BibTex RIS Cite

FEN VE SOSYAL BİLİMLER ALANINDA YAPILAN OKUNABİLİRLİK ÇALIŞMALARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 21 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı fen ve sosyal bilimler alanlarında yapılmış okunabilirlik kavramı ile ilgili araştırma sonuçlarının etkinliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Araştırmada öncelikle Türkiye’de yapılmış okunabilirlik çalışmaları incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda akademik çalışmalar okunabilirlik formüllerini uygulama ve formül geliştirme şeklinde sınıflandırılmıştır. Doküman incelemesine dayalı olarak yapılan bu araştırmada fen ve sosyal bilimler alanlarından dörder olmak üzere toplam sekiz çalışma incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre hem Türkçe için geliştirilen okunabilirlik formülleri hem de yabancı bir dilden Türkçeye uyarlanan formüller okunabilirlik düzeyi açısından tutarlı sonuçlar vermemektedir

THE EVALUATION OF READABILITY STUDIES IN SCIENCE AND SOCIAL SCIENCES

Year 2011, Volume: 21 Issue: 1, 0 - 0, 01.03.2011

Abstract

The aim of this study is the evaluation of the investigation results about readability studies performed on the pure science and social science. In the first step of the study, the readability studies in Turkey were focused on. Secondly, these studies were classified as application studies and formula development studies of readability. Four pure science and four social science studies were investigated using document analysis. Finally, readability formulas developed for Turkish were compared with other readability formulas modified from foreign languages to Turkish

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA67VB23RY
Journal Section Research Article
Authors

Turan Temur This is me

Müfrettin Murat Sarı This is me

Buket Dedeoğlu Orhon This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Temur, T., Sarı, M. M., & Orhon, B. D. (2011). FEN VE SOSYAL BİLİMLER ALANINDA YAPILAN OKUNABİLİRLİK ÇALIŞMALARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 21(1).