Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitici çizgi roman hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenimlerine devam eden dördüncü sınıf, on iki gönüllü sınıf öğretmeni adayına eğitici çizgi roman hakkındaki görüşlerini belirtmeleri için, beş açık uçlu soru görüşme formu aracılığıyla yöneltilmiştir. Katılımcılara yöneltilen açık uçlu sorular sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda; Öğretmen adayların eğitici çizgi roman hakkında olumlu gördükleri yönleri sırasıyla en çok; Görsellikten ve renklilikten dolayı ilgi çekici olması ve etkili bir eğitim ve kalıcılığı sağlaması iken, Yazı puntosunun küçük olması ve sayfadaki yazıların fazlalığı ise eksik görülen yönü olarak ifade edilmiştir. Ayrıca öğretmen adayları anlaşılması zor, soyut içerikli konuların anlatımında ve dersin sıkıcı olduğu durumlarda eğitici çizgi romanlardan faydalanılabileceğini belirtmişlerdir. Son olarak öğretmen adayları eğitici çizgi romanların öğrencilerin derse daha fazla ilgi göstermesi, istekli olmasını sağlaması ve öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlaması şeklinde etki yaratacağını ifade etmişlerdir.
Journal Section | Araştırma Makalesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 11 |