Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN

Yıl 2016, Sayı: 9, 41 - 49, 31.12.2016

Öz

Denizli halk müziğinin temsilcisi olarak kabul edilen Hayri Dev, Özay Gönlüm ve Talip Özkan yerel, ulusal ve uluslararası temsil açısından farklı özellikler taşıyan sanatçılardır. Bu makalede, Denizli’yi müzik alanında temsil eden üç ismin temsil modellerinin yerel ve ulusal çapta ne gibi etkileri olduğu yerel kabul, yerellik ve otantiklik kavramları ışığında tartışılmış ve geleneğin yerelden ulusal ve uluslararası sahneye taşınması hususunda değerlendirmeler sunulmuştur.

Kaynakça

  • ÖZKAN, Talip (1999). “Talip Özkan Röportaj” (Röportajcı: ODTÜ THBT-THM Alt Birimi ve Bağlama Grupları), Halkbilimi Dergisi. Ankara: S.11, (Güz).
  • HANDLER, Richard (1986). “Authenticity”. Anthroplogy Today. C.2, S.1.
  • MALM, K. (1993). “Traditions and Media”. Ethnomusicology. C.37, S.3, ss.339-352.
  • ÖZTÜRK, Okan Murat (2004). “Ustasız Bir Usta’nın Öyküsü: Özay Gönlüm”, Özay Gönlüm Arşiv Kayıtları (Kitap+2 CD). İstanbul: Kalan Müzik.

Hayri DEV, Özay GÖNLÜM and Talip ÖZKAN: THREE MUSICIANS WITHIN the FRAME of LOCAL, NATIONAL and INTERNATIONAL DIMENSIONS

Yıl 2016, Sayı: 9, 41 - 49, 31.12.2016

Öz

Hayri Dev, Özay Gönlüm and Talip Özkan accepted as the representatives of Denizli folk music are musicians with different individual qualities in terms of local, national and international representation. In this article the national and international impact of the representation models of these three m usicians were discussed in the light of local acceptance, locality and authenticity concepts. Also some assessments were presented on transferring the tradition from local to national and international arena.

Kaynakça

  • ÖZKAN, Talip (1999). “Talip Özkan Röportaj” (Röportajcı: ODTÜ THBT-THM Alt Birimi ve Bağlama Grupları), Halkbilimi Dergisi. Ankara: S.11, (Güz).
  • HANDLER, Richard (1986). “Authenticity”. Anthroplogy Today. C.2, S.1.
  • MALM, K. (1993). “Traditions and Media”. Ethnomusicology. C.37, S.3, ss.339-352.
  • ÖZTÜRK, Okan Murat (2004). “Ustasız Bir Usta’nın Öyküsü: Özay Gönlüm”, Özay Gönlüm Arşiv Kayıtları (Kitap+2 CD). İstanbul: Kalan Müzik.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Sıtkı Bahadır Tutu

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Tutu, S. B. (2016). YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(9), 41-49.
AMA Tutu SB. YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. EKOD. Aralık 2016;(9):41-49.
Chicago Tutu, Sıtkı Bahadır. “YEREL, ULUSAL Ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM Ve Talip ÖZKAN”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 9 (Aralık 2016): 41-49.
EndNote Tutu SB (01 Aralık 2016) YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 9 41–49.
IEEE S. B. Tutu, “YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN”, EKOD, sy. 9, ss. 41–49, Aralık 2016.
ISNAD Tutu, Sıtkı Bahadır. “YEREL, ULUSAL Ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM Ve Talip ÖZKAN”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 9 (Aralık 2016), 41-49.
JAMA Tutu SB. YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. EKOD. 2016;:41–49.
MLA Tutu, Sıtkı Bahadır. “YEREL, ULUSAL Ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM Ve Talip ÖZKAN”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 9, 2016, ss. 41-49.
Vancouver Tutu SB. YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. EKOD. 2016(9):41-9.