Research Article
BibTex RIS Cite

Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları

Year 2021, Volume: 7 Issue: 28, 402 - 432, 25.09.2021

Abstract

Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları, çalgı eğitimi sürecinin performans algısı, akademik başarı, tutum, motivasyon, özyeterlik gibi birçok boyutu açısından önemli rol oynamaktadır. Bu araş-tırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alış-kanlık düzeylerini belirlemek ve bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının cinsiyet, öğrenim görülen sınıf, mezun olunan lise türü, günlük bireysel çalgı çalışma süresi, bireysel çalgı deneyimi ve bireysel çalgı başarısı değişkenlerine göre fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trakya Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalının 1. ve 4. sınıfında öğrenim gören 104 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu ile Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan ve Yüksel tarafından geliştirilen “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları düzeyinin cinsiyet, mezun olunan lise türü ve öğrenim görülen sınıf değişkenine göre fark yaratmadığı, günlük çalgı çalışma süresi değişkenine göre çalgı çalışma süresi daha fazla olan adayların lehine, bireysel çalgı deneyimi değişkenine göre 4-5 yıldır çalgı eğitimi alan öğrencilerin lehine, başarı notu değişkenine göre ise bireysel çalgı dersinden AA-BA başarı notu alan grubun lehine anlamlı fark yarattığı saptanmıştır.

References

  • Aka, A. K. (2019). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Doğu Anadolu örneği [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi],.Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı “Bireysel Çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin görüş-leri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), 57-68.
  • Aksu, C. ve Kurtuldu, M. K. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımların çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. The Journal of International Educational Sciences, 2 (4), 200-213.
  • Babacan, E., Yüksel, G., Küçükosmanoğlu, H. O. ve Babacan, M. D. (2017). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Konya ili örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 6 (1), 464-474.
  • Bay, E., Tuğluk, M. ve Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 223-234.
  • Coşkun Şentürk, G., Kapçak, Ş. ve Kapçak Işıksungur, B. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 1232-1255.
  • Çimen, G. (1994). Piyano eğitiminde bireysel çalışma süreci. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yeni Dönem Özel Sayı, 137-142.
  • Erdem, B. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimine dönük motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üni-versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erenözlü S. S. (2004). Piyano eğitiminde kullanılan materyallerin program hedeflerini gerçekleştirmede etkililik düzeyi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hardalaç, N. (2012). Özdüzenlemeli öğrenme yönteminin çalgı eğitimi boyutunda bireysel çalışma sürecine etkisi (Gazi Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı örneği) [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştirma yöntemi kavramlar ve i̇lkeler teknikler. (27. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
  • Kement, Ö. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kolbaşı, G. (2019). Müzik öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin bireysel çalgılarına çalış-ma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5 (9), 27-42.
  • Kurtuldu, M. K. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano çalışma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 85-95.
  • Küçükosmanoğlu, H. O., Babacan, E., Babacan, M. D. ve Yüksel, G. (2016). Müzik eğitiminde bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ölçek geliştirme çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpek Yolu Özel Sayısı), 2350-2367.
  • Moray, E. (2003). Üniversite müzik öğrencilerinin çalgı çalışma tutum ve alışkanlıklarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmenteş, S. (2007). Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyusal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitimi alan lisans öğrencilerinin kullandıkları çalışma taktikleri. Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (2), 439-453.
  • Parasız, G. ve Gülüm, O. (2007). Öğrencilerin haftalık keman çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6 (31), 1045-1075.
  • Subaşı, G. H. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 25 (117), 50-56.
  • Tümkaya, Y. ve Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 313-326.
  • Weidenbach, V. G. (1996). The influence of self-regulation on instrumental practice [Yayınlanmamış doktora tezi]. The University of Adelaide Faculty of Education.

