Bu çalışmanın amacı, günümüz rekabet ortamında faaliyet gösteren şirketlerin, yenilikçi kişilik özelliğine sahip personelinin yaratıcı/yenilikçi (inovatif) davranış gösterip, göstermedikleri ile yenilikçi davranışa etki eden faktörleri ortaya koymak ve 2015 yılından geçmişe yönelik tezlerin içerik analizini yapmaktır. Bu bağlamda, 30 farklı işletmeden 205 kişilik bir örneklemden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Ardından anket sonuçlarına göre yenilikçi kişilik özelliğine sahip olduğu tespit edilen kişiler arasından rastlantısal olarak seçilen 40 kişi ile mülakat yapılmış ve mülakat sonuçları ise Çapraz ve diğ. (2014) tarafından geliştirilen yenilikçi davranış özelliği kodları kullanılarak MAXQDA programı ile benzerlik analizi yapılmıştır. Araştırmanın son safhasında ise 2015 yılından geçmiş yıllara doğru inovasyon konulu 100 tez MAXQDA programı ile içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, bireysel yenilikçi kişilik özelliğinin yenilikçi davranışlarla ilişkili olduğu, bu davranışlardan en önemlilerinin ise sırasıyla inovasyonu tanıma, destekleme ve yenilikçi iklim oluşturma olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mülakat sonuçları ve tezler üzerinde yapılan benzerlik ve frekans analizleri ile iki model geliştirilmiştir. Tezler üzerinde yapılan frekans analizinde, özellikle bilgi, teknoloji ve ARGE ifadelerinin sıkça kullanılmasından yola çıkılarak inovasyonda; farklılaşma stratejilerinin odak noktasında bilgiyi elde bulundurma ve bilgiden faydalanmanın ile teknolojinin en önemli hususlardan olduğu değerlendirmesine varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 27 Sayı: 2 |