BibTex RIS Cite

İLKOKUL 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SORUMLULUK DEĞERİNE YÖNELİK ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

Year 2017, Issue: 12, 550 - 568, 01.12.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilere kazandırılacak olan “sorumluluk” değerinin öğrencilere daha kolay kazandırılmasını sağlamak amacıyla Çoklu Zekâ Kuramına dayalı olarak örnek etkinlikler tasarlamaktır. Bu nedenle 8 etkinlik tasarlanmış, bu etkinliklerde hangi zekâ alanlarının baskın olduğu saptanmış ve verilecek olan değerin bu etkinlikle nasıl kazandırılacağı ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Ayrıca etkinlikler bir uzman görüşüne sunulmuştur. Etkinliklerin uygulanabilirliği, öğrenci düzeyine, ilgili değere ve zekâ alanına uygunluğu açılarından da bu dersi okutan yedi 4. sınıf öğretmeninin görüşlerine başvurulmuş ve onlardan gelen görüşler doğrultusunda gerekli değişiklikler yapılmıştır. Bu çalışmadaki etkinliklerin 4. sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinde ‘sorumluluk’ değerini kazandırılmasına yardımcı olacağı ve yeni etkinlikler tasarlanması bakımından da yol gösterici olacağı düşünülmektedir.

References

  • Akbaba Altun, S. (2003). Eğitim yönetimi ve değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 7- 18.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Bono, E. (2007). 6 Değer Madalyası. (Çeviren: Selen Y. Kölay). İstanbul: Remzi Yayınla- rı.
  • Carta escrita el año 2070. (2012, Nisan). Crónica de los Tiempos.
  • Cüceloğlu, D. (2016) Geliştiren Anne-Baba. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Doğanay, A. (2011). Değerler eğitimi. İçinde Ed: Cemil Öztürk. Sosyal Bilgiler Öğretimi Demokratik Vatandaşlık Eğitimi (225- 256). Ed: Cemil Öztürk. 2. Baskı. Pegem A Yayıncılık/ Ankara.
  • Güngör, E. (2010). Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayın- ları.
  • Hökelekli, H. (2011). Değerler Psikolojisi ve Eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Kale, N. (2007). Nasıl bir değerler eğitimi. İçinde Ed: Doç. Dr. Recep Kaymakcan, Dr. Seyfi Kenan, Prof. Dr. Hayati Hökelekli, Dr. Şeyma Z. Arslan, Mahmut Zengin (Editör). Değerler ve eğitimi (313- 322). İstanbul: Kahraman Ofset.
  • Kuçuradi, İ. (2011). Etik. Ankara: Özkan Matbaacılık.
  • Öztürk, E. (2009). Hayat bilgisi dersinde değer eğitimi ve örnek uygulamalar. İlköğre- tim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı. (Ed: Selahaddin Öğülmüş). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Saban, A. (2010). Çoklu Zekâ Kuramı ve Türk Eğitim Sistemine Yansıması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tüketici Haftası Skeç.18.11.2013 tarihinde http://www.okulplatformu.com/ in- dex.php?topic=301.0;wap2 adresinden erişildi.
  • Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2012). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

MULTIPLE-INTELLIGENCE THEORY-BASED ACTIVITY SAMPLES DIRECTED TOWARDS THE VALUE OF RESPONSIBILITY IN FOURTH-GRADE SOCIAL STUDIES COURSE

Year 2017, Issue: 12, 550 - 568, 01.12.2017

Abstract

The purpose of the current study is to develop sample activities on the basis of the multiple-intelligence theory to impart the value of responsibility that is one of the objectives of the 4th grade social studies course to students more easily. For this purpose, 8 activities were designed, the dominant intelligences in these activities were determined and how the value to be imparted through these activities would be inculcated in students was explained in detail. These activities were submitted to the scrutiny of an expert. Moreover, the opinions of the seven 4th grade teachers teaching this course were sought about the applicability of the activities, their suitability for the level of the students and their compliance with the target value and intelligence domain and necessary changes were made in line with their feedbacks. The activities used in the current study are believed to contribute to the inculcation of the value of responsibility by fourth grade social studies teachers and to offer guidance for the design of new activities.

References

  • Akbaba Altun, S. (2003). Eğitim yönetimi ve değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(1), 7- 18.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Bono, E. (2007). 6 Değer Madalyası. (Çeviren: Selen Y. Kölay). İstanbul: Remzi Yayınla- rı.
  • Carta escrita el año 2070. (2012, Nisan). Crónica de los Tiempos.
  • Cüceloğlu, D. (2016) Geliştiren Anne-Baba. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Doğanay, A. (2011). Değerler eğitimi. İçinde Ed: Cemil Öztürk. Sosyal Bilgiler Öğretimi Demokratik Vatandaşlık Eğitimi (225- 256). Ed: Cemil Öztürk. 2. Baskı. Pegem A Yayıncılık/ Ankara.
  • Güngör, E. (2010). Değerler Psikolojisi Üzerinde Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayın- ları.
  • Hökelekli, H. (2011). Değerler Psikolojisi ve Eğitimi. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Kale, N. (2007). Nasıl bir değerler eğitimi. İçinde Ed: Doç. Dr. Recep Kaymakcan, Dr. Seyfi Kenan, Prof. Dr. Hayati Hökelekli, Dr. Şeyma Z. Arslan, Mahmut Zengin (Editör). Değerler ve eğitimi (313- 322). İstanbul: Kahraman Ofset.
  • Kuçuradi, İ. (2011). Etik. Ankara: Özkan Matbaacılık.
  • Öztürk, E. (2009). Hayat bilgisi dersinde değer eğitimi ve örnek uygulamalar. İlköğre- tim Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen El Kitabı. (Ed: Selahaddin Öğülmüş). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Saban, A. (2010). Çoklu Zekâ Kuramı ve Türk Eğitim Sistemine Yansıması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tüketici Haftası Skeç.18.11.2013 tarihinde http://www.okulplatformu.com/ in- dex.php?topic=301.0;wap2 adresinden erişildi.
  • Ulusoy, K. ve Dilmaç, B. (2012). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Aşıkcan This is me

Sultan Akdemir This is me

Ahmet Saban This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 12

Cite

APA Aşıkcan, M., Akdemir, S., & Saban, A. (2017). İLKOKUL 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SORUMLULUK DEĞERİNE YÖNELİK ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA DAYALI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ. Kesit Akademi Dergisi(12), 550-568.