Tüketim genellikle, insan ihtiyaçlarının karşılanması olarak tanımlansa da, insanları ve içinde bulundukları toplumu anlamlandırmanın yollarından biri olarak kendisini gösterir. Bu durum, tüketicilerin hayatlarında, ihtiyaçlarla olan ilişkilerinin farklılaşması açısından önemli rol oynar. Bu farklılaşma sonucunda tüketicilerin tüketim faaliyetlerine yükledikleri anlamlar değişmeye başlar. Tüketiciler, bu anlamları semboller vasıtası ile yüklerler. Bu çalışmada, tüketim toplumu, tüketici kimliği ve sembolik tüketim kavramları üzerinde durularak, tüketim toplumunun tüketici kimliği ve sembolik tüketim açısından bir değerlendirmesi yapılmıştır
Consumption shows itself as one of the ways of interpret human and the society that s/he takes part in, even if it is generally described as meeting human needs. This issue plays an important role on comsumers’ life in terms of differentiating their relationship with their own needs. As a result of this differentiation, the meanings that consumers attribute to consumption activities begins to change. Consumers attributes to these meanings through symbols. In this study, consumption society is evaluated in terms of consumer identity and symbolic consumption by emphasizing the consumption society, consumer identity and symbolic consumption notions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.