Bu araştırma, okulun çevresi ile ilişkilerini yönetici ve öğretmen algılarına dayalı olarak incelemeyi amaçlamıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan Çevresel Baskı Gruplarına İlişkin Algı ve Beklenti Ölçeği (ÇBG-ABÖ) araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Ölçek, okulun genel işleyişi ile ilgili 26 soru maddesini içermektedir. ÇBGABÖ geçerliğini sağlamak amacıyla uzman kanısına başvurulmuştur. Güvenirliğini sağlamak amacıyla da madde test korelasyonları (r) ve alfa (α) değerleri hesaplanmıştır. Alfa α = ,92 olarak bulunmuştur. Araştırmanın evrenini, Kocaeli İli, İzmit Büyük Şehir Belediyesine bağlı yerlerde 1996-1997 öğretim yılında ilköğretim okulları ve liselerde görevli 2640 yönetici ve öğretmen; örneklemini ise bu yerleşim yerlerindeki ilköğretim okulları ve liselerde görevli 97 yönetici, 310 öğretmen olmak Üzere toplam 407 denek oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde frekans (f), aritmetik ortalama (×), standart sapma (Ss), t-testi (p < .05 anlamlılık düzeyinde) ve tek yönlü varyans analizi (p < .05 anlamlılık düzeyinde) kullanılmıştır. Araştırmada çevresel baskı gruplarının okulun genel işleyişi üzerindeki etkilerine ilişkin yönetici ve öğretmenler arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Cinsiyet, yöneticilikteki kıdem, mezun olunan fakültenin türü, branş ve okul türü değişkenlerine göre yöneticilerin çevresel baskı gruplarına ilişkin algıları arasında anlamlı farklılıklar bulunmamıştır
This research aimed to study the relations between the school and its environment
depending on how the teachers and administrators feel these relations.
The perception and expectation scale (ÇBG-ABÖ) related to environmental pressure
groups have been developed by the researcher himself. The scale includes 26 question
articles related to the general functioning of the school. To provide validity of
ÇBG-ABÖ, we asked an expert for advice. We calculated (a) values and article test
correlations (r) to provide reliance. We have found that Alfa a is equal to 92. The
scope of the research includes 2640 administrators and teachers who worked in
primary, secondary and high schools in 1996 -1997 academic year in Kocaeli province
and the example group of the research includes 97 administrator and 310
teachers, totally 410 subjects, who worked in these schools. During the evaluation of
the data, we used frequency (f), mean ( × ), Standard deviation (sd), t-test (at
meaningfulness level of p < .05) and single-way variance analysis (at the level of
p < .05). As a result of the research we found that there is not a remarkable difference
between the teachers and administrators in terms of the influence of environmental
groups on the general functioning of the school. We did not found meaningful
differences related the perception of influence of environmental pressure groups by
the administrators according to their sex, experience, type of the faculty they attended,
branch and type of the school they work, either.
Other ID | JA82VV93ZT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 11 |
**