Individual Instrument Study and Exercise Habits of Music Teacher Candidates

Year 2021, Volume: 7 Issue: 28, 402 - 432, 25.09.2021

Abstract

Individual instrument study habits of music teacher candidates play an important role in many aspects of the instrument education process such as performance perception, academic success, attitude, motivation, and self-efficacy. The aim of this study is to determine the individual inst-rument practice habits of music teacher candidates and to reveal whether individual instrument practice habits make a difference according to the variables of gender, class of education, type of high school graduated, daily individual instrument study time, individual instrument experience and individual instrument success. Relational screening model was used in the research. The sample of the study consisted of 104 students stud-ying in the 1st and 4th grades of Trakya University, Atatürk University, Kastamonu University, Marmara University and Çanakkale Onsekiz Mart University Fine Arts Education Department Music Education Department. In order to collect data in the research, a personal information form and the "Individual Instrument Study Habits Scale" developed by Küçükosmanoğlu, Babacan, Babacan and Yüksel were used. As a result of the research, it was determined that the individual instrument study habits of the music teacher candidates were at a high level. The level of individual instrument study habits of the music teacher candidates did not make a difference according to the variable of gender, type of high school graduated and the class of education, in favor of the candidates who had more instrument study time compared to the variable of daily instrument study time, who had received instrument training for 4-5 years according to the individual instrument experience variable. It was determined that there was a significant difference in favor of the students and according to the success grade variable, in favor of the group who received an AA-BA grade from the individual in-strument course.

References

  • Aka, A. K. (2019). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi: Doğu Anadolu örneği [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi],.Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akbulut, E. (2013). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı “Bireysel Çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin görüş-leri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (1), 57-68.
  • Aksu, C. ve Kurtuldu, M. K. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımların çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. The Journal of International Educational Sciences, 2 (4), 200-213.
  • Babacan, E., Yüksel, G., Küçükosmanoğlu, H. O. ve Babacan, M. D. (2017). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi (Konya ili örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 6 (1), 464-474.
  • Bay, E., Tuğluk, M. ve Gençdoğan, B. (2004). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 223-234.
  • Coşkun Şentürk, G., Kapçak, Ş. ve Kapçak Işıksungur, B. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 1232-1255.
  • Çimen, G. (1994). Piyano eğitiminde bireysel çalışma süreci. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yeni Dönem Özel Sayı, 137-142.
  • Erdem, B. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimine dönük motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üni-versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erenözlü S. S. (2004). Piyano eğitiminde kullanılan materyallerin program hedeflerini gerçekleştirmede etkililik düzeyi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hardalaç, N. (2012). Özdüzenlemeli öğrenme yönteminin çalgı eğitimi boyutunda bireysel çalışma sürecine etkisi (Gazi Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı örneği) [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştirma yöntemi kavramlar ve i̇lkeler teknikler. (27. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık.
  • Kement, Ö. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı dersine yönelik çalgı çalışma alışkanlıklarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kolbaşı, G. (2019). Müzik öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin bireysel çalgılarına çalış-ma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 5 (9), 27-42.
  • Kurtuldu, M. K. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano çalışma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 85-95.
  • Küçükosmanoğlu, H. O., Babacan, E., Babacan, M. D. ve Yüksel, G. (2016). Müzik eğitiminde bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ölçek geliştirme çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpek Yolu Özel Sayısı), 2350-2367.
  • Moray, E. (2003). Üniversite müzik öğrencilerinin çalgı çalışma tutum ve alışkanlıklarının incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmenteş, S. (2007). Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyusal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özmenteş, S. (2013). Çalgı eğitimi alan lisans öğrencilerinin kullandıkları çalışma taktikleri. Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (2), 439-453.
  • Parasız, G. ve Gülüm, O. (2007). Öğrencilerin haftalık keman çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6 (31), 1045-1075.
  • Subaşı, G. H. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 25 (117), 50-56.
  • Tümkaya, Y. ve Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), 313-326.
  • Weidenbach, V. G. (1996). The influence of self-regulation on instrumental practice [Yayınlanmamış doktora tezi]. The University of Adelaide Faculty of Education.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Duygu Piji Küçük This is me

Helin Kar This is me

Publication Date September 25, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 28

Cite

APA Piji Küçük, D., & Kar, H. (2021). Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları. Kesit Akademi Dergisi, 7(28), 402-432.