Bu araştırmanın amacı, Adnan Menderes Üniversitesi Sultanhisar Meslek Yüksekokulu Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri önlisans programının ihtiyaç analizi çalışmasının, öğrenci görüşleri doğrultusunda gerçekleştirilmesidir. Araştırmada araştırmanın doğasına uygun ihtiyaç analizinin gerçekleştirilmesi için mezuniyet aşamasına gelmiş yedi 7 kişilik bir örneklem grubu ve mezun durumda bulunan yedi 7 kişilik bir örneklem grubu katılımcı olarak belirlenmiştir. Örneklem grubu belirlenirken maksimum çeşitlilik örneklemesi yöntemi referans alınmış, katılımcıların farklı şehir ve farklı ortaöğretim bölümlerinden gelmiş olması göz önüne alınmıştır. Bu iki grupla ayrı ayrı olmak üzere iki farklı odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Görüşme öncesi ilgili üniversitenin programına ait resmi öğretim programı göz önüne alınmıştır. Bu doğrultuda; programın öğrenciler tarafından tercih edilme nedenleri, derslerin öğretim programı içerisindeki yarıyıl planlaması, öğretim elemanlarının yeterlilikleri, uygulamalı verilen eğitimler, öğrenmeye katkı sağlayacak panel, seminer v.b. diğer etkinlikler ve staj eğitimi konularını kapsayan sekiz 8 adet görüşme sorusu belirlenmiştir. Görüşmeler yarı yapılandırılmış görüşme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde, katılımcı görüşleri ses kayıt yöntemleri ile kaydedilmiş, elde edilen kayıtlar içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Buna göre; programda özellikle derslerin yarıyıl planlaması, mesleki ve sosyal derslerin oranı genel olarak olumlu değerlendirilmiştir. Buna karşın, ders içeriklerinin teknolojik gelişimler paralelinde güncellenmesi gerekliliği, programda ilave öğrenme etkinliklerinin arttırılması gerekliliği, staj süresinin yeterli görülmemesi, fiziksel koşulların ve kullanılan araç gereçlerin yeterli görülmemesi, farklı ortaöğretim türü mezunlarının hazırbulunuşluk düzeylerinin alan mezunlarına göre daha düşük seviyede olması gibi konularda, katılımcı görüşlerine dayalı olarak bazı ihtiyaçlar tespit edilmiştir. Araştırmanın program ile ilgili diğer paydaşların da dahil edilerek gerçekleştirilmesinin programın genel değerlendirilmesi ve geliştirilmesine ışık tutacağı düşünülmektedir.
The purpose of this study is to carry out a need analysis work of Adnan Menderes University Sultanhisar Vocational School Hair Care and Beauty Services associate degree program according to students views. the sample of the research consists of seven 7 graduates and seven 7 students who are in the process of graduation. Maximum diversity sampling method is used and it is taken into consideration that the participants come from different cities and different secondary education departments. Two different focus group interviews are conducted with both of these two groups at different times. Before the interview, the official curriculum of the relevant university is taken into consideration. In this direction; eight questions are identified about reasons for preference of the program by the students, planning of the courses in the curriculum, proficiency of the instructors, applied trainings, panel, seminar etc. and also including other activities and internship training programs. . Interviews are conducted in a semi-structured interview. The data obtained from the participants are recorded with a voice recorder. The obtained records are analyzed by using content analysis method. According to the findings , the proportion of semester planning and vocational and social lessons in the program is evaluated positively in general. On the other side according to participants’ views some needs have been identified such asthe necessity of updating the course contents parallel to the technological developments, the necessity of increasing the additional learning activities in the program, process of the internship period, the physical conditions and the inadequate tools,. It is believed that the realization of the research by including other stakeholders related to the program will shed light on the general evaluation and development of the program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 11 |