BibTex RIS Cite

Koridor Analizi ve En Uygun Güzergahın Belirlenmesi

Year 2012, Volume: 11 Issue: 1, 213 - 222, 01.03.2012

Abstract

References

  • Collischonn, W. ve Pilar, J. (2000). A Direction Dependent Least-Cost-Path Algorithm for Roads and Canals, International Journal of Geographical Information Science, 14(4), 397-406.
  • Cowen, D.J., Jensen, J.R., Hendrix, C., Hodgson, M. ve Schill, S.R. (2000). A GIS- Assisted Rail Construction Econometric Model that Incorporates LIDAR Data, Photogrammetric Engineering and Remote Sensing, 66(11), 1323- 1328.
  • Dijkstra, E. (1959). A Note on Two Problems in Connexion with Graphs, Numerische Mathematik, 1(1), 269-271.
  • Goodchild, M.F. (1977). An Evaluation of Lattice Solutions to the Problem of Corridor Location, Environment and Planning A, 9, 727-738.
  • McHarg, I. (1967). Where Should Highways Go?, Landscape Architecture, 57, 179-181.
  • Tomlin, C.D. (1990). Geographic Information Systems and Cartographic Modelling, Prentice Hall, New Jersey, ABD.

Koridor Analizi ve En Uygun Güzergahın Belirlenmesi

Year 2012, Volume: 11 Issue: 1, 213 - 222, 01.03.2012

Abstract

İki nokta arasındaki en uygun güzergâhın otomatik olarak kabul edilebilir süreler içinde bulunabilmesi, birçok alanda karar sürecini hızlandırıp maliyetleri düşürmesi açısından çözülmesi gereken çok önemli bir problemdir. Birbiriyle çelişen birden fazla amacın eş zamanlı optimizasyonundan oluşan bu problemin çözümünde, her bir hedefin sağlandığı tek bir çözümün bulunması her zaman mümkün değildir. Bu nedenle alternatif çözüm kümesindeki diğer çözümler tarafından bastırılmamış, hedeflerin her biri için kabul edilebilir düzeyde uygun Pareto-Optimal Çözüm üretilmelidir. Tüm ölçütlerin bir arada değerlendirilerek olası tüm seçeneklerin karşılaştırılması ve uygun olanın bulunması insan gücü ile çözülebilecek bir problem değildir. Kullanıcı, deneyimleri ve elindeki araçlar ile üretebileceği en uygun çözümü üretebilir ancak bu çözümün en uygun çözüm olduğunun garantisi yoktur. Yüzde 1’lik bir iyileştirme dahi zaman, güvenlik ve maliyet olarak büyük kazanımlar anlamına gelmektedir. Bu bildiri, problemin, verilen kısıt ve ölçütlere göre otomatik olarak 2 ve 3 boyutlu çözümü, alternatif çözümler arasında karşılaştırma yapılması ve çözülebilen örnek problemleri içermektedir

References

  • Collischonn, W. ve Pilar, J. (2000). A Direction Dependent Least-Cost-Path Algorithm for Roads and Canals, International Journal of Geographical Information Science, 14(4), 397-406.
  • Cowen, D.J., Jensen, J.R., Hendrix, C., Hodgson, M. ve Schill, S.R. (2000). A GIS- Assisted Rail Construction Econometric Model that Incorporates LIDAR Data, Photogrammetric Engineering and Remote Sensing, 66(11), 1323- 1328.
  • Dijkstra, E. (1959). A Note on Two Problems in Connexion with Graphs, Numerische Mathematik, 1(1), 269-271.
  • Goodchild, M.F. (1977). An Evaluation of Lattice Solutions to the Problem of Corridor Location, Environment and Planning A, 9, 727-738.
  • McHarg, I. (1967). Where Should Highways Go?, Landscape Architecture, 57, 179-181.
  • Tomlin, C.D. (1990). Geographic Information Systems and Cartographic Modelling, Prentice Hall, New Jersey, ABD.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serkan Gazel This is me

Serdar Ak This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date July 27, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 1

Cite

IEEE S. Gazel and S. Ak, “Koridor Analizi ve En Uygun Güzergahın Belirlenmesi”, Savunma Bilimleri Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 213–222, 2012, doi: 10.17134/sbd.41817.