Pazarlama faaliyetleri; üretim, iletişim ve ulaşım teknolojilerindeki çarpıcı değişimler sonucunda oldukça büyük değişimlere uğramış ve bu durum en çok pazarlama iletişim sürecini etkilemiştir. Reklam ve satış-tutundurma maliyetlerinin giderek artmaya başlamasıyla işletmeler ile birlikte çalıştıkları iletişim ve reklam ajansları tüketicilere ulaşmanın farklı yolları üzerinde durmuş ve çözümler geliştirmeyi amaçlamışlardır. Bu çözümlerden biri olan pazarlama amaçlı halkla ilişkiler uygulamaları diğer pazarlama bileşenlerini desteklemekte ve işletmelere pazarlama hedeflerine ulaşabilmeleri için yeni ve özgün uygulama alanları sunmaktadır
Marketing activities have undergone significant changes in the historical process as a result of the dramatic changes in production, communication and transportation Technologies. In this case, most has affected the marketing communication process. In this case, businesses and the communication and advertising agencies they work with are focusing on different ways of reaching consumers and developing solutions. One of these solutions is marketing public relations practices supports other marketing components and provides businesses with a new and unique practice area to achieve their marketing goals
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilations |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.