Bu araştırma, öğretmenlerin ilkokula yeni
başlayan çocuklarda gözledikleri okula uyum sorunları,
bunun cinsiyetle ilişkisi ile, bu sorunların
çözümüne yönelik öğretmenlerin yaklaşımlarını
saptamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma sonucunda; erkek çocukların kız çocuklarına
nazaran daha çok sorun yaşadıkları, ayrıca,
hem kız hem de erkek çocuklarda, en fazla, anneye
olan bağımlılık nedeniyle; anneden
ayrılmama, okula gitmek istememe davranışının
görüldüğü saptanmıştır.
Öğretmenler, bu sorunu, çocukla özel ilgilenerek
ve anneyi çocuk alışana kadar sınıfa kabul ederek
çözümlemişlerdir.
| Other ID | JA22HU23TF |
|---|---|
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Publication Date | March 1, 1995 |
| Submission Date | March 1, 1995 |
| Published in Issue | Year 1995 Volume: 3 Issue: 1 |