Çalışmanın
amacı ilkokul ve ortaokul DKAB (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) öğretmenlerinin
AÖD (Alternatif Ölçme Değerlendirme) tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek
ve karşılaştıkları sorunları tespit ederek bu sorunlara yönelik çözüm önerileri
getirmektir.
Araştırma evrenini 2017-2018 eğitim
öğretim yılı Osmaniye il merkezi ve il merkezine bağlı köylerde görev yapan 129
tane DKAB öğretmeni oluşturmaktadır. Evrende bulunan 129 tane DKAB öğretmenine
ulaşılması hedeflenmiş ancak 109 tane öğretmene ulaşılabilmiştir. Bu tüm
evrenin % 84.49 karşılık gelmektedir. Ayrıca tesadüfü olarak seçilen 10
öğretmenle birebir görüşülmüştür. Öğretmenlere uygulanan anketten hem nicel hem
de nitel veriler elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde yüzde ile
frekanslardan faydalanılmıştır. Nicel verilerin analizinde frekans ile yüzdelerden
faydalanılarak tablolar elde edilmiş ve bunların altlarına gerekli olan
açıklamalar yapılmıştır. Bu şekilde elde edilen verilerin nitel boyutunun analizinde
betimsel analiz tekniği uygulanmıştır.
Neticede Açık uçlu soru, Kavram haritası,
Sözlü sunum, Proje, Gözlem, Performans görevlerinin diğer AÖD tekniklerine göre
fazla kullandıkları görülmüştür. AÖD tekniklerini kullanma durumları,
öğretmenlerin çeşitli özelliklere göre önemli bir değişiklik göstermediği
görülmüştür. Öğretmenlerin AÖD tekniklerinden Sözlü sunum, Gözlem, Açık uçlu
soru, Kavram haritası tekniklerini diğer tekniklere nazaran daha sık
kullandıkları görülmüştür. Öğretmenlerin AÖD teknikleri içerisinden en fazla İbadet
öğrenme alanını kullandıkları görülmüştür. Öğretmenler ayrıca AÖD tekniklerinin
uygulanması sırasında sınıflarında birçok sorunla karşılaştıklarını ifade
ederek bu sorunların çözümlerine ise çeşitli öneriler getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2018 |
Acceptance Date | December 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 16 |