Bu çalışmanın konusu, son yıllarda hızla büyüyen özel eğitim alanına personel yetiştirme görevini yürüten Türkiye’deki üniversitelerde bulunan özel eğitim bölümlerinin genel özelliklerinin betimlenmesidir. Çalışmada, üniversitelerin özel eğitim bölümlerinin sayıları ve kontenjanları, öğretim elemanı sayıları ve unvanları, bölümlerin lisansüstü tez, kitap/kitap bölümü üretimleri ve yürütülen projeler incelenerek hem özel eğitim bölümlerinin genel özelliklerinin hem de özel eğitim alanı ile ilgili genel bir tablonun ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, öğrenci alan özel eğitim bölümleri için ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu ve üniversitelerin web sayfalarından; öğrenci almayan özel eğitim bölümleri için ise üniversitelerin web sayfalarından yararlanılarak veri toplanmıştır. Veri toplamada ayrıca web üzerinden akademisyenlerin çalışmaları ile ilgili elde edilen bilgilerden ve akademisyenlerin bir kısmı tarafından araştırma kapsamında kullanılmak üzere paylaşılan özgeçmişlerinden de yararlanılmıştır. Toplanan veriler analiz edilerek yüzdelikler ve tablolar ile özetlenmiştir.
The theme of this study is description of the general characteristics of the special education departments in universities in Turkey that have been tasked with raising personnel for the rapidly growing special education field in recent years. The aim of the study was to examine the numbers and quotas of the special education departments of universities, the numbers and titles of the teaching staff, the graduate thesis of the departments, the book/chapter productions and the projects carried out. For this purpose, the data were collected by using the web pages of the universities and the ÖSYS Higher Education Programs and Quotas Guide. The data were also collected on web pages of academicians and their resumes shared by some of them. The collected data were analyzed and summarized with percentages and tables.
Special education Special education department Characteristics of academicians Special education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 7 |