına yönelik algısını tespit edebilmek için araştırmacılar tarafından oluşturulan 17 maddelik anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk normallik testlerinde normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. İkili değişkenlerin analizinde Independent T testi, ikiden fazla değişkenlerin testinde Tek Yönlü Varyans Analizi testi uygulanmıştır. Tek Yönlü Varyans testi sonucunda anlamlı farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Post Hoc testlerinden LSD yapılmıştır. Anket cevaplarının puan ortalamalarına göre öğrencilerin Türk Dünyasına yönelik algılarının pozitif yönde olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların sınıf seviyesi değişkenleri açısından yapılan testlerde anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Cinsiyet ve fakülte türü değişkeni açısından yapılan testlerde ise anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bu farklılığın Fen Edebiyat Fakültesi ile Veterinerlik Fakültesi öğrencileri arasında, Spor Bilimleri Fakültesi ile Veterinerlik Fakültesi öğrencileri arasında olduğu görülmüştür. Araştırmada katılımcıların Türk Dünyası kavramını öncelikle ortak kültüre sahip ulus olarak algıladıkları, bağımsız Türk Cumhuriyetlerini genel olarak tanıdıkları ve Türk Cumhuriyetlerinin siyasi, ekonomik, askeri birlikteliğinin Türk Dünyasının uluslararası platformda gücünü artıracağı, Türk Birliğinin Kurulması gerektiği konusunda ortak fikre sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 31 |