Research Article
BibTex RIS Cite

THE INSTRUMENT AND INSTRUMENTAL MUSIC IN TURKISH MUSIC CULTURE

Year 2012, Issue: 2, 88 - 91, 11.03.2013

Abstract

The instruments produced for performing music are directly linked to the cultural

characteristics of the society that produces them. Music is, after all, a culture of

expression. In order to musically express its cultural characteristics, almost every

society throughout history – depending on temporal and environmental

adaptations – has manufactured musical instruments that are based on its values

and preferences and are from various materials, shapes and timbres. In effect, the

musical instruments belonging to different societies vary in many aspects and are

placed and perceived in a unique way in each society. This paper will discuss how

musical instruments are placed and perceived within the Turkish culture as

components of cultural expression.

References

  • Akdoğu, O. (1996). Türk Müziğinde Türler ve Biçimler. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Behar, C. (1998). Zaman Mekan Müzik. İstanbul: Afa Yayınları.
  • Erkan, Ç. (2011). Çalgı ve Bestecilik. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Dergisi, 56.
  • Ersoy, İ. (2009). Türkiye'de Uluslaşma Sürecinde Bir Simge Olarak "Bağlama". Halk Kültüründe Çalgılar Uluslararası Sempozyumu Bildirileri (s. 268-278). Kocaeli: Motif Vakfı Yayınları.
  • Oransay, G. (1976). Müzik Tarihi. Ankara: Yaykur Açık Yükseköğretim Dairesi.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Zelyut, R. (1998). Öz Kaynaklarına Göre Alevilik. İstanbul: Yön Yayınları.

TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ

Year 2012, Issue: 2, 88 - 91, 11.03.2013

Abstract

References

  • Akdoğu, O. (1996). Türk Müziğinde Türler ve Biçimler. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Behar, C. (1998). Zaman Mekan Müzik. İstanbul: Afa Yayınları.
  • Erkan, Ç. (2011). Çalgı ve Bestecilik. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Dergisi, 56.
  • Ersoy, İ. (2009). Türkiye'de Uluslaşma Sürecinde Bir Simge Olarak "Bağlama". Halk Kültüründe Çalgılar Uluslararası Sempozyumu Bildirileri (s. 268-278). Kocaeli: Motif Vakfı Yayınları.
  • Oransay, G. (1976). Müzik Tarihi. Ankara: Yaykur Açık Yükseköğretim Dairesi.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Zelyut, R. (1998). Öz Kaynaklarına Göre Alevilik. İstanbul: Yön Yayınları.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İlhan Ersoy

Publication Date March 11, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 2

Cite

APA Ersoy, İ. (2013). TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(2), 88-91.
AMA Ersoy İ. TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ. EKOD. March 2013;(2):88-91.
Chicago Ersoy, İlhan. “TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 2 (March 2013): 88-91.
EndNote Ersoy İ (March 1, 2013) TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 2 88–91.
IEEE İ. Ersoy, “TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ”, EKOD, no. 2, pp. 88–91, March 2013.
ISNAD Ersoy, İlhan. “TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 2 (March 2013), 88-91.
JAMA Ersoy İ. TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ. EKOD. 2013;:88–91.
MLA Ersoy, İlhan. “TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 2, 2013, pp. 88-91.
Vancouver Ersoy İ. TÜRK MÜZİK KÜLTÜRÜNDE ÇALGI VE ÇALGI MÜZİĞİ. EKOD. 2013(2):88-91.