Öz
Yazılım
projelerinde planlanan zamanda ve bütçede müşterinin istediği nitelikte ürün
çıkarmak projenin ana hedefidir. Bir yazılım projesinin başlangıcından bitişine
kadar proje planlama, analiz, tasarım, kodlama, tümleştirme, ve test süreçleri
birbirleri ile etkileşimli olarak işletilir. Bu süreçlerin işletimi sonucunda
ortaya çıkan ürünler (yazılım kodları, planlar, gereksinim dokümanları, tasarım
dokümanları, test dokümanları, raporlar vb.) müşteriye teslim edilmeden önce
gözden geçirme süreci ile gözden geçirilir. Müşteriye hatasız ürün vermeye
destek olan bir süreç olduğu için gözden geçirme süreci bir projenin başarıyla
bitirilmesinde önemli rol oynar. Bir gözden geçirme faaliyeti sonucunda hata
sayısı, gözden geçirilen ürün büyüklüğü, gözden geçirme için harcanan süre,
gözden geçirilen ürünlerin tür bilgileri elde edilir. Hata sayısının ürün
büyüklüğüne oranı hata yoğunluğu bilgisini verir. Bu çalışmada yazılım
projelerinde doküman gözden geçirmelerindeki hata yoğunluğuna etki eden
faktörleri belirlemek için üç faktör, iki düzeyli ve dörder tekrarlı deney
tasarımı gerçekleştirilmiştir. Hipotez testleri ile sonuçlar yorumlandığında;
doküman gözden geçirmelerinde doküman büyüklüğü ve doküman tipi faktörlerinin
hata yoğunluğuna anlamlı etkisinin olduğu, doküman gözden geçirme için harcanan
işgücü faktörünün hata yoğunluğuna anlamlı etkisinin olmadığı görülmüştür.