Research Article
BibTex RIS Cite

PANDEMİ SÜRECİNDE ONLİNE ANKET UYGULAMASI

Year 2020, , 53 - 61, 31.12.2020
https://doi.org/10.36306/konjes.822007

Abstract

Covid-19 pandemisi nedeniyle Üniversitemizde alt yapı imkânları nispetinde ve paydaşların etkin katılımı ile 23 Mart 2020 tarihinde uzaktan eğitime geçilmiştir. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümünde Devre Analizi Laboratuvar dersi, dönem başından pandemi kısıtlamalarının başladığı tarihe kadar (ilk 5 hafta) normal yüz yüze laboratuvar uygulamaları olarak gerçekleştirildi. Pandemi kısıtlarından itibaren uzaktan eğitim, Öğretim Yönetim Sistemleri (ÖYS) üzerinden asenkron videolar, ders notları ve canlı ders uygulamaları ile yapılmıştır. Eğitimin değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavları yerine, her bir öğrenciye farklı bir çalışma içeren ödev uygulaması tercih edilmiştir. Kamuoyunda uzaktan eğitim ve sınavları hakkında yapılan tartışmaların öğrencilerde bir karşılığının olup olmadığını araştırmak üzere 28 soru içeren bir anket hazırlanmıştır. Ankette öğrencilerin uzaktan eğitime katılım, eğitimin değerlendirilmesi ve derslerdeki uygulamaları içeren sorular yer aldı. Anket, ara sınavdan hemen sonra dersin ÖYS sayfalarında ilan edildi. Dersi alan öğrencilerin sayısı 115 ve ankete katılan öğrenci sayısı 42 olup ankete katılım oranı %36,5 olarak gerçekleşmiştir. Anket sorularına ait temel istatistikler ve bazı yorumlar çalışmanın sonuna eklenmiştir.

References

  • Can E. (2020) Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd 2020, Cilt 6, Sayı 2, 11-53
  • Dikmen S., Bahçeci F., Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği, Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2) Mayıs 2020.
  • Dönmez B., “Pandemi döneminde uzaktan eğitim ve Türkiye’de eğitimin geleceği”, https://www.hurriyet.com.tr/egitim/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim-ve-turkiyede-egitimin-gelecegi-41529246 (Son Erişim tarihi: 6 Haziran 2020).
  • Emin M.N., Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim, SETA Perspektif, Nisan 2020, Sayı 268.
  • Ezginci Y., İnternet Destekli Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Anket Uygulaması, Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, sayfa 487-490, 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kim N., Smith M.J., K. Maeng (2008) Assessment in Online Distance Education: A Comparison of Three Online Programs at a University, Online Journal of Distance Learning Administration, Volume X1, Number I, Spring 2008
  • Tarhan N., “Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Model Oluşturduk”, https://uskudar.edu.tr/tr/icerik/5313/pandemi-doneminde-uzaktan-egitimde-model-olusturduk, (Son Erişim tarihi: 6 Haziran 2020).
  • UNESCO. (2020), “Education: From disruption to recovery”, https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Son Erişim tarihi: 6 Haziran 2020).
  • Yamamoto G.T., Altun D., Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, Nisan 2020, Cilt 3, Sayı 1, Sayfa: 25-34.
  • YÖK, 2020, Pandemi Günlerinde Türk Yükseköğretimi, https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuksekogretimi.aspx, (Son Erişim tarihi: 15 Eylül 2020).

Application of Online Survey during Pandemic

Year 2020, , 53 - 61, 31.12.2020
https://doi.org/10.36306/konjes.822007

Abstract

Due to the Covid-19 pandemic, distance education was started on March 23, 2020 with the active participation of stakeholders and in line with the infrastructure possibilities at our university. The Circuit Analysis Laboratory course in the Department of Electrical and Electronics Engineering was carried out as regular face-to-face laboratory practices from the beginning of the semester until the beginning of the pandemic restrictions (the first 5 weeks). Since the pandemic restrictions, distance education has been carried out over Learning Management Systems (LMS) with asynchronous videos, lecture notes and live course applications. In the evaluation of learning, each student was given a homework application containing a different study, instead of midterm and final exams. A questionnaire containing 28 questions was prepared to investigate whether the students also participated in the discussions about distance education and exams in the public. The questionnaire included questions about students' participation in distance education, evaluation of education, and practices in lessons. The questionnaire was announced on the LMS pages of the course right after the midterm exam. The number of students taking the course was 115, but the number of students participating in the survey was 42, and the rate of participation in the survey was 36.5%. Basic statistics and some comments regarding the survey questions have been added at the end of the study.

References

  • Can E. (2020) Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, AUAd 2020, Cilt 6, Sayı 2, 11-53
  • Dikmen S., Bahçeci F., Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği, Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2) Mayıs 2020.
  • Dönmez B., “Pandemi döneminde uzaktan eğitim ve Türkiye’de eğitimin geleceği”, https://www.hurriyet.com.tr/egitim/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim-ve-turkiyede-egitimin-gelecegi-41529246 (Son Erişim tarihi: 6 Haziran 2020).
  • Emin M.N., Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim, SETA Perspektif, Nisan 2020, Sayı 268.
  • Ezginci Y., İnternet Destekli Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Anket Uygulaması, Akademik Bilişim 2013 – XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, sayfa 487-490, 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kim N., Smith M.J., K. Maeng (2008) Assessment in Online Distance Education: A Comparison of Three Online Programs at a University, Online Journal of Distance Learning Administration, Volume X1, Number I, Spring 2008
  • Tarhan N., “Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Model Oluşturduk”, https://uskudar.edu.tr/tr/icerik/5313/pandemi-doneminde-uzaktan-egitimde-model-olusturduk, (Son Erişim tarihi: 6 Haziran 2020).
  • UNESCO. (2020), “Education: From disruption to recovery”, https://en.unesco.org/covid19/educationresponse (Son Erişim tarihi: 6 Haziran 2020).
  • Yamamoto G.T., Altun D., Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, Nisan 2020, Cilt 3, Sayı 1, Sayfa: 25-34.
  • YÖK, 2020, Pandemi Günlerinde Türk Yükseköğretimi, https://covid19.yok.gov.tr/Sayfalar/HaberDuyuru/pandemi-gunlerinde-turk-yuksekogretimi.aspx, (Son Erişim tarihi: 15 Eylül 2020).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Research Article
Authors

Yalçin Ezginci 0000-0002-4329-3689

Publication Date December 31, 2020
Submission Date November 5, 2020
Acceptance Date December 21, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

IEEE Y. Ezginci, “PANDEMİ SÜRECİNDE ONLİNE ANKET UYGULAMASI”, KONJES, vol. 8, pp. 53–61, 2020, doi: 10.36306/konjes.822007.