Dişli tasarımında, aynı kuvveti daha küçük ebatlardaki dişlilerle iletmeye yönelik çaba, dişlilerin boyutunu küçültürken, birim yüzeye düşen yük miktarını artırmaktadır. Böylece dişli, "ağır yük dişlisi" sınıfına girmektedir. Günümüzde bu tip düz ve helis dişliler, askerî araçların yanı sıra otomotiv sanayisinde dahi kullanılmaktadır. Ancak ağır yük dişlilerinde yüksek yük sonucunda oluşan titreşim ve gürültü çözülmesi gereken bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle de gemi ve tank gibi büyük kuvvetlerin söz konusu olduğu askerÎ uygulamalarda titreşim ve gürültü seviyesi daha da önem kazanmaktadır. Bu çalışmada "ağır yük" düz ve helis dişlilerinin performans karşılaştırması yapılarak daha iyi sonuç için "profili optimize edilmiş helis dişli" kullanımı tavsiye edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Submission Date | July 27, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 5 Issue: 1 |