Kurumlar kamuları nezdinde daha
iyi algılanmak amacına yönelik çok çeşitli faaliyetlerini hedef kitlelerinin
izleyebileceği özellikler ve araçlar üzerinden tanıtma ve duyurma çabasındadır.
Sosyal sorumluluk faaliyetleri bu tanıtım faaliyetleri arasında önemlidir.
Sosyal sorumluluk bakımından hedef kitlesi nezdinde başarılı bulunan kurumlar
ise kurumsal anlamda olumlu bir imaja sahip olabilmektedir. Kurumsal imaj
oluşumunda da çeşitli teknikler kullanılmaktadır. Bu teknikler arasında izlenim
yönetimi taktikleri ise imaj oluşturmada kurumlara önemli fırsatlar
sunmaktadır. Bu çalışmada Garanti Bankasının kuruculuğunu yaptığı Öğretmen
Akademisi Vakfı (ÖRAV) bünyesinde yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin
vakfın kurumsal sosyal medya hesapları üzerinden kitlelere nasıl ulaştırıldığı
ve kitleler üzerinde nasıl bir imaj bırakılmak istendiği izlenim yönetimi
taktikleri bağlamında değerlendirilecektir. Bu amaca yönelik ÖRAV’ın kurumsal
Youtube hesabında paylaştığı videolar nitel içerik analizi ile
değerlendirilmiştir. Buna göre Garanti Bankası ÖRAV üzerinden yürüttüğü sosyal
sorumluluk faaliyetleri ile hedef kitlesi üzerinde kendini kabul ettirme,
kurumsal tanıtım ve kendini örnek bir kurum olarak gösterme taktiklerini
kullanarak, Bankanın sosyal sorumluluk sahibi, becerikli, etkin, çekici bir
kurum olduğuna yönelik imajlar oluşturmak istediği değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | November 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 1 |