Research Article
BibTex RIS Cite

YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN

Year 2016, Issue: 9, 41 - 49, 31.12.2016

Abstract

Denizli halk müziğinin temsilcisi olarak kabul edilen Hayri Dev, Özay Gönlüm ve Talip Özkan yerel, ulusal ve uluslararası temsil açısından farklı özellikler taşıyan sanatçılardır. Bu makalede, Denizli’yi müzik alanında temsil eden üç ismin temsil modellerinin yerel ve ulusal çapta ne gibi etkileri olduğu yerel kabul, yerellik ve otantiklik kavramları ışığında tartışılmış ve geleneğin yerelden ulusal ve uluslararası sahneye taşınması hususunda değerlendirmeler sunulmuştur.

References

  • ÖZKAN, Talip (1999). “Talip Özkan Röportaj” (Röportajcı: ODTÜ THBT-THM Alt Birimi ve Bağlama Grupları), Halkbilimi Dergisi. Ankara: S.11, (Güz).
  • HANDLER, Richard (1986). “Authenticity”. Anthroplogy Today. C.2, S.1.
  • MALM, K. (1993). “Traditions and Media”. Ethnomusicology. C.37, S.3, ss.339-352.
  • ÖZTÜRK, Okan Murat (2004). “Ustasız Bir Usta’nın Öyküsü: Özay Gönlüm”, Özay Gönlüm Arşiv Kayıtları (Kitap+2 CD). İstanbul: Kalan Müzik.

Hayri DEV, Özay GÖNLÜM and Talip ÖZKAN: THREE MUSICIANS WITHIN the FRAME of LOCAL, NATIONAL and INTERNATIONAL DIMENSIONS

Year 2016, Issue: 9, 41 - 49, 31.12.2016

Abstract

Hayri Dev, Özay Gönlüm and Talip Özkan accepted as the representatives of Denizli folk music are musicians with different individual qualities in terms of local, national and international representation. In this article the national and international impact of the representation models of these three m usicians were discussed in the light of local acceptance, locality and authenticity concepts. Also some assessments were presented on transferring the tradition from local to national and international arena.

References

  • ÖZKAN, Talip (1999). “Talip Özkan Röportaj” (Röportajcı: ODTÜ THBT-THM Alt Birimi ve Bağlama Grupları), Halkbilimi Dergisi. Ankara: S.11, (Güz).
  • HANDLER, Richard (1986). “Authenticity”. Anthroplogy Today. C.2, S.1.
  • MALM, K. (1993). “Traditions and Media”. Ethnomusicology. C.37, S.3, ss.339-352.
  • ÖZTÜRK, Okan Murat (2004). “Ustasız Bir Usta’nın Öyküsü: Özay Gönlüm”, Özay Gönlüm Arşiv Kayıtları (Kitap+2 CD). İstanbul: Kalan Müzik.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Sıtkı Bahadır Tutu

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 9

Cite

APA Tutu, S. B. (2016). YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(9), 41-49.
AMA Tutu SB. YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. EKOD. December 2016;(9):41-49.
Chicago Tutu, Sıtkı Bahadır. “YEREL, ULUSAL Ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM Ve Talip ÖZKAN”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 9 (December 2016): 41-49.
EndNote Tutu SB (December 1, 2016) YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 9 41–49.
IEEE S. B. Tutu, “YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN”, EKOD, no. 9, pp. 41–49, December 2016.
ISNAD Tutu, Sıtkı Bahadır. “YEREL, ULUSAL Ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM Ve Talip ÖZKAN”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 9 (December 2016), 41-49.
JAMA Tutu SB. YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. EKOD. 2016;:41–49.
MLA Tutu, Sıtkı Bahadır. “YEREL, ULUSAL Ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM Ve Talip ÖZKAN”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 9, 2016, pp. 41-49.
Vancouver Tutu SB. YEREL, ULUSAL ve ULUSLARARASI BOYUTLAR ÇERÇEVESİNDE ÜÇ SANATÇI: Hayri DEV, Özay GÖNLÜM ve Talip ÖZKAN. EKOD. 2016(9):41-9.