Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’

Year 2012, Issue: 2, 99 - 105, 11.03.2013

Abstract

References

  • Adams, John Stowell, 5000 Musical Terms, Oliver Diston Press, Boston, 1851.
  • Akdoğu, Onur, Türk Müziği’nde Türler Ve Biçimler, 2.Baskı, Meta Basım, İzmir, 1997.
  • Aktüze, İrkin, Müziği Anlamak, Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Pan Yayıncılık, 2004.
  • Apel, Willi, Harvard Dictionary Of Music, Second Edition, The Beiknap Press Of Harvard University Press, Massachusetts, 1974.
  • Apel, Willi, Archibald Thompson Davison, Historical Anthology Of Music, Harvard University Press, Cambridge, 1946.
  • Boran, İlke, Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007.
  • Busby, Thomas, A Complete Dictionary Of Music, A Third Edition, Londra, 1811.
  • Cangal, Nurhan, Müzik Formları, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2004.
  • Cole, William, The Form of Music. The Associated Board Of The Royal Schools Of Music, Oup Press, London, 1986.
  • Erkan, Çağrıhan, Türk Müziği Çalgıları İçin Eser Tasarımı, Eü Dtm Konservatuvarı Dergisi, Sayı:1, İzmir, 2011.
  • Gerou, Tom, Linda Lusk, Essential Dictionary Of Music Notation, Alfred Publishing, İngiltere, 1996.
  • Grassineau, James, A Musical Dictionary; Being A Collection Of Terms and Characters, Wilcox Prees, London, 1740.
  • Grout, Donald, Claude Palisca, A History Of Western Music, 6th Edition, W.W. Norton & Company, New York, 2001.
  • Hodeir, Andre, Müzik Türleri ve Biçimleri, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
  • Kaygisiz, Mehmet, Müzik Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul, 1999.
  • Kutluk, Fırat, Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, İstanbul, 1997.
  • Pratt, George, The Dynamics of Harmony, Oup Press, Oxford, 1997.
  • Nelson, Robert, The Technique of Variation: A Study of Instrumental Variation From Cabezón To Reger, Berkeley And Los Angeles, 1948.
  • Sadie, Stanley, The New Grove Dictionary of Music & Musicians Edition 2, Oxford University Press, Oxford, 2001.
  • Sachs, Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1965.
  • Selanikli, Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, Ankara, 1996.
  • Say, Ahmet, Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2005.
  • Ülkü, Metin, Çeşitleme Biçimi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul, 1987.
  • Valentine, Thomas, Dictionary of Musicals Terms, The Hall Leonard Press, The Third Edition London, 1833.
  • Walton, Charles, Basic Forms In Music, Alfred Publishing, California, 1974.
  • Yurga, Cemal, Müzik Tarihinde Türler Ve Ülkeler, Özmert Basımevi, Malatya, 1995.

TO USE IN THE INTERNATIONAL ART MUSIC COMPOSING TECHNIQUE WITH TURKISH MUSIC: 'ADAPTATION (TRANSCRIPTION, ARRANGEMENT)'

Year 2012, Issue: 2, 99 - 105, 11.03.2013

Abstract

dapted to the music that brings an inner discipline and a pale, Turkish music is a

major technical and application must be applied for. Instruments, choirs, vocal and

instrumental performer of personal development, enabling the formation of a new

repertoire care are structure. For many kinds of Turkish music, solo, adaptations,

arrangements for the choir in many (Traditional Turih Music), for instrumunts works

(folk songs, dance tunes, sirto, longa, sazeseri, sazsemai), to make adaptations and

arrangements for orchestra are possible. To share and to live an international

obligation associated with the new world order, should be considered important in

terms of music is a must. For this reason, studies using Turkish instruments and

international instruments need to have single voice polyphonic adaptations. These

arrangements produced and reviewed every two music platform works will also be

revitalized.


References

  • Adams, John Stowell, 5000 Musical Terms, Oliver Diston Press, Boston, 1851.
  • Akdoğu, Onur, Türk Müziği’nde Türler Ve Biçimler, 2.Baskı, Meta Basım, İzmir, 1997.
  • Aktüze, İrkin, Müziği Anlamak, Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Pan Yayıncılık, 2004.
  • Apel, Willi, Harvard Dictionary Of Music, Second Edition, The Beiknap Press Of Harvard University Press, Massachusetts, 1974.
  • Apel, Willi, Archibald Thompson Davison, Historical Anthology Of Music, Harvard University Press, Cambridge, 1946.
  • Boran, İlke, Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2007.
  • Busby, Thomas, A Complete Dictionary Of Music, A Third Edition, Londra, 1811.
  • Cangal, Nurhan, Müzik Formları, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2004.
  • Cole, William, The Form of Music. The Associated Board Of The Royal Schools Of Music, Oup Press, London, 1986.
  • Erkan, Çağrıhan, Türk Müziği Çalgıları İçin Eser Tasarımı, Eü Dtm Konservatuvarı Dergisi, Sayı:1, İzmir, 2011.
  • Gerou, Tom, Linda Lusk, Essential Dictionary Of Music Notation, Alfred Publishing, İngiltere, 1996.
  • Grassineau, James, A Musical Dictionary; Being A Collection Of Terms and Characters, Wilcox Prees, London, 1740.
  • Grout, Donald, Claude Palisca, A History Of Western Music, 6th Edition, W.W. Norton & Company, New York, 2001.
  • Hodeir, Andre, Müzik Türleri ve Biçimleri, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
  • Kaygisiz, Mehmet, Müzik Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul, 1999.
  • Kutluk, Fırat, Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, İstanbul, 1997.
  • Pratt, George, The Dynamics of Harmony, Oup Press, Oxford, 1997.
  • Nelson, Robert, The Technique of Variation: A Study of Instrumental Variation From Cabezón To Reger, Berkeley And Los Angeles, 1948.
  • Sadie, Stanley, The New Grove Dictionary of Music & Musicians Edition 2, Oxford University Press, Oxford, 2001.
  • Sachs, Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1965.
  • Selanikli, Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, Ankara, 1996.
  • Say, Ahmet, Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara, 2005.
  • Ülkü, Metin, Çeşitleme Biçimi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul, 1987.
  • Valentine, Thomas, Dictionary of Musicals Terms, The Hall Leonard Press, The Third Edition London, 1833.
  • Walton, Charles, Basic Forms In Music, Alfred Publishing, California, 1974.
  • Yurga, Cemal, Müzik Tarihinde Türler Ve Ülkeler, Özmert Basımevi, Malatya, 1995.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Çağrıhan Erkan This is me

Publication Date March 11, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 2

Cite

APA Erkan, Ç. (2013). TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(2), 99-105.
AMA Erkan Ç. TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’. EKOD. March 2013;(2):99-105.
Chicago Erkan, Çağrıhan. “TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 2 (March 2013): 99-105.
EndNote Erkan Ç (March 1, 2013) TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 2 99–105.
IEEE Ç. Erkan, “TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’”, EKOD, no. 2, pp. 99–105, March 2013.
ISNAD Erkan, Çağrıhan. “TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 2 (March 2013), 99-105.
JAMA Erkan Ç. TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’. EKOD. 2013;:99–105.
MLA Erkan, Çağrıhan. “TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 2, 2013, pp. 99-105.
Vancouver Erkan Ç. TÜRK MÜZİĞİNDE ULUSLARARASI SANAT MÜZİĞİNDEKİ BİR BESTELEME TEKNİĞİNİN KULLANIMI: ‘UYARLAMA’. EKOD. 2013(2):99-105.