Etiyopya’da temel eğitimin sürdürülebilir olması; çok sayıda farklı dil ve kültürün entegrasyonunu, büyük bir
finansal kaynak aktarımını ve özel gereksinimli bireylerle ilgili eğitim sürecinde yaygın olan çeşitli olumsuz
tutumlarla mücadeleyi gerektirmektedir. Etiyopya’da eğitim alanındaki bu sorunlara yönelik toplumsal
farkındalığın artırılması ve ilgili kurumların çözüm için harekete geçirilmesinde siyasi otoritelerin çabası
yetersiz kaldığından medyanın bu konuda önemli bir çözüm ortağı olabileceği düşünülmektedir. Bu amaçla
araştırma, Etiyopya’da özel gereksinimli, farklı dil ve kültürlere sahip çocukların eğitimi için bir çözüm
aracı olarak görülen kapsayıcı eğitimin yaygınlaştırılmasında medyanın rolüne odaklanmıştır. Çalışmada
Etiyopya’daki medya çalışanlarının kapsayıcı eğitime dair bakış açıları, bilgi düzeyleri ile uygulama süreçlerinde
karşılaştıkları güçlükleri belirlemek amacıyla nicel betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Amharik, İngilizce,
Affan-Oromoo ve Somali dillerinde hazırlanan anket formu aracılığıyla, 1 Mayıs-30 Kasım 2022 tarihleri
arasında Etiyopya’nın en çok izlenen medya kanallarında çalışan 86 gazeteciden veri toplanmıştır. Araştırma
sonuçları, Etiyopya’da medya profesyonellerinin kapsayıcı eğitim konusunda yeterli bilgi sahibi olmadıklarını;
maddi kaynak ve devlet desteğinin yetersizliği, toplum düzeyindeki farkındalık eksikliği ve olumsuz algılar
gibi unsurların kamusal yarar odaklı içerik üretimi önündeki engeller olarak sıralandığını göstermiştir. Medya
çalışanlarının bu süreçte yasal ve finansal destek alabilecekleri kalıcı devlet politikaları oluşturulması, toplumsal
farkındalığın artırılmasına destek olacak ve kapsayıcı eğitimin yaygınlaştırılmasına ivme kazandıracaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2023 |
Submission Date | January 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 21 |