GİRİŞ ve AMAÇ: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin olumsuz otomatik düşüncelerinin bazı demografik değişkenler ve akademik başarıları ile ilişkisini incelemektir.YÖNTEM ve GEREÇLER: Araştırma Aralık 2015 ve Şubat 2016 tarihleri arasında Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümünde okuyan toplam 310 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama amacıyla, bireylerin sosyo-demografik bilgilerini, akademik başarıyla ilgili düşüncelerini saptamaya yönelik 13 sorudan oluşan veri toplama formu ve 30 soruluk “Olumsuz Otomatik Düşünceler Ölçeği (OODÖ)” kullanılmıştır. BULGULAR: Araştırma sonucunda öğrencilerin mezun oldukları okul, yaşadıkları yer, anne-baba eğitim durumu/mesleği ile otomatik düşünceler ölçeğinden alınan puanlar arasında fark olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin akademik başarı durumu ile otomatik düşünce toplam puanları arasında negatif yönde korelasyon olduğu saptanmıştır. OODÖ’ nin “Kendine Yönelik Olumsuz Düşünceler” ve Şaşkınlık Kaçmaya yönelik düşünceler’’ alt ölçekleri ile akademik başarı puanları arasında negatif yönde önemli bir ilişki olduğu saptanmıştır.TARTIŞMA ve SONUÇ: Araştırmadan elde edilen verilere göre, hemşirelik öğrencilerinde akademik başarı ile olumsuz otomatik düşünme arasında önemli bir ilişki olduğu bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin başarılarını ve motivasyonlarını etkileyen bu tür psikososyal faktörlerin araştırılarak eğitim sürecinde gerekli desteklerin sağlanması önerilmektedir.
INTRODUCTION: The aim of this study is to examine the relationship of negative automatic thoughts of nursing students between some demographic variables and academic achievement.
METHODS: This study was conducted between the dates
December 2015 and February 2016 with totally 310 students that study in the Nursing Department of Balıkesir University Health High School. Data collection form and "Negative
Automatic Thoughts Questionnaire (NATQ)" were used to collect data for determining the reference to academic success and socio-demographic information of individuals.
RESULTS: It showed no difference between the scores
obtained from Automatic Thoughts Scale and alma mater, place of residence, educational or vocational status of parents. It was determined that there was a negative correlation
between total scores of students' academic achievement and negative automatic thoughts. It was found that there was a negative correlation between the scores of Self Oriented
Negative thoughts and Astonishment Thoughts for Escape" subscales of Negative Automatic Thoughts Scale. DISCUSSION and CONCLUSION: According to the data
obtained from this study, it was found that there was a significant relationship between negative automatic thinkingM and academic achievement in nursing students. It is
recommended to search these type of psychosocial factors affecting Nursing Students' success and motivation and to provide necessary support during the education period.
Other ID | JA77NT99UJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |