BibTex RIS Kaynak Göster

Koridor Analizi ve En Uygun Güzergahın Belirlenmesi

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 213 - 222, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Collischonn, W. ve Pilar, J. (2000). A Direction Dependent Least-Cost-Path Algorithm for Roads and Canals, International Journal of Geographical Information Science, 14(4), 397-406.
  • Cowen, D.J., Jensen, J.R., Hendrix, C., Hodgson, M. ve Schill, S.R. (2000). A GIS- Assisted Rail Construction Econometric Model that Incorporates LIDAR Data, Photogrammetric Engineering and Remote Sensing, 66(11), 1323- 1328.
  • Dijkstra, E. (1959). A Note on Two Problems in Connexion with Graphs, Numerische Mathematik, 1(1), 269-271.
  • Goodchild, M.F. (1977). An Evaluation of Lattice Solutions to the Problem of Corridor Location, Environment and Planning A, 9, 727-738.
  • McHarg, I. (1967). Where Should Highways Go?, Landscape Architecture, 57, 179-181.
  • Tomlin, C.D. (1990). Geographic Information Systems and Cartographic Modelling, Prentice Hall, New Jersey, ABD.

Koridor Analizi ve En Uygun Güzergahın Belirlenmesi

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 213 - 222, 01.03.2012

Öz

İki nokta arasındaki en uygun güzergâhın otomatik olarak kabul edilebilir süreler içinde bulunabilmesi, birçok alanda karar sürecini hızlandırıp maliyetleri düşürmesi açısından çözülmesi gereken çok önemli bir problemdir. Birbiriyle çelişen birden fazla amacın eş zamanlı optimizasyonundan oluşan bu problemin çözümünde, her bir hedefin sağlandığı tek bir çözümün bulunması her zaman mümkün değildir. Bu nedenle alternatif çözüm kümesindeki diğer çözümler tarafından bastırılmamış, hedeflerin her biri için kabul edilebilir düzeyde uygun Pareto-Optimal Çözüm üretilmelidir. Tüm ölçütlerin bir arada değerlendirilerek olası tüm seçeneklerin karşılaştırılması ve uygun olanın bulunması insan gücü ile çözülebilecek bir problem değildir. Kullanıcı, deneyimleri ve elindeki araçlar ile üretebileceği en uygun çözümü üretebilir ancak bu çözümün en uygun çözüm olduğunun garantisi yoktur. Yüzde 1’lik bir iyileştirme dahi zaman, güvenlik ve maliyet olarak büyük kazanımlar anlamına gelmektedir. Bu bildiri, problemin, verilen kısıt ve ölçütlere göre otomatik olarak 2 ve 3 boyutlu çözümü, alternatif çözümler arasında karşılaştırma yapılması ve çözülebilen örnek problemleri içermektedir

Kaynakça

  • Collischonn, W. ve Pilar, J. (2000). A Direction Dependent Least-Cost-Path Algorithm for Roads and Canals, International Journal of Geographical Information Science, 14(4), 397-406.
  • Cowen, D.J., Jensen, J.R., Hendrix, C., Hodgson, M. ve Schill, S.R. (2000). A GIS- Assisted Rail Construction Econometric Model that Incorporates LIDAR Data, Photogrammetric Engineering and Remote Sensing, 66(11), 1323- 1328.
  • Dijkstra, E. (1959). A Note on Two Problems in Connexion with Graphs, Numerische Mathematik, 1(1), 269-271.
  • Goodchild, M.F. (1977). An Evaluation of Lattice Solutions to the Problem of Corridor Location, Environment and Planning A, 9, 727-738.
  • McHarg, I. (1967). Where Should Highways Go?, Landscape Architecture, 57, 179-181.
  • Tomlin, C.D. (1990). Geographic Information Systems and Cartographic Modelling, Prentice Hall, New Jersey, ABD.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Gazel Bu kişi benim

Serdar Ak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE S. Gazel ve S. Ak, “Koridor Analizi ve En Uygun Güzergahın Belirlenmesi”, Savunma Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 213–222, 2012, doi: 10.17134/sbd.41817.