Son dönemde beyin göçü kavramına bakıldığında artan göç oranı dikkat çekmektedir. Beyin göçü kavramı eğitim almış bir kitlenin daha iyi yaşam koşulları için başka bir ülkeye daha iyi yaşam koşulları amacıyla göç etmesi olarak tanımlanmaktadır. İyileştirilmiş yaşam koşullarına ulaşma amacıyla göç eden bu kitle büyük oranda “Beyaz yaka” ya da günümüzdeki kullanımıyla “Prekarya”’dır. Prekarya kavramının temelinde plaza ortamında çalışan süresiz işlerde sürekli çalışan bir grup kitleden bahsedilebilmektedir. Aslında günümüzde prekarya geçmişin işçi sınıfı proveteryanın devamı niteliğinde ortaya çıkmış bir grubu temsil etmek amacıyla ortaya atılmış bir kavramdır. Guy Standing “Prekarya Yeni Tehlikeli Sınıf” kitabında prekarya kavramını eski işçi sınıfının normlarını reddeden romantik bir özgür ruh olarak tanımlamıştır Standing, 2019, 24 . Günümüzde bu kitlenin aile içi iletişimlerinin, satın alma ve marka kullanma durumlarının neler olduğunun araştırılması aslında başka bir ülkeye göç edip etmeme istekleriyle de bağlantılı olarak görülmektedir. Yapılan araştırma da bütün bu süreçler irdelenmiştir.
Considering the concept of brain drain recently, the increasing rate of migration is remarkable. The concept of brain drain is defined as the migration of a trained audience to another country for better living conditions for better living conditions. This mass, which migrated in order to reach improved living conditions, is mostly "White collar" or "Prekarya" with its current use. On the basis of the concept of precariousness, it is possible to talk about a group of people who are constantly working in indefinite works in the plaza environment. In fact, precarious today is a concept put forward to represent a group that has emerged as a continuation of the working-class proof of the past. Guy Standing described the concept of precary as a romantic free spirit that rejects the norms of the old working class in his book "Precarious New Dangerous Class" Standing, 2019, 24 . Today, the investigation of the family communications, purchasing and brand use of this audience is actually seen in connection with the desire to immigrate to another country. In research, all these processes are examined.
Prekarya intra-family communication globalization changing family values interpersonal communication
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 22 |