Bu araştırmanın amacı, ilköğretim son sınıf kademesindeki öğretmenlerin tarih derslerine duydukları ilginin ve tarih derslerinden yararlanma durumlarının belirlenmesidir. Tarih dersleri öğretmen adaylarının bilişsel, kişilik ve toplumsal gelişimini desteklemekle birlikte günümüz olaylarını geçmişle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktadır.
Araştırmanın evreni Kilis il merkezinde bulunan Muallim Rıfat Eğitim Fakültesidir. Örneklem ise bu evrende yer alan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencileridir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih Derslerine Yönelik Görüşleri” anketi uygulanmıştır. Anketin Cronbach-Alpha katsayısı .87 olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının tarih eğitiminin gereğine ve önemine inandıkları ve bu bağlamdaki sorulara “Katılıyorum” düzeyinde cevaplar verdikleri, tarih eğitimine yönelik derslerin işlenişi noktasında yeni yöntemlerin derslere eklenmesine yönelik talepleri olduğu görülmüştür.
Journal Section | Araştırma Makalesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 11 |