Bu çalışma, Türkiye’nin en büyük bankaları arasına giren, Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni uygulan A ve B bankalarının bireysel/ticari hizmet veren merkez şubelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bankacılık sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi uygulamasının müşteri sadakati üzerine olan etkisini araştırılmıştır. Bu bağlamda araştırmada, Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin boyutları (müşteriyle iletişim, müşteriyle etkileşim, müşteriye verilen değer, müşteri veri bankacılığı ve müşteri sadakati) arasındaki ilişkinin yönü incelenmiş ve bu boyutların müşteri sadakati üzerine olan etkisi ortaya konulmuştur. Çalışmada ayrıca bankanın yönetim biçimi ve çalışanların sosyodemografik özellikleri ile müşteri sadakati arasındaki ilişkiye bakılarak yönetim biçimlerine göre müşteri sadakatinin farklılık gösterip göstermediği de tespit edilmiştir
This study has been conducted in the central branches at banks A and B
individual/commercial services. These banks are among the largest banks and apply
Customer Relationship Management. The effect of application of Customer Relationship
Management on customer loyalty in these banks has been searched. During
the study, the direction of the relations among the dimensions of the Customer Relationship
Management (communication with customers, interaction with customers,
value given to the customers, customers data banking) and customers loyalty has
been studied and the effect of these dimensions on the customer loyalty has been
identified. Besides these, considering the relation between the type of management
of the bank, the socio-demographic characteristics of the employees and the customer
loyalty, and it whether the customer loyalty differs according to the types of
management has been determined.
Other ID | JA63FP58HZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 13 |
**