BibTex RIS Cite

Kurumsal Örgütsel İletişimde Kalite Odaklı Halkla İlişkiler ve Toplam Kalite Yönetim; İlişkisi

Year 2006, Issue: 7, 82 - 97, 01.04.2006

Abstract

Kalite ve müşteri memnuniyeti kavramlarının kuruluşlarda başarıya ulaşabilmesi toplam kalite yönetimini etkin bir şekilde uygulamalarıyla mümkündür. Halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi, yönetim felsefesi olmak gibi ortak bir noktada birleşmektedir. Toplam kalite yönetimi ve halkla ilişkilerde en önemli etken müşterinin memnuniyetidir. Kurumsal iletişim sürecinde etkin olarak kullanılan halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi felsefelerinden beklenen de müşteriyi kazanmak başka bir de­yişle müşteri memnuniyetini sürekli hale getirmektir. Bu çalışmada; kuru­luşlardaki iletişim sürecinde kalite odaklı halkla ilişkiler ve toplam kalite yönetimi uygulamalarının birbiriyle ilişkisi ve gerekliliği üzerinde durul­muştur

References

  • Baltaş, A. (2001 ). Ekip Çalışması ve Liderlik. İstanbul: Remzi Kitapevi
  • Beatty, J. (1998). Peter Drucker'a Göre· Dünya. Osman Akın hay (Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • DeCenzo, D. ( 1997). Human Relations. New Jersey, U.S.A: Prentice-Hall, Inc.
  • Erkut, H. (1995). Hizmet Kalitesi. Birinci Basım, Yayın No:2, İstanbul: lnterbank Yayınları.
  • Gürgen, H (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yayınları No:221.
  • Gürüz, D ve Yaylacı Ö. G (2004). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Morgan, D. (1998). Yönetim ve Örgüt Modellerinde Metafor. Çev: Gündüz Bulut, İstanbul: MESS Yayın No: 280.
  • Öztürk, A. (2000). Hizmet Pazarlaması. 2. Baskı, Eskişehir.
  • Prokopenko, J. (1992). Verimlilik Yönetimi Uygulamalı El Kitabı. (Çev: Olcay Baykal vd.) Ankara: MPM Yayınları No:476.
  • Schukies, G. (1998). Halkla İlişkilerde Müşteri Memnuniyetine Dönük Kalite. (Çev:Ahmet Ünver) Altın Kitap Sayı: 10, İstanbul: Rota Yayını.
  • Uyguç, N. (1998). Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi: Stratejik Bir Yaklaşım. Birinci Basım, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Zıllıoğlu, M. (1993). İletişim Nedir?. İstanbul: Cem Yayınevi.

Quality Oriented Public Relations and Total Quality Management Relationship in Corporate Communication

Year 2006, Issue: 7, 82 - 97, 01.04.2006

Abstract

Reaching the successful application of quality and consumer beha­vior in organizations depends on the practice of effective total quality management. At the same time, public relation and total quality man­agement merges on the same point that is called management approach. The most important factor which supplies successful results in public re/ations and in total quality management is the consumer satis­faction. The expecting from the public relations and total quality man­agement that use in process of organizational communication makes constantly consumer satisfaction. in this study, the authors has studied pointing aut the relation among quality oriented public relations and total quality management in organizational communfcation

References

  • Baltaş, A. (2001 ). Ekip Çalışması ve Liderlik. İstanbul: Remzi Kitapevi
  • Beatty, J. (1998). Peter Drucker'a Göre· Dünya. Osman Akın hay (Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • DeCenzo, D. ( 1997). Human Relations. New Jersey, U.S.A: Prentice-Hall, Inc.
  • Erkut, H. (1995). Hizmet Kalitesi. Birinci Basım, Yayın No:2, İstanbul: lnterbank Yayınları.
  • Gürgen, H (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yayınları No:221.
  • Gürüz, D ve Yaylacı Ö. G (2004). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Morgan, D. (1998). Yönetim ve Örgüt Modellerinde Metafor. Çev: Gündüz Bulut, İstanbul: MESS Yayın No: 280.
  • Öztürk, A. (2000). Hizmet Pazarlaması. 2. Baskı, Eskişehir.
  • Prokopenko, J. (1992). Verimlilik Yönetimi Uygulamalı El Kitabı. (Çev: Olcay Baykal vd.) Ankara: MPM Yayınları No:476.
  • Schukies, G. (1998). Halkla İlişkilerde Müşteri Memnuniyetine Dönük Kalite. (Çev:Ahmet Ünver) Altın Kitap Sayı: 10, İstanbul: Rota Yayını.
  • Uyguç, N. (1998). Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi: Stratejik Bir Yaklaşım. Birinci Basım, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Zıllıoğlu, M. (1993). İletişim Nedir?. İstanbul: Cem Yayınevi.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Publication Date April 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 7

Cite

APA Kurumsal Örgütsel İletişimde Kalite Odaklı Halkla İlişkiler ve Toplam Kalite Yönetim; İlişkisi. (2006). Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(7), 82-97.