BibTex RIS Cite
Year 1995, Volume: 3 Issue: 1, 129 - 132, 01.03.1995
https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000116

Abstract

References

  • Adams, James (1971). Readings in Adolescent Psychology, Burgess Publishing Company Printed, U.S.A.
  • Brown, B., Rosenbaum, L (1984). Stress and Competence, İn Stress in Childhood, Ams Press, New York, U.S.A.
  • Chandler, L (1982). Children Under Stress, Charles C. Thomas Publisher, Springfield.
  • Çağlar, Doğan (1974). Uyumsuz Çocuklar ve Eğitimi, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No:45, A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Grant, Naomi (1978). Canadian Psychiatric Association Journal, Volume 23 Special Supplement.
  • Humprey, James (1993). Stress Management For Elementary Schools, Charles C. Thomas Publisher, lllionois, U.S.A.
  • Humprey, J., Humprey N (1981). Reducing Stress in Children Through Creative Relaxation., Springfield, İL, Charles C Thomas Publisher.
  • Kaptan, Saim (1991). Bilimsel Araştırma ve istatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Ankara.
  • Mussen, H., Conger, J., Kağan, J (1969). Child Development and Personality, Harper and Row Publishers, New York, U.S.A.
  • Yörükoğlu, Atalay (1978). Çocuk Ruh Sağlığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.

ÖĞRETMENLERİN İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARDA GÖZLEDİKLERİ SORUNLAR VE BU SORUNLARA YAKLAŞIMLARI

Year 1995, Volume: 3 Issue: 1, 129 - 132, 01.03.1995
https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000116

Abstract

Bu araştırma, öğretmenlerin ilkokula yeni
başlayan çocuklarda gözledikleri okula uyum sorunları,
bunun cinsiyetle ilişkisi ile, bu sorunların
çözümüne yönelik öğretmenlerin yaklaşımlarını
saptamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma sonucunda; erkek çocukların kız çocuklarına
nazaran daha çok sorun yaşadıkları, ayrıca,
hem kız hem de erkek çocuklarda, en fazla, anneye
olan bağımlılık nedeniyle; anneden
ayrılmama, okula gitmek istememe davranışının
görüldüğü saptanmıştır.
Öğretmenler, bu sorunu, çocukla özel ilgilenerek
ve anneyi çocuk alışana kadar sınıfa kabul ederek
çözümlemişlerdir.

References

  • Adams, James (1971). Readings in Adolescent Psychology, Burgess Publishing Company Printed, U.S.A.
  • Brown, B., Rosenbaum, L (1984). Stress and Competence, İn Stress in Childhood, Ams Press, New York, U.S.A.
  • Chandler, L (1982). Children Under Stress, Charles C. Thomas Publisher, Springfield.
  • Çağlar, Doğan (1974). Uyumsuz Çocuklar ve Eğitimi, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No:45, A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Grant, Naomi (1978). Canadian Psychiatric Association Journal, Volume 23 Special Supplement.
  • Humprey, James (1993). Stress Management For Elementary Schools, Charles C. Thomas Publisher, lllionois, U.S.A.
  • Humprey, J., Humprey N (1981). Reducing Stress in Children Through Creative Relaxation., Springfield, İL, Charles C Thomas Publisher.
  • Kaptan, Saim (1991). Bilimsel Araştırma ve istatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Ankara.
  • Mussen, H., Conger, J., Kağan, J (1969). Child Development and Personality, Harper and Row Publishers, New York, U.S.A.
  • Yörükoğlu, Atalay (1978). Çocuk Ruh Sağlığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
There are 10 citations in total.

Details

Other ID JA22HU23TF
Journal Section Research Article
Authors

Nilgün Sarp This is me

Publication Date March 1, 1995
Submission Date March 1, 1995
Published in Issue Year 1995 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Sarp, N. (1995). ÖĞRETMENLERİN İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARDA GÖZLEDİKLERİ SORUNLAR VE BU SORUNLARA YAKLAŞIMLARI. Kriz Dergisi, 3(1), 129-132. https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000116