Research Article
BibTex RIS Cite

Surveillance Society and Use Of Satısfaction Approach and Surveillance in Instagram: Example of Ingrid Will Be Moving Abstract

Year 2021, , 33 - 48, 06.07.2021
https://doi.org/10.35343/kosbed.809918

Abstract

One of the commonly encountered cases today is the concept of surveillance. The phenomenon of surveillance is one of the greatest powers used by the powers of the rulers to establish authority over the people and individuals in the society when necessary. In the developing information age, surveillance phenomenon appears in digital environments with interaction. The phenomenon of surveillance has changed size and brought together a bilateral surveillance and the surveillance society. In Instagram, one of the social media platforms, mutual surveillance is observed intensely. In this study, the concept of surveillance society within the scope of the literature review and the usage and satisfaction discussed in the context of the use of instagram in the context of the use of Instagram in line with the emergence of the new media and social media and the Uses and Satisfaction Approach. In this context, the movie "Ingrid Goes West" will be examined as an example.

References

  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 35, 157-158.
  • Bozkurt, V. (2000). Gözetim ve İnternet: Özel Yaşamın Sonu mu? 31 Aralık 2019 tarihinde https://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/2499/gozetim-ve-internet-ozel-yasamin-sonu-mu adresinden alınmıştır.
  • Çil, S. (2016). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Facebook Grupları Kullanımlarının İncelenmesi: Muğla Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi, 316-326.
  • Erdem K. B. ve Kaya M. (2019). Instagram’da Görülme ve Beğenilme Arzusu: Kullanıcı Bakış Açısından Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 12(62), 1457-1464.
  • Foucault, M. (2019). Hapishanenin Doğuşu. (Kılıçbay, M. A, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Karakehya, H. ve Usluadam, A. A. (2016). Neden Gözetl(en)iyoruz, Anadolu Üniversitesi Dergisi. Özel Sayı (3), 187-200.
  • Lin, H., Sun, C. & H. Tinn. (2003). Exploring Clan Culture: Social Enclaves and Cooperation in Online Gaming. Level Up Conference Proceedings. 288-299.
  • Mahir E. (2017). Neden Merak Ederiz? https://www.e-psikiyatri.com/neden-merak-ediyoruz-nasil-merak-ediyoruz (Erişim Tarihi: 10.10.2019).
  • http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/neden-merak-ederiz (Erişim tarihi: 14.11.2019).
  • Mattelart, A. ve Mattelart, M. (2009). İletişim Kuramları Tarihi (Melih Zıllıoğlu Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • McQuail, D. (2005). McQuail’s Mass Communication Theory. London: Sage Publications.
  • Mutlu, E. (1998). İletişim Sözlüğü. Ark Yayınları: Ankara.
  • Özdel G. (2012). Foucault Bağlamında İktidarın Görünmezliği ve Panopticon ile İktidarın Gözü Göstergeleri. The Turkish Online Journal of Desing Art and Communication–TOJDAC, 2(1), 22-29.
  • Rigel, N. (2005). Kadife Karanlık. İstanbul: Su Yayınevi.
  • Severin, W. J. ve Tankard, J. W. (1994). İletişim Kuramları. (Ali Atıf Bir ve Serdar Sever Çev.). Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Toker, E. (2016). Gözetim Toplumu Üzerine. TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Bülteni, 61-64, (Erişim tarihi: 31.12.2019).
  • http://www.emo.org.tr/ekler/53d20c2c209061b_ek.pdf?dergi=1047 Ulutaş, N. ve AYDIN İ. (2018). George Orwell’in Eserlerinde Gözetim Toplumu ve İktidar Eleştirisi. International Journal of Language Academy, 6(3), 1-11.
  • Yayla, H. M. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı: Instagram Örneği. Selçuk İletişim Dergisi, 11(1), 40-65.
  • Yaylagül, L. (2018). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yıldırım, S. ve Kişioğlu, A. N. (2018). Teknolojinin Getirdiği Yeni Hastalıklar: Nomofobi, Netlessfobi, Fomo. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi , 25 (4) , 473-480 .

