Abstract
Bu çalışmanın amacı, Bitlis Devlet Hastanesi’nde muayene olan 300 ayaktan hastaya hastanenin sunmuş olduğu hizmetten memnun kalıp kalmadıklarını belirlemek amacıyla demografik özellikler ve 3’lü likert tipinde (evet, biraz/kısmen, hayır) 12 tane yargı cümlesinden oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Cinsiyet, yaş, medeni durum, sosyal güvence, eğitim durumu, çalıştığı kurum, aylık gelir durumu, hastaneye başvuru sıklığı, ikamet edilen yerleşim yeri gibi demografik özelliklere göre hastaların hastanenin sunmuş olduğu sağlık hizmetlerine ilişkin memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerini analiz ederek hastaneye yön haritası çizmektir. Araştırmada kullanılan yöntemler bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis h testi gibi analiz yöntemleridir. Bu yöntemler vasıtasıyla hastaların memnuniyet düzeyleri üzerinde hangi bağımsız değişkenlerin ne düzeyde etkili olduğu bununla birlikte memnuniyet veya memnuniyetsizliğin hangi gruplar arasında nasıl değiştiği test edilip yorumlanmıştır.