KULLANIMLAR VE DOYUMLAR YAKLAŞIMI ÇERÇEVESİNDE GÖZETİM TOPLUMU VE INSTAGRAM’DA GÖZETİM: INGRID BATIYA GİDİYOR FİLMİ ÖRNEĞİ

Year 2021, , 33 - 48, 06.07.2021
https://doi.org/10.35343/kosbed.809918

Abstract

Günümüzde yaygın olarak karşılaşılan olgulardan biri gözetim kavramıdır. Gözetim olgusu, eski dönemlerden itibaren iktidarlar güçlerinin halk üzerinde otorite kurma ve toplumdaki bireyler hakkında gerektiğinde kullandığı en büyük güçlerden biridir. Gelişen enformasyon çağında ise, gözetim olgusu etkileşimle birlikte dijital ortamlarda da karşımıza çıkmaktadır. Gözetim olgusu boyut değiştirerek çift taraflı bir gözetimle birlikte gözetimci toplumu beraberinde getirmiştir. Sosyal medya platformlarından biri olan instagramda karşılıklı gözetim durumu yoğun olarak görülmektedir. Bu çalışmada, literatür taraması kapsamında gözetim toplumu kavramı ve bu kavramın yeni medyanın doğuşuyla birlikte sosyal medyaya ulaşması ve Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı doğrultusunda instagram kullanımları bağlamında instagram kullanımından ele edilen kullanımlar ve doyumlara değinilecektir. Bu kapsamda çalışmada, “Ingrid Batıya Gidiyor” filmi örnek olarak incelenecektir.

References

  • Akçay, H. (2011). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 35, 157-158.
  • Bozkurt, V. (2000). Gözetim ve İnternet: Özel Yaşamın Sonu mu? 31 Aralık 2019 tarihinde https://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/2499/gozetim-ve-internet-ozel-yasamin-sonu-mu adresinden alınmıştır.
  • Çil, S. (2016). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Facebook Grupları Kullanımlarının İncelenmesi: Muğla Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Gençlik Araştırmaları Kongresi, 316-326.
  • Erdem K. B. ve Kaya M. (2019). Instagram’da Görülme ve Beğenilme Arzusu: Kullanıcı Bakış Açısından Değerlendirme. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 12(62), 1457-1464.
  • Foucault, M. (2019). Hapishanenin Doğuşu. (Kılıçbay, M. A, Çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Karakehya, H. ve Usluadam, A. A. (2016). Neden Gözetl(en)iyoruz, Anadolu Üniversitesi Dergisi. Özel Sayı (3), 187-200.
  • Lin, H., Sun, C. & H. Tinn. (2003). Exploring Clan Culture: Social Enclaves and Cooperation in Online Gaming. Level Up Conference Proceedings. 288-299.
  • Mahir E. (2017). Neden Merak Ederiz? https://www.e-psikiyatri.com/neden-merak-ediyoruz-nasil-merak-ediyoruz (Erişim Tarihi: 10.10.2019).
  • http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/neden-merak-ederiz (Erişim tarihi: 14.11.2019).
  • Mattelart, A. ve Mattelart, M. (2009). İletişim Kuramları Tarihi (Melih Zıllıoğlu Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • McQuail, D. (2005). McQuail’s Mass Communication Theory. London: Sage Publications.
  • Mutlu, E. (1998). İletişim Sözlüğü. Ark Yayınları: Ankara.
  • Özdel G. (2012). Foucault Bağlamında İktidarın Görünmezliği ve Panopticon ile İktidarın Gözü Göstergeleri. The Turkish Online Journal of Desing Art and Communication–TOJDAC, 2(1), 22-29.
  • Rigel, N. (2005). Kadife Karanlık. İstanbul: Su Yayınevi.
  • Severin, W. J. ve Tankard, J. W. (1994). İletişim Kuramları. (Ali Atıf Bir ve Serdar Sever Çev.). Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Toker, E. (2016). Gözetim Toplumu Üzerine. TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Bülteni, 61-64, (Erişim tarihi: 31.12.2019).
  • http://www.emo.org.tr/ekler/53d20c2c209061b_ek.pdf?dergi=1047 Ulutaş, N. ve AYDIN İ. (2018). George Orwell’in Eserlerinde Gözetim Toplumu ve İktidar Eleştirisi. International Journal of Language Academy, 6(3), 1-11.
  • Yayla, H. M. (2018). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı: Instagram Örneği. Selçuk İletişim Dergisi, 11(1), 40-65.
  • Yaylagül, L. (2018). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yıldırım, S. ve Kişioğlu, A. N. (2018). Teknolojinin Getirdiği Yeni Hastalıklar: Nomofobi, Netlessfobi, Fomo. SDÜ Tıp Fakültesi Dergisi , 25 (4) , 473-480 .
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Dikme 0000-0002-6195-0515

İpek Sucu 0000-0002-6298-7918

Publication Date July 6, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Dikme, H., & Sucu, İ. (2021). KULLANIMLAR VE DOYUMLAR YAKLAŞIMI ÇERÇEVESİNDE GÖZETİM TOPLUMU VE INSTAGRAM’DA GÖZETİM: INGRID BATIYA GİDİYOR FİLMİ ÖRNEĞİ. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(41), 33-48. https://doi.org/10.35343/kosbed.809918